Verschil eerste en tweede bevalling.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wat ik vaker hoor en lees is dat de tweede bevalling korter duurt en minder heftig is omdat de weg al een keer is vrijgemaakt.
    Misschien ook omdat je beter weet hoe en wat je moet doen.
    Zijn er meiden die al meerdere bevallingen hebben gehad en dit kunnen beamen? Was er veel verschil?
    Of juist het tegenovergestelde, dat de tweede bevalling zwaarder was?
    Ben benieuwd!
     
  2. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O,jee ik denk dat deze verplaatst gaat worden naar "bevallingen", sorry.
     
  3. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    *denk ook dat deze verplaats gaat/moet worden*

    Anyway...ik lees ff mee. Ben zwanger van nr 2 en mijn 1e bevalling was nogal.....uhm....traumatisch...Dus ik ben heel benieuwd naar de verhalen!
     
  4. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dat heb ik ook vandaar dat ik deze heb geopend.
    Hopelijk gaat het deze keer iets makkelijker.
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou ik hoop het ook hoor!
    Zou wel mooi zijn of niet dan ;)
     
  6. Jacobien

    Jacobien Actief lid

    8 apr 2008
    378
    0
    0
    Mijn eerste bevalling was kort en heftig; verloskundige was net optijd en kraamhulp was er nog niet. 10 min persen en onze zoon was er!

    Tweede bevalling duurde veel langer. Maar ik heb echt geen enkele pijnlijke wee gehad en het grootste deel van de tijd waren er helemaal geen weeen, maar er ontstond wel ontsluiting. Uiteindelijk 5 min. persen en onze tweede zoon was geboren.

    Nu ben ik vd derde zwanger. Ben benieuwd hoe deze bevalling zal gaan.

    Nou ik wens een ieder een prachtige bevalling toe!
     
  7. inekehendriks

    25 jan 2008
    57
    0
    0
    ik vond mijn tweede bevalling pijnlijker en langer als mijn eerste maar dat komt denk ik ook dat je er stiekem toch een beetje vanuit gaat dat het wat sneller gaat maar was bij mij niet het geval ik heb met mijn eerste 21 uur in de weeen gelegen en bij mij tweede meer dan 24 uur maar moet erbij zeggen dat ik geen gemakkelijke bevallingen gehad heb maar met persen was mijn tweede wel sneller en ben nu zwanger van mijn derde kindje en toch hoop je weer dat het deze keer anders word maar dat is afwachten
     
  8. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn eerste bevalling was no fun!
    In totaal 26 uur weeën gehad waaronder 2,5 uur persweeën, wel volledige ontsluiting maar geen uitdrijving dus uiteindelijk een spoedkeizersnede.

    Ik was doodsbenauwd voor mijn tweede bevalling. En als ik had mogen kiezen had ik gekozen voor een keizersnede maar de gyn vond het verstandiger om toch eerst gewoon te proberen.
    En hoe het ging? Nou heel anders.
    Nu 7 uur weeën waaronder een half uurtje persen en voila daar was mijn tweede kind :)
     
  9. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben ook benieuwd hoor haha,de eerste duurd in totaal maar 3 kwartier(ja helemaal) en ben benieuwd hoe het nu gaat,ik roep al tegen iedereen dat het vast een bevalling van 30 uur word ;)(valt het alleen maar mee)
     
  10. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De eerste ging al vrij vlot, viel me absoluut niet tegen, en de tweede ging nog makkelijker en vlotter, beide keren geen knip, geen scheur en dus ook geen hechtingen!
    De derde kwam met keizersnede, dat ging helemaal vlot. :D
    Maarja, wel hechtingen daarna he? Maar ook dit viel me heel erg mee, na alle verhalen die ik ervan gehoord had.
     
  11. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Mijn eerste bevalling duurde bijna 14 uur en waqs vrij pittig. Later bleek ik zwangerschapsvergiftiging te hebebn gehad waardoor de weeen niet afzakte maar erg hoog bleven hangen. Had dus geen seconde tussen de weeen die pijnloos wa som bij te komen. Voor de ruggenprik t elaat maar kreeg een prik met morfine waardoor het iets beter ging. Had me dus ingesteld op weer een vrij heftige bevalling maar mijn vlieze braken spontaan, weeen kwamen pas een paar uur erna en nog geen half uur in het ziekenhuis en onze kleine meid was er. Al met al van gebroken vliezen tot baby nog geen 5 uur en prima te doen omdat de weeen nu wel afzwakte. Toen ik de verloskundige riep dat het nu echt ging komen zei hij ja dat duurt nog even! Maar toen hij voelde had ik vlledig ontsluiting en zei hij je hebt gelijk, heel kort persen en daar was ze. Nu ik zwanger ben van de derde zei de verloskundige tijdens ons eerste gesprek, je gaat dit keer toch wel thuis bevallen? Ik denk dat je het ziekenhuis niet gaat halen dit keer hahaha ben benieuwd of hij gelijk gaat krijgen.
     
