Ochtendspits richting Schiphol op een woensdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kabouter Klus, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wie weet hoe het verkeer richting Schiphol is op een woensdagmorgen? Moeten om 08:30 bij Schiphol zijn, en normaliter redden we dat met anderhalf uur rijden. Maar hoe is het met de
    ochtendspits gesteld dan? Iemand enig idee? We vertrekken uit Brabant by the way :p
     
  2. Steph80

    Steph80 Bekend lid

    26 apr 2012
    881
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op de website van de ANWB staat "verkeersverwachting" waarmee je kan zien hoeveel file er op een dag verwacht wordt.
    Rond Amsterdam is het altijd wel druk. Als ik in Amsterdam moet zijn 's ochtends, die ik ongeveer een uur over een stuk waar je normaal 20 minuten over doet. Kan je niet met de trein gaan?
     
  3. tricie83

    tricie83 Bekend lid

    20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Het ligt er aan van welke kant je afkomt, vanaf de A9 richting schiphol wordt er flink aan de fokkerweg gewerkt en staat het om deze tijd enorm vol.
    je kan beter doorgaan naar de a4 en afslag hoofddorp komen, dan zit je aan de goede kant van schiphol waar weinig werkzaamheden zijn.
    Succes
     
  4. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ligt er idd aan vanaf welke kant je komt. Wij komen uit de buurt van Rotterdam en doen er normaal een uur over. In de spits staan we bij Rotterdam en de A4 vast en doen we er stukken langer over. Wij hebben een keer de auto bij Delft achtergelaten en zijn verder gegaan met de trein omdat alles vast stond.
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Het probleem zal vooral op de A2 zitten, vanaf Everdingen tot aan Amsterdam. De rest valt in mijn ervaring wel mee op woensdagochtend.
    Met de A2 in noordelijke richting heb ik geen ervaring 's ochtends, maar ANWB geeft wel een goede indicatie van de te verwachten verkeersdrukte.
     
  6. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Hangt er een beetje vanaf van welke snelweg je komt ...

    Ik zou de trein nemen? Ik kom ook uit Noord Brabant, maar ik pieker er niet over om met de auto te gaan. Trein is net zo snel, en wel zo relaxed :)
     
  7. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Euhm... trein is écht geen optie voor ons; 2 volwassenen, dreumes in buggy en dan de bagage nog; nee, dank je:p. Zal eens op de navi kijken hoe die ons stuurt, kan ik even checken welke wegen ik in de gaten moet houden.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik moet elke dag naar amsterdam en heb amper file, kom vd a6 dan a1 en dan a10 richting zaanstad. Schiphol is afslag eerder en heel soms stast t bij de afslag vasdt, miet extreem. Wij rijden er ong elke dag om 0810 voorbij.

    Spelfouten komen door pleures htc die niet kan deleten.
     
  9. Bri

    Bri Niet meer actief

    ja joh, A6/A1 a'dam in zonder file? dat is toch niet wat ik 's morgens zie als ik de andere kant op rijd. maar misschien ben je wel vroeg genoeg, voordat het daar helemaal vastloopt.

    Maar vanuit Brabant kom je niet over de A6 en de A1, maar kom je vanaf de A2 of misschien de A27. Die kunnen afschuwelijk druk zijn naar A'dam toe, maar hoe druk weet ik niet. het stukje A10 en dan A4 naar Schiphol valt reuze mee op dat tijdstip op woensdag.

    Ik zou dus niet alleen je navi checken, maar vooral even de routeplanner van de anwb met reistijdverwachting voor die tijd van de dag.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jep, no problemo, als ik om 9 uur op school moet zijn ga ik om 8 uur pas weg. En als ik om 8 uur er moet zijn ga ik om 7 uur weg. In 3 maanden tijd denk ik 5 keer echte file gehad. Als ik op de A1 rij bijna bij kruising ring Noord en ring Oost (volgens mij) Staat de andere kant juist vast.

    Terugweg ook nooit file, enkel bij de afrit maar dat is echt 5 minuten langzaam rijden, dus te verwaarlozen.
     

Deel Deze Pagina