Met hoeveel weken naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lovelylonnes, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zoals het obderwerp al zegt, bij hoeveel weken gingen jullie naar 4 flessen?
    Justin weegt meer dan 6 kilo en is nu11,5 week oud.
    Het cb advieseerde tot 4 maanden te wachten maar hij sliep vorige week ook op 4 flessen door?

    Iemand advies?
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Eh wij zijn sinds een paar weken over van 5 naar 3,5 door het bijvoeden
    Dus ja ik zou het vroeg vinden.
    Maar ja onze Demi zat met 12 weken op nog zeker 7 voeidngen ofzo. Die had gewoon meer behoefte aan vaker en dan kleinere beetjes
     
  3. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik vind het ook nog erg vroeg!
    Wij zijn met ruim 6 maanden naar 4 flessen gegaan, ook al sliep hij door.
    Die melk is nog super belangrijk op die leeftijd!
     
  4. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Hier was de 'regel' bij 4 maanden naar 5 flessen en met 5 maanden naar 4 flessen.
    De 5de fles viel hier al snel af toen we met bijvoeding begonnen dus zeg met 4,5 maand. Een paar weken later was ook die 4de fles al afgevallen.
     
  5. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hmmm, nou ik zit al vanaf 4 of 5 weken op 5 flessen en vanaf 7 weken op 5 flessen van 180+6.... het max dus...
    En dat was prima volgens het cb.
     
  6. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hier zit ik dus ook een beetje mee... Gisteren heeft Nikky 4 flessen gehad, ipv 5, omdat ze 's ochtends tot 9 uur slaapt, en als je dan 4 uur tussen de voedingen hebt zitten, komen we 's avonds om 9 uur op de laatste fles, en daarna valt ze als een blok in slaap tot de volgende ochtend.
    De ene dag zitten we nu op 5 flessen, waarvan ze zo'n 160-170 cc opdrinkt. De andere dag zitten we op 4 flessen, waarvan alles (200 cc, 180 + 6) op gaat. Zou het dan echt zo'n ramp zijn om nu al op 4 flessen over te gaan, als Nikky dat zelf aangeeft?
    Vanaf het begin hebben we eigenlijk gewoon gevoed op verzoek.
     
  7. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik geef kv op verzoek, dus wanneer Jayden wil hebben. Zo is hij nou sinds drie dagen vanzelf over gegaan op 4 flessen. Met 4mnd dus, maar omdat hij t zelf graag wil
     
  8. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij het cb adviseerde ze vanaf 4 maanden ivm suikergehalte in bloed.
    En als dat betekende dat ik hem om 11 uur wakker moest maken savonds dan moest dat maar. Ik vind dat ook zielig aangezien hij daarna helemaal niet zo lekker meer gaat slapen...
     
  9. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    met zo'n 16 weken
     
  10. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Dan houden we het nog maar een paar weekjes vol he... ;) Nikky gaat wel weer lekker slapen gelukkig. Maar als ze om 21.00 uur ofzo nog een fles heeft gehad, als we een rommeldagje hebbenn, dan maak ik haar echt niet later nog een keer wakker.
     
  11. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu sinds 3 weken over op 4 flessen. we merkten aan haar dat ze de flessen niet meer goed dronk omdat er voor haar te kort tijd tussen zat. als we langer ertussen deden werd het savonds te laat voor dr en dronk ze de laatste fles niet. we zijn het gewoon gaan proberen. alyssa krijgt wel 210+7 maar die drinkt ze niet altijd leeg. ik vind het prima zo, ze is nog steeds een blijde gezonde baby, dus het zal wel goed zitten.

    liefs doris
     
  12. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik zit nu al een week op 4 flessen van 210cc, die vier flessen drinkt ze helemaal op. het cb zei, of je nou 5 flessen van 180cc geeft of je geeft er 4 van 210cc. Dat blijft hetzelfde.
    Dit zijn de tijden

    8 uur
    1230 uur
    1630 uur
    2100 uur
     
  13. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    wij zitten al een aantal weken op 4voedingen,en dat gaat erg goed!
    ik kijk niet altijd naar watcb zegt.,al gaf ze me wel gelijk
     

Deel Deze Pagina