Microgynon 30

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lian1985, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lian1985

    lian1985 Lid

    14 jul 2008
    25
    0
    0
    Hoi,

    Ik ben een week geleden begonnen met de pil, microgynon 30.
    Heb tot nu toe geen last van bijwerkingen, voel me alleen s' ochtends erg moe en ben dan niet vooruit te branden.
    Vanaf wanneer kan je bijwerkingen verwachten en welke? Of verschilt dat echt heel erg per persoon?
    Wat is verder jullie ervaring met de microgynon 30?


    Groetjes!
     
  2. zeppie

    zeppie Actief lid

    9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik heb heel lang microgynon 30 geslikt ik heb nergens last van gehad.
     
  3. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik heb voor mijn zwangerschap een jaar of 13 microgynon 30 geslikt en had alleen last van hoofdpijn aan het begin van de stopweek. Verder geen klachten.

    Na de zwangerschap hetzelfde verhaal!
     
  4. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    heb altijd deze pil geslikt en nooit geen bijwerkingen gehad.
    Nu na de bevalling weer begonnen met deze pil en ook nu geen bijwerkingen
     
  5. Nissy

    Nissy Actief lid

    4 aug 2008
    164
    0
    0
    hoofdpijn, stemmingwisselingen, 10 kilo aangekomen, doorbraakbloedingen, droge hoofdhuid/huidschilfers.

    dat zijn een paar bijwerkingen die ik kreeg.
    ik heb de pil 7 jaar geslikt en kreeg na ongeveer 5 jaar pas last van die bijwerkingen.
     
  6. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    Hoi,ik heb die pil tot 2 maanden geleden 12 jaar geslikt en heb er geen klachten over heb hem gekregen toen ik 16 was het is een van de lichtste pillen toen ik de eerste keer zwanger wilde worden was mijn cyclus weer snel op gang en na de bevalling eeen maand of 6 er na ben ik er weer mee begonnen tot 2 maanden geleden en ook weer geen problemen mee gehad ben na de ontrekkingsbloeding 26 dagen daarna ongesteld geworden en ben het nu weer na 28 dagen..

    maar verschild per persoon denk ik hoe je er op reageerd de een reageerd er meer op dan de ander..mijn vriendin had ook mycroginon 30 maar kreeg tussen door ook bloedingen en hielp bij haar ook niet goed door de pil heen zwanger geweest buikpijn isselijk en weet ik wat..
    maar ik zelf heb er nooit last en problemen mee gehad.

    liefs Brit
     
  7. Saskia1982

    Saskia1982 Fanatiek lid

    28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik slik hem al 8 jaar en heb alleen af en toe last van hoofdpijn, verder gelukkig niets.
    Dit is de laatste week dat ik hem slik en ik hoop dat het ontpillen net zo goed gaat ;)
     
  8. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ik slik die pil ook al een hele lange tijd en nu na de bevalling weer! geen klachten over!
     
  9. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik ben net gestopt met die pil eind juni, maar hij beviel mij altijd erg goed. Slikte hem 6,5 jaar. Heb nooit ergens last van gehad.

    Me cyclus is was na de pil 35 dagen. En dat wordt het nu ook weer denk ik.
     
  10. sjanna

    sjanna Lid

    29 aug 2008
    5
    0
    0
    ik heb totaal geen bijwerkingen gehad
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zolang ik het geslikt heb heb ik geen klachten gehad (ongeveer 5 jaar) maar toen ik stopte kwam mijn cyclus niet meer terug in het ritme.
     
  12. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ Loeki, Heb je er wat aan gedaan dat je cyclus weer in ze ritme kwam of heb je het afgewacht? Ik zit op dag 24 en nog geen ei gehad, dus ik vraag me af of ik wel 1 heb. Me cyclus weet ik ook niet, vorige was 35. Rotzooi die pil wanneer je ermee stopt.
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij mij komt hij er ook echt niet meer in.

    Ik heb het af gewacht, maar er zaten cycli van 50 dagen of meer bij. Na 7 vruchteloze rondes ben ik op advies van de HA gaan tempen, om te zien of ik wel een eisprong had. In de tweede temp-ronde werd ik zwanger.

    De cycli in mij banner zijn van na mijn bevalling, de pil is nu pas echt uitgewerkt
     
  14. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik ben nu al aan het tempen en daar ben ik nu "achteraf" ook blij om. Zit op dag 24 maar nog steeds geen ei gevonden. Denk dat we echt met klussen gestopt waren als ik niet had getempt. Dan zit je (ik dan) er altijd naast.

    Maar had je in je eerste temp ronde ook wel een eisprong?
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja toen wel, maar toen was ik ook al bijna 10 maanden van de pil. Ik weet dus niet zeker of ik in eerdere rondes wel een ei heb gehad. Met tempen kwam ik er ook achter dat er 'maar' 11 tot 12 dagen tussen mij ei en mijn ongi zat, dus wij maar klussen rond dag 14 terwijl ik dus ruim een week later vruchtbaar bleek te zijn.

    Toe ik ging tempen kwam er al weer iets meer regelmaat in mijn cyclus.
     
  16. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb ook jaren microginon 30 geslikt maar las net ergens dat er heel veel meiden door die pil zwanger zijn geworden. :(:

    Ik mag weleens de pil vergeten zijn en alles maar nooit echt dat het fout ging met die pil.

    Raar hoor. Ik ga zometeen na de bevalling ook gewoon met die pil verder. Ikheb nooit echt bijwerkingen gehad.
     
  17. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De pil bevat hormonen waar je dat soort klachten van kan krijgen. Ik denk dat de één daar sneller en sterker op reageert dan de ander. Ik had allerlei klachten na het stoppen met de microgynon...
     
  18. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Mijn ervaring met de microgynon30 is dat ik zwanger ben geworden terwijl ik heel consequent de pil slikte! verder had ik ook geen bijwerkingen omdat de pil heel licht is... en met mij heel veel meiden die door deze pil heen zwanger zijn geworden!
     
  19. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb 14 jaar Microgynon gebruikt. En geen klachten gehad. Het enige waar ik van tijd tot tijd last van had was knallende hoofdpijn op de dag van mn menstruatie. Zo eens in de 4 à 5 maanden.
    Maar ik weet niet of het aan de pil ligt.... heb een "hoofdpijnverleden", ook zonder pil.
    Ben na het stoppen in april redelijk snel in een normale cyclus gekomen en ben in de tweede "echte" ronde zwanger geworden (eerste twee ronden gewoon afgewacht en alleen in eerste en laatste week geklust)
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb die pil ook geslikt vanaf m'n 12e. Heb nooit last gehad van bijwerkingen. Maar ik ben dus wel zwanger geworden door de pil heen. En ik weet zeker dat ik er nooit een vergeten ben, en ik ben ook niet ziek geweest ofzo.
    Ik hoor trouwens vaker dat er vrouwen die deze pil slikken zwanger worden.
     

Deel Deze Pagina