  12. hottie

    hottie Lid

    13 aug 2007
    76
    0
    0
    Friesland
    Hoi meiden,

    Dit is wel een goeie onderwerp. Ik vraag me ook wel eens af of bij de tweede de bevalling sneller en minder pijnlijker gaat. Je hoort weleens hoe meer kinderen hoe makkelijker gaat. Nou geen ervaring! Ik ben net zwanger van de tweede en ik moet ook maar zien of het sneller gaat bij de tweede.

    Bij de eerste bevalling ging ontzettend snel. Ik hoefde ook zo'n 3 kwartier te persen en ze werd geboren. Alles binnen 6 uurtjes gedaan inclusief de weeen en persen.
    een snelle bevalling. Ik vond het wel mee vallen. Helaas was ik wel op 3 plaatsen gescheurd. Dit voelde ik toen ook, maar deed absoluut geen pijn. Ik vind dat ik dan niet mag klagen over de bevalling. Als ik soms wel hoor en lees hoelang ze in de weeen hebben gezetten, dan mag ik zeker wel blij zijn met mijn 6 uurtjes. En je krijgt tenslotte ook een mooi kindje voor!

    Kop op meiden, succes en met de toekomstige bevalling! ;)
     
  13. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hihi, vooruitziende blik? ;)
     
  14. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    1e bevalling drie volle dagen, 2e bevalling 13 uur en knip+tang.
    Toch weet ik niet welke ik moet kiezen als "meest vrouwvriendelijk"......
    Maakt ook niet uit, ik heb 2 heerlijke kinderen ervoor terug gekregen. (Zeg ik achteraf :) )
     
  15. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb heel sterk het gevoel nu dat ik me toen, tja niet echt heb aangesteld, maar wel beter mijn (kop) mond dicht had kunnen houden en gewoon doorgaan.
    Ik zei en dacht toen steeds "het gaat niet en ik houd het niet meer vol" enz.
    Nu denk ik "verstand op nul en doorgaan".
    Want opeens ging het toch wel erg snel.
    Maar als ik straks in de situatie zit piep ik waarschijnlijk weer anders... :oops:
     
  16. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dot dat weet ik niet hoor, grote kans dat je het de 2e keer beter aankan omdat je weet wat je staat te wachten en ook weet dat het ff doorzetten is en je dan een kleine hummel in je handen hebt. Ik raakte bij de eerste ook lichtelijk in paniek omdat de weeen niet afzwakte. Toen dit bij de tweede bevalling een stuk beter ging zag ik het al beter zitten. Toen ze flink doorzette en ik persweeen kreeg raakte ik weer in paniek omdat ik dacht dat ik zo nog wel 10 uur door moest net als de vorige keer. Toen de verloskundige zij dat de baby er echt aan kwam snapte ik dat het zo heftig werd en zag ik het ook meten weer zitten. Had mezelf voor die tijd steeds voorgehouden dat het nooit ergen kon zijn als mijn eerste bevalling. Zie dit keer ook echt niet op tegen de bevalling.
     
  17. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn eerste bevalling duurde vanaf de eerste wee tot aan geboorte nog geen twee uur... heb een pijnlijke weeenstorm gehad en dacht na een uur weeen nu moet ik echt de vk bellen want dit hou ik nooooit geen 8 uur meer vol ;)
    toen ze me hoorde gillen aan de tel omdat ik een wee kreeg begreep ze dat het menes was en kwam ze eraan. toen ze binnen kwam had ik al een kwartier persweeen, die ik met alle macht probeerde tegen te gaan. 10 minuten na haar komst is onze kleine toen geboren, dus ze had niet veel later moeten komen ;)

    nu ben ik ook als de dood dat het nog sneller gaat komen! dat kan toch haast niet? nou ja, ik moet in elk geval bij de eerste wee meteen bellen en dan komt ze er meteen aan! dat is al een geruststelling, dat ik niet meer hoef te gaan uitleggen dat ik toch echt verga van de pijn en dat het niet nog veeeel langer kan gaan duren..
     
  18. Jacobien

    Jacobien Actief lid

    8 apr 2008
    378
    0
    0
    Princesje83,

    zo ging mijn eerste bevalling ook. Maar de tweede bevalling duurde langer maar was veel fijner (zie mijn eerdere reactie). Dus een 2e bevalling hoeft echt niet veel sneller te gaan.

    groetjes Jacobien
     
  19. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik hoop het!
    Ik dacht ook steeds; hij kan er niet doorheen!
    Dus hield ik met persen onbewust even in.
    Maar nu weet ik inderdaad dat de eerste erdoorheen kon (o.k. met knip) en de tweede zeker ook.
     
  20. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    fijn om te horen!
    het mag van mij ook best wat langer gaan duren dit keer... maar niet langer dan 6 uur ;) whahaha...
     

Deel Deze Pagina