Wie heeft n EKTORP bank van Ikea?

Discussie in 'De lounge' gestart door crisje, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wie heeft ook deze bank?
    Heb daar een paar vragen over n.l.

    Ik ben uitgekeken op onze bank en wil dus een andere.
    De bank die wij nu hebben is een dure Natuzzi bank en kwalitatief erg goed. Op een paar cracalee plekjes na istie nog perfect, nergens doorgezakt enzo en dat terwijl er goed op geleefd is.
    Nu heb ik een andere hele leuke gezien, zo'n stoere met van dat africaleer of pilotenleer. Tis alleen weer een hele dure bank.
    Nu ziet mn vriend dat niet zitten om die te kopen nu ons meisje nog zo klein is.
    Al zoekend naar goedkope banken kwam ik bij de Ektorp uit van Ikea, hoe zit die bank na verloop van tijd?
    En blijven die kussens goed in de rugleuning staan en in t zitgedeelte, of ben je de hele dag bezig met die terug te schuiven?
    En als je die hoezen wast (wat wel weer handig is met kleine kids) zijn ze dan heel erg gekreukt? Lijkt me een verschrikkelijke klus om die dingen te gaan strijken.

    Alvast bedankt voor de antwoorden.
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    http://64.233.183.104/search?q=cache:hQ ... tartpagina

    Over deze bank kan ik je niks vertellen.
    Wel dat ik eigenlijk alle banken met losse kussens waardeloos vind.
    Mijn zus heeft nu een bank (seats and sofa's = meningen ook verdeeld) en daar lijken de kussens los maar ze zitten vast.
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb een ektorp van mijn zusje gehad, ze was er op uitgekeken....
    was niets mis mee, en bij mij heeft de ektorp ook nog 3 jaar dienst gedaan.
    heb de bank weggedaan omdat ik ging samenwonen!

    oowja, in het gezin van mijn zusje en die van mij waren kinderen aanwezig!

    Een heerlijke bank waarvan echt alle hoezen uitgewassen kunnen worden.
    Dus je heb geen kleurverschil na een aantal keer wassen.
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik sluit me bij Majo aan.
    Hier ook de Ektorp al 8 jaar inmiddels, hoezen zijn iig jaarlijks gewassen (soms vaker) en zien er ngo goed uit.
    Wel moet je ongeveer 1x in de week de onderkussens even terug duwen, althans dat hebben wij wel op de bank die we het meest gebruiken.
    Maar hij zit geweldig en ligt ook geweldig overigens. HEb er de laatste nachten van mn zwangerschap op doorgebracht omdat ik om de 3 kwartier naar de wc moest snachts en omdat de bank fijner lag dan ons bed.

    IK kan em je van harte aan raden. Wel zou ik meteen een extra set hoezen erbij kopen als je het betalen kunt. Ik heb spijt dat ik dat destijds niet gedaan heb en moet dus nu naar een andere kleur en stof wil ik de hoezen vervangen.
     
  5. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Sorry...

    Wij hebben hem ook in het beige/zandkleur en ik heb er al spijt van gehad.

    De kussens verzakken constant en worden echt "platter" met het zitten.
    Ook heb ik vaak last van pluimpjes in mijn pantys en broeken, omdat ze door de kussenhoes doorkomen bij mij.
    Ik doe de hele dag niets anders dan pluimpjes plukken met die stoel!

    Wij hebben hem ook gekocht om dezelfde reden: groot (3-zit) en niet duur. Maar achteraf had ik liever het dubbele gegeven voor een andere salon :oops:
     
  6. Tinusje

    Tinusje Bekend lid

    Ik heb de hoekbank nu 6 jaar en ik wil hem niet meer missen. Zit en ligt echt super (ook ik heb de laatste nachten van mijn zwangerschap op de bank geslapen omdat dat beter lag dan op mijn eigen bed, ondanks hele goede matrassen). Eens in de zoveel tijd verwisselen we van hoes en dan hebben we weer een 'nieuwe' bank. De hoezen zijn goed te wassen. De kussens verschuiven ook niet echt (af en toe moet ik degene waar ik het meeste op zit weer even naar achteren schuiven) en na 6 jaar zijn de kussens ook nog niet ingezakt.
    Ik heb er dus erg veel plezier van.
     
  7. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    @WishfulDreaming
    ik heb precies het zelfde gehad wij hebben m denk ik 1,5 jaar gehad en toen weg gedaan wat een drama bank zeg!
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Mijn schoonouders hebben die bank, ik vind 'm er leuk uitzien maar die losse kussen.... Verschrikkelijk.
    Lekker hangen gaat daar niet want die kussen glijden elke keer onder je reet vandaan :(

    Wij hebben een pilotenleren bank bij seats and sofa's. Ideaal die bank, super stevig, verzakt niet en heeft vaste kussens.
     
  9. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat heb je voor die bank betaald als ik vragen mag? Is een 2 en 3 zits neem ik aan.
    En hoe lang heb je die al en hoe wordt er op geleefd?
    Hier komen nogal wat kleine kinderen en dan wordt de bank ook klimrek en wij hebben ok nog n hele grote hond. Die mag dan wel niet op de bank komen, maar doet t toch als wij t niet zien.
    Ben bang dat ie met zijn nagels door goedkoop leer schiet.
     
  10. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hoe is het mogelijk he dat zulk compleet tegengestelde ervaringen met iets kunt hebben he?
    Hier komen wel eens een pluimpje door maar niet zoals jij verteld. Misschien 1 per week ofzo, ik roep maar wat.
     
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    @ Crisje,

    Die bank hebben we nu 1,5 jaar.
    Het is een set, 2 + 3 zits en zo'n lounge/chill stoel. Die kan je helemaal achterover klappen.
    In totaal waren wij zo'n €1100 ofzo kwijt.
    Wij zijn met zijn 3en, onze kleine is nog vrij rustig.
    Wel hebben we 3 katten en de bank ziet er nog heel goed uit. Wel hier en daar wat krasjes (als ze uitgleden... :evil: )maar nergens door het leer heen. Dat terwijl ze echt hele scherpe nagels hebben.
    Ook nog nergens doorgezakt.
    We hebben er wel flink wat vanaf gel*lt en op de achterkant van de 3 zits (staat tegen de muur) zat een kras.
    Normaal gesproken was die hele set meer dan €2000 dacht ik.

    Maar goed, binnenkort een hond die wel op de bank mag en een kleine die gaat terroriseren. Hopelijk houdt hij dat, ik denk het wel :)

    Wij zijn dus tevreden, we moesten wel 8 weken wachten maar dat moet je volgens mij bij veel meubelwinkels.
     
  12. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Thx voor je antwoord.
    1100,00 is niet veel. Die bank die ik gezien had was 3400,00 (en dan is hier de korting al vanaf gel*uld, anders was die 3900,00)
    Voordeel van een goedkope bank is dat die makkelijker de deur uit gaat, ken je weer eens wat nieuws kopen. Ga een bank van 3400.00 echt niet na 3 a 4 jaar weg doen.
    A.s. maandag gaan we maar eens kijken bij Seats en alst daar niks is zal het toch de Ektorp worden denk ik.
     

Deel Deze Pagina