Thuis bevallen? (twijfel slaat toe)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kalush, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hoi Hoi,

    Ik heb laatst bij de verloskundige stellig aangegeven dat ik thuis wil bevallen, aangezien ik bij Eliza naar het ziekenhuis moest en me daar meteen al op had ingesteld.
    Nu wil ik graag thuis, tenminste voor gisteren wilde ik dit.
    Nu heb ik er vannacht eens overna gedacht.. En ben eigenlijk ineens omgeslagen.
    Wil ik dat bloederige tafereel wel op mijn eigen 'liefdesnestje' ( :oops: ) waar het toch ook verwekt is.

    Ik ben een tiep die die beelden nooit weer uit het hoofd kan zetten. Elke keer als ik in bed ga liggen (na de bevalling) zou ik er aan denken.
    Of als het gewoon in de huiskamer zou gebeuren, dan weet ik precies wel hoekje, wat ik hierbij voelde, wat ik hoorde en wat ik zag..

    De vorige keer verloor ik mijn slijmprop in huis, ik weet nog precies waar enzo..
    Ook brak het vruchtwater, ik stond precies naast de telefoon, elke keer als ik nu aan het bellen ben, denk ik daar wel even aan..

    Brrr... ik twijfel nu echt of ik wel thuis wil bevallen..

    Moest dit ff kwijt.. :confused:
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vond het niet echt een bloederig tafereel...
    Maar ik denk inderdaad nog regelmatig erover na als ik in mijn slaapkamer ben. Nu heb ik een positief gevoel overgehouden aan mijn bevalling, dat scheelt misschien wel iets.
    Ik vond de gedachte van het verwekken en ter wereld komen op dezelfde plek wel leuk eigenlijk :D .

    Groetjes, Anakin.
     
  3. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Het bloederige...als je dat al ziet, zie je niet meer als je lekker onder je eigen douche vandaan kom, alles is weg dan, opgeruimd door de kraamverzorgende.

    Hoe mooi is het inderdaad om in jou eigen bed, julie wondertje ter wereld te laten komen als dat mogelijk is?
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Tja, weet niet staat me opeens erg tegen...
     
  5. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    je moet doen waar jij jezelf prettig bij voelt.

    ik ben ook thuis bevallen, vind ik helemaal super!
    de volgende keer ga ik daar zeker weer voor.
    ik kan die beelden ook nog voor me halen.
    de eerste keer dat ik beneden naar de wc ging vond ik ook heeel erg raar, dat is nu over hoor, hihi.
    soms als ik in bed lig denk ik er nog aan, maar das meer een prettig gevoel. :)
    zijn dan vooral de laatste minuten en het gevoel dat ie op m'n buik werd gelegd.
    heerlijk! ;)

    ennuh, bloed heb ik ook niet gezien hoor!
     
  6. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik kan me niet meer herinneren of het nou zo bloederig was?
    Na de geboorte van mijn dochter ben ik onder de douche gegaan en toen ik terug kwam was alles keurig netjes opgeruimd door de kraamhulp!

    ik heb er alleen maar mooie herinneringen aan dat ze thuis geboren is.
    Wilde nu ook graag weer thuis bevallen maar het word helaas een ziekenhuis bevalling!

    gewoon je gevoel volgen!
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als jij je lekkerder voelt bij een zh bevalling, moet je dat vooral doen. maar anders kies je voor de gulden middenweg? je begint gewoon thuis en als dan op een gegeven moment het toch echt niet ziet zitten ga je toch lekker naar het zh?

    ik wil graag thuis, stel me daar ook op in, maar als het anders loopt.... sja, dan loopt het anders ;)
     
  8. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik wilde in het ziekenhuis bevallen o.a. omdat we tegen al die viezigheid opzagen. Maar omdat mijn bevalling opeens heel snel ging, ben ik lekker thuis gebleven en daar ben ik zo blij om. Ik vond het heerlijk. Lekker douchen in je eigen badkamer, niet met je pasgeboren kindje naar buiten hoeven als het er nog maar net uit is, niet met weeen in de auto hoeven.... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Als ik nog een keer zou bevallen, zou ik dat zonder twijfel weer thuis doen..........
    Succes met je keuze.
    x linda
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik wou ook thuis bevallen, maar ben heel blij dat het in het ziekenhuis is gebeurd (vanwege inleiding). Ons meisje kreeg het erg benauwd en op het laatst renden er toch allemaal mensen heen en weer daardoor. Ik ben blij dat ik alle medische hulp dichtbij had, en niet eerst naar het ziekenhuis toe moest. Als ik ooit een tweede krijg ga ik direct naar het ziekenhuis.
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je moet doen waar jij je prettig bij voelt.

    Met het bloedbad valt het reuze mee hoor. Ik heb er in ieder geval niets van meegekregen. Als je na de bevalling hebt gedouched is alles al weer aan kant en stap je een schoon bed in.

    Ik vind het nu juist een heel mooie herinnering dat Emme in ons huis, op ons bed is geboren.
     
  11. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik vond het heerlijk om thuis te bevallen en het viel me juist tegen dat dat bij Vince nniet kon!Bij mijn dochter dus wel lekker thuis en bloed,welk bloed?Ik heb alleen het kleine beetje bloed op mijn dochter gezien toen de placenta eruit was ben ik lekker gaan douchen.Toen ik klaar was met douchen kon ik zo in een heerlijk lekker schoon bedje stappen!

    Maar zoals al eerder gezegd je moet doen waarbij jij je het prettigst voelt!

    Liefs,Claudia
     

Deel Deze Pagina