Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Wie heeft er PCOS en hoe proberen jullie zwanger te worden? Wat doe je om je lichaam op een natuurlijke manier te stimuleren of krijg je hulp van een arts? Ik zelf heb alle 3 de kenmerken van PCOS en daarbij heb ik overgewicht maar ook nog eens waarschijnlijk insulineresistentie wat afvallen moeilijk maakt. Wie herkent zich hierin en zijn er meer mensen met alle 3 de kenmerken+overgewicht+insulineresistentie en dan TOCH zwanger geworden?

    Wat ik zelf doe:
    - ik eet supergezond (dus laat veel vlees, brood/koolhydraatrijk voedsel, zoet eten, en hormoonverstorend voedsel staan)
    - ik slik extra DCI (vrouwen met PCOS scheiden dit veel sneller uit)
    - ik probeer mn insulineresistentie onder controle te krijgen
    - ik neem dus wél veel groente, maak zelf groentesapjes, eet lijnzaad dat ik zelf breek voor mn te hoge testosteron
    - ik slik ook TriSense daar zit onder andere hoge concentratie kaneel in en groene thee extract etc etc om die insuline te reguleren (werkt overigens wel)

    Naja en bewegen... ja daar mag ik wel wat meer mee doen alhoewel t minder goed is om téveel te bewegen want dan maak je weer teveel cortisol aan en stresshormoon en weet ik het, dat is weer nadelig voor je testosterongehalte en al dat gedoe...

    Iemand? Herkenbaar? (Ik hoop dat ik niet de enigste ben) :( oowja; ik ben 29 en bijna 30. En oowja ik heb geen overgewicht gekregen door ineens heel veel te gaan (vr)eten maar door medicatie gebruik.

    Groetjes!!
     
  2. NewMamma

    NewMamma Lid

    22 mei 2017
    38
    25
    18
    Vrouw
    Hoi pcosmeisje, hier ook iemand met pcos en een dochter van 6 maanden oud. Nadat ik een jaar lang gestopt was met de pil en maar 2 of 3 keer ongesteld was geworden had ik een afspraak bij de gyn en daaruit bleek dat ik pcos had. Ik wist het stiekem al maar de inwendige echo gaf de bevestiging. Kort daarna gestart met clomid en in de derde ronde zwanger met 150mg. We hebben besloten om voor een tweede te gaan en dit op een natuurlijke manier te proberen. Sinds mijn bevalling heb ik opeens een veel kortere cyclus, zo rond de 30 en 40 dagen.

    Heb geen overgewicht (wel 10 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap) maar je verhaal over insulineresistentie komt mij bekend voor. Ik eet sinds kort weer veel groente, vlees en eieren. Handjevol noten en zaden en max 2 stuks fruit per dag. Peulvruchten eet ik beperkt en geen rijst, tarwe en maisproducten. (Zoete) aardappel af en toe. Tri sense en dci gebruik ik niet, hoelang gebruik je dat al en merk je een verschil? Heel veel succes in ieder geval ik hoop dat je snel zwanger mag worden!
     
  3. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw

    Hey!!

    Leuk dat je een berichtje stuurt! Tri sense en DCI zijn voedingssupplementen van OvaBalance. Ja ik merk dus wel dat ik daarvan geen hoge pieken meer krijg in mn bloedsuiker. Ik heb heel erg veel gelezen over PCOS en insulineresistentie etc. Als je op Google Myriam Koning intikt dan krijg je haar site en heel veel info erover. Ik heb het weer van mn nicht die óók PCOS heeft ;) Zij is onlangs wel bevallen. Het gekke is dat ik nog wel gewoon menstrueer, dus er is een eisprong. De pil slik ik al meer dan anderhalf jaar niet meer. Mijn cyclus is wel erg lang met heel af en toe een korte cyclus er tussen. Nu afgelopen keer was het 39 dagen. Daarvoor 28, 40, 37, 30, 32, 35... Niet echt een pijl op te trekken dus haha!

    Dus als ik het goed begrijp heb jij insulineresistentie zonder overgewicht? Wat merk jij van die insulineresistentie? Ik kan bijv heel slecht tegen suikers; de volgende dag krijg ik daardoor een soort van meltdown:( dan ga ik trillen, transpireren e.d. en ik word ontzettend flauw en gedesoriënteerd. En ik krijg dan last van klophonger, je MOET dan eten en je wilt dan ook alles eten wat los en vast zit omdat je lichaam er om schreeuwt. Nadeel is als je het WEER met suiker aanvult, dan zit je de volgende dag weer met hetzelfde probleem... Lastig allemaal. Ik slik DCI dus ter aanvulling van stoffen/vitamine/mineralen die iemand met PCOS veel sneller uitscheidt (plast). En daarbij heb ik dan Tri Sense, het schijnt dat het dan een groter effect heeft op de insulineresistentie. Ik denk wel dat het echt werkt omdat zonder tri sense erbij, had ik heel af en toe toch nog een meltdown en nu met tri sense haast niet meer. Zelfs ALS ik suikerrijk eet (niet dat ik dat veel doe maar ‘als’). Ik denk dat ik morgen maar weer eens een soort van voedingsplan voor mezelf ga opstellen met idd wat je zegt veel groente en koolhydraatarm!

    Ik ben benieuwd of t gaat lukken op de natuurlijke manier!:) Is er een reden waarom je nu niet voor Clomid wilt kiezen?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Gek vraagje... je zegt dat je 3 tekenen hebt van pcos, maar is het ook echt daadwerkelijk vastgesteld door een gyneacoloog??
    Ik vind jouw cycli namelijk te regelmatig voor pcos.
     
  5. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Nee hoor is geen gekke vraag, het is ook best gek gegaan! Ik had zelf vermoedens van pcos dus ik ben naar de huisarts gegaan, die zei in eerste instantie; als je meer dan 9x menstrueert per jaar dan heb je het niet. Toen heb ik gezegd dat ik het alsnog wel wilde na laten kijken en ben ik naar een gynaecoloog gegaan. Dat bezoekje was heel kort, ze keek inwendig en zei: je hebt hele mooie jonge gezonde eierstokken! Ik zag wel zwarte rondjes op het beeld maar dat zullen dan de eitjes zijn geweest of blaasjes? Werd niet uitgelegd.. toen dacht ik, nou het zal wel goed zitten ik heb geen pcos. Twee weken later kwam een vriendin met dezelfde diagnose maar zij had ook haar bloed laten testen! Ik begon weer te twijfelen en dacht misschien moet ik dat ook eens gaan doen? En ja hoor, mn testosteron te hoog en oestradiol.

    Omdat ik het verwarrend vond dat de eierstokken gezond en wel waren maar mn bloed niet, besloot ik me door te laten verwijzen naar een fertiliteitsdokter. Vanaf daar wordt het opnieuw wazig want die zei; je voldoet aan alle kenmerken van pcos dus dat heb je gewoon. Ik zei maar heb ik dan ook van die blaasjes op mn eierstokken oid? Hij zei: ja je hebt er meer dan 12. Je hoeft overigens niet perse alle 3 de kenmerken te hebben van pcos om pcos te hebben. Ik vond het van die arts heel raar in tegenstelling tot wat ze zeiden in het andere ziekenhuis bij die gynaecoloog, met: je hebt prachtige gezonde eierstokken..

    Nu ben ik daardoor in de war geraakt en terug naar de huisarts gekeerd. Die heeft me ivm mn te hoge testosteron en oestradiol, maar ook vanwege mn bloedsuiker die echt niet op orde is, het niet kunnen afvallen etc doorverwezen naar interne geneeskunde, ik ga nu naar een endocrinoloog 20 november (lange wachtlijsten daar btw).

    Fertileitsarts stuurt je trouwens naar huis met: ga eerst maar een jaar proberen..
     
  6. NewMamma

    NewMamma Lid

    22 mei 2017
    38
    25
    18
    Vrouw
    Ik ben bekend met de website van Myriam Koning en ik ontvang haar e-mails. Ook heb ik me ingelezen over Tri sense en DCI maar volgens mij kost dat in totaal 100 euro per maand, best veel vind ik. Ik heb een tijd de inositol van Solgar gebruikt, maar in ben niet zo'n frequente suplementengebruiker haha.

    Die klophonger klinkt helaas heel bekend en daarnaast veeeel trek ik zoet em koolhydraten. Altijd een dip na de koolhydraat/suikerrijke maaltijd en val 's avonds moeilijk in slaap. In de ochtend daarentegen mijn bed niet uit te krijgen haha. Hoewel ik geen overgewicht heb, heb ik altijd 'last' gehad van love handles. Die heb ik er nooit af kunnen krijgen. Zou ook een uiting van insulineresistentie bij slanke mensen zijn..

    De reden dat ik het nu zonder clomid wil proberen is omdat ik nu eindelijk weer menstrueer. Clomid 50 en 100mg sloegen niet aan bij mij en gaven dan ook geen eisprong, met 150mg wel een eisprong en gelijk zwanger. 3 maanden na mijn bevalling werd ik voor het eerst ongesteld en sindsdien heb is het 35, 32 en nu zit ik in mijn derde cyclus op cd 35. Wordt weer een lange vrees ik.. Ik vermoed dat er ook bij mij geen peil op te trekken zal zijn en daarom wacht ik mijn menstruatie af en begin ik vanaf volgende cyclus met ovulatietesten en begin ik officieeel aan ronde 1 voor een tweede kindje! Ben jij al bezig met zwanger worden?
     
  7. boedie

    boedie Lid

    2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Vervelend he pcosmeisje. Maar, het staat zwanger worden niet alleen maar in de weg hoor!

    Toen ik gestopt ben met de pil, had ik een hele onregelmatige cyclus, soms wel 180 dagen. Na een jaar dacht ik, dit gaat hem niet worden. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die stuurde me door voor een inwendige echo. Hier was duidelijk PCOS te zien, omdat ik een krans met eiblaasjes had. De andere klachten heb ik niet. Ik ben slank, heb geen last van overbeharing en acné, waarschijnlijk wel een eisprong, want die voel ik duidelijk, alleen heel weinig kansen per jaar. Ik kwam bij de fertiliteitsarts terecht. Voor mij was het helemaal duidelijk. Mijn man kreeg een spermaonderzoek en bleek erg goed zaad te hebben. Ik mocht starten met Clomid 50 en moest even langs de internist. Hier kreeg ik ook tabletten voor een iets traagwerkende schildklier. Het minimale overigens.

    De eerste keer bleek bij de echo de clomid goed aangeslagen, meteen een mooi eitje of de jusite dag. Voor de zekerheid moest ik de volgende rond ook nog komen om te checken. Toen was er op dezelfde dag niets te zien. Een paar dagen later weer terug, toen twee doorgegroeide eitjes, dus mocht ik er geen gebruik van maken. Derde ronde weer twee keer terug omdat er bij dag 25 nog niets te zien was. Uiteindelijk sloeg de medicatie aan en had ik iedere maand een eisprong, maar nog steeds niet regelmatig en met soms 47 dagen. De vierde ronde dacht ik gaan we weer..... Toen was ik zwanger. Alles prima verlopen en dus mocht ik gewoon naar de verloskundige. Een geweldige zwangerschap met een nog betere bevalling, snel en zonder veel schade. Na een maand of 7/8 wilden wij het weer proberen want het kon immers lang duren. Ik kon direct naar de FA terug, kreeg weer clomid, moest één keer terugkomen en was in de tweede ronde zwanger. We verwachten onze tweede op 10 december.

    Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik dacht op bepaalde momenten bah, wat een gezeik en het levert niets op. Nu denk ik, als dit het allemaal was, zou het zo opnieuw doen ;)
    Heel veel sterkte.
     
  8. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Wauw!! Wat een mooi verhaal!! Ik ga 20 november naar interne geneeskunde, misschien kunnen ze daar mee vinden! Doet me goed om te lezen dit! Zo hou ik een beetje meer hoop, dankjewel! Zou wat zijn als je kindje op 13 december geboren zou worden haha (op die dag ben ik zelf geboren hihi) liefs!!
     
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook pcos en heb nu een zoontje van 5.5 maand.

    Heb jaren aan de prikpil gezeten. Vanaf mijn 15e. Ben er op mijn 20e mee gestopt en over gegaan op de normale pil en daar op mijn 21e mee gestopt.
    Na de onttrekkingsbloeding nog 1x ongesteld geworden en daarna niks meer. Na een half jaar naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog. Eerst 9 maanden totaal 'verspild ' met pogingen tot afvallen. Wat dus totaal niet lukte wat ij ook robeerde en alleen maar stress opleverde..
    Uiteindelijk clomid gekregen. 50 mg. Na 3 rondes zwanger. Helaas een missed abortion.
    Curettage gehad.
    Na 10 weken weer ongesteld. Weer met clomid begonnen en 1e ronde zwanger (toen ook helemaal zen op vakantie in Egypte)

    Vanaf stoppen pil tot zwangerschap heeft 2 jaar geduurd.

    Maar het is dus zeker mogelijk.
     
    pcosmeisje vindt dit leuk.
  10. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Klinkt mssn stom maar toch ben ik blij om te horen dat als het afvallen niet lukt, dat het dan nog steeds mssn wel mogelijk is om een kindje te kunnen krijgen! Bedankt voor je verhaal! :)
     
    Imona vindt dit leuk.
  11. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Ik ben namelijk hoogstwaarschijnlijk insulineresistent (weet het zelf eigenlijk we zeker maar moet nog officieel uitgewezen worden) en dat bemoeilijkt het afvallen enorm!!
     
  12. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja elke keer als ik een poging waagde ging er 2 kilo af en zat er daar na weer vrolijk bij. + extra. Terwijl ik me echt aan dat dieet hield. Dus ben er maar mee gestopt. Gun mezelf die stress niet. En ben verder gezond. Dus vooruit maar.
     
    pcosmeisje vindt dit leuk.
  13. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Ja dat heb ik dus ook! Precies hetzelfde, vooral met sporten erbij (cardio nog niet eens kracht), dan kwam er gelijk 3 kg aan HOE demotiverend is dat haha. Ik ben verder ook gezond, geen hoge bloeddruk maar juist een perfecte zei de huisarts, gezonde hartslag en alles, eet ook helemaal niet raar ofzo of ongezond. Maar ja, ik ben (toen mn vader overleed een aantal kaar terug) aan de anti depressiva gegaan en toen kwam ik 30-35 kg aan in 1 jaar tijd..:S en die pillen slik ik nog (wel hele lage dosering) maar weet zeker dat dat er mee te maken had/heeft!
     
  14. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook jaren aan de anti depressiva gezeten. Sertraline.
     
  15. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Ik Citalopram Troep he? Functioneer je wel gewoon goed zonder die zooi? Ik niet echt nog helaas
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja maar ik slikte het ook niet tegen depressie. Ik heb een conversie toornis. Loop al vanaf mijn 11e af en aan bij de psycholoog. Ben nu 24. En na de bevalling weer bij de psycholoog gekomen. Ivm stress en stress kan ik dus echt niet hebben. Gaat nu wel beter. Maar ik heb na de bevalling (mede door die stoornis( een angst/controle en slaapproblemen ontwikkeld. Slapen gaat weer goed sinds de kleine door slaapt. Maar ik durfde dus letterlijk niet te slapen vanwege de angst dat ik er s nachts uit zou moeten. En als ik dan sliep en ik moest er uit voor een voeding ging ik niet terug mijn bed in maar bleef beneden zitten wachten om zeker te zijn dat de kleine weer sliep.
    Ik stond bij elk huiltje bij hem ook overdag. Alles willen controleren. Ook mijn man en de oppas als ik moest werken.

    Gaat nu een heel stuk beter. Ik ben er nog niet. Want bij elke verandering die onze kleine door maakt moet Ik me weer helemaal aanpassen en ben ik dus die controle kwijt.

    Ik ben blij dat psychologen bestaan. Anders had je me echt letterlijk weg kunnen brengen.

    Omdat ik nu op tijd aan de bel heb getrokken en het probleem erkend heb heb ik een grote terugval kunnen voorkomen. Ik ben nog steeds sinds 3 jaar aanval vrij. Maar zal er altijd elke dag van mijn leven voor moeten blijven knokken.

    Dus ik weet heel goed wat stress en antidepressiva doet.

    Maar als je echt wilt en goed voor jezelf zorgt hoeft dat absoluut niet in de weg te staan om een goede moeder te worden en te zijn.
     
    pcosmeisje vindt dit leuk.
  17. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Als je echt pcos hebt en insulineresistent bent kun je je ook informeren over metformine.
    Dit zou ik zeker aan de huisarts vragen.
    Toen ze ooit bij mij pcos vast hadden gesteld was dat na diverse onderzoeken. Dit noemden ze de COLA-screening.
    Ik ben 3 keer zonder medicatie zwanger geworden dus het kan echt!
     
    pcosmeisje vindt dit leuk.
  18. boedie

    boedie Lid

    2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Dat zou zomaar kunnen inderdaad. En interne geneeskunde kijkt verder, naar je schildklier enzo. Het schijnt regelmatig dat klachten worden toegeschreven aan PCOS maar het een schildklierafwijking blijkt te zijn. Als dat zo is ben je nog makkelijker geholpen! Heel veel succes!
     
    pcosmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina