lenzen of bril?

Discussie in 'De bevalling' gestart door zonnetjes, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik draag altijd lenzen, ben eigenlijk benieuwd of ik straks met de bevalling de bril op doe of mn lenzen inhoud.

    wat jullie?

    ik denk zelf dat het het prettigst is, om gewoon de bril op te doen.
     
  2. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    bril volgens mij mag je geen lenzen
     
  3. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik vind het al heel wat dat je je lenzen nog in kunt! Ik kon ze de laatste tien weken zo'n beetje niet meer in; heel veel last van droge ogen, ik had dus ook een bril op tijdens de bevalling (een hele grote donkergroene, ze zal later wel denken: die moeder van mij met haar jaren zeventig bril!)
     
  4. Juli

    Juli Lid

    20 jul 2007
    67
    0
    0
    Ik heb gewoon m'n lenzen in gehad hoor! Ik heb al jarenlang geen bril meer, dus dat was niet eens een optie (en niets kunnen zien voor mij zeker niet :D). Niemand in het ziekenhuis die er naar gevraagd heeft trouwens.
     
  5. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik ben ook met mijn bril op bevallen. :)
    heb 'm anders nooit op!
    ik had tijdens en na de bevalling evht geen puf en zin om m'n lenzen in te doen. hihi.
    nu heb ik alleen maar foto's van de eerste dag met dat ding op mijn neus. ;)
    dat vond ik best wel jammer....
     
  6. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Toen ik aan het bevallen was en de VK haar handen aan het wassen was in de badkamer zag ze lenzen vloeistof van mijn man staan en dacht ze dat ze van mij waren. Ze vertelde toen dat je geen lenzen in mag met bevallen. Waarom heb ik omdat moment niet meer kunnen vragen :D
     
  7. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Slimme vraag, ik heb ook lenzen (en nu al enorme last van droge ogen), ik zou uit puur gemak kiezen voor een bril...
     
  8. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Helaas zal ik zonder lenzen gaan bevallen. Op de een of andere manier willen ze de laatste paar weken maar maximaal een uur of twee goed zitten :( (dat worden leuke foto's grmpf)
     
  9. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik was 's nachts begonnen met weeën dus had mijn lenzen niet in, bril ook niet bij me in het ziekenhuis. Tijdens het persen vroegen ze op een gegeven moment of ik wilde kijken (met een spiegel). Dus ik 'Ja hoor!'. Helaas kon ik dus weinig tot niets zien doordat ik geen lenzen in had.. :( Dus een volgende keer stop ik ook mijn bril in mijn vluchttas!
     
  10. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is mij niet verteld dat ik niet met lenzen in mog bevallen... Bij mij begon het echter in het holst van de nacht dus heb mijn lenzen niet meer in gedaan. Dus ik had mijn bril op.
     
  11. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    hoe zit dat eigelijk met een keizersnede mag je dan ook geen lenzen in
     
  12. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    een vriendin van me had me al verteld dat lenzen dragen idd een probleem kon worden tijdens de zw. schap en dan vooral op het einde. vandaar dat ik een leuk brilletje heb gehaald bij HA. maar tot nu toe kan ik de lenzen nog prima in. moet wel zeggen dat ik ook tot een maand geleden dag/nacht van de opticien heb geprobeerd, maar dat was geen succes, na een tukkie van en 30 min had ik al droge lenzen.

    maar ik moet zeker weten lenzen in of bril op, anders zie ik ook weinig.
     
  13. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Ik heb zachte lenzen en heb gevraagd aan mijn optometrist of ik deze in mocht houden tijdens de bevalling. Jawel zei hij, als je maar af en toe even druppelt mocht het lang duren. Maar nu komt het mooiste deel van mijn verhaal: 's avonds om 22.30 uur kreeg ik mijn 1e wee. Om 1.00 uur ging ik naar bed. Lenzen dus uitgedaan om te slapen. Om 1.05 uur er weer uit. Ik kreeg ineens heel heftige weeen. vk gebeld. Die kwam en zag dat ik volledige ontsluiting had. Die weeen waren persweeen! Dus geen tijd meer om mijn lenzen in te doen. Ook mijn in-geval-van-nood-bril kon mijn man zo snel niet vinden. :) Dus ben bevallen zonder bril of lenzen, om 2.30 uur.

    Maar kortom, het mag gewoon als je zachte lenzen hebt. Hoe het zit bij harde lenzen weet ik niet.

    Succes en groetjes!
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    IK heb zachte lenzen en heb ze gedurende de bevalling gewoon ingehad.

    Zaterdagsmorgens zo tegen een uur of 7 ingedaan (kon toch niet meer slapen) , weeen weggepuft, 2 uur geperst, ruggeprik en keizersnee gehad en zondagavond tegen 8 uur weer uitgedaan.
    Niemand heeft er wat van gezegd en ik heb nergens last van gehad.

    Groetjes Anita
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik had mijn lenzen uitgedaan, ze werden ook erg droog tijdens de weeen. Maar had ook mijn bril op t nachtkastje liggen. Ben dus ook bevallen zonder 'iets'.
     
  16. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Ik laat mn lenzen echt in en een bril opdoen tijdens de weeen lijkt me echt irritant.

    Zonder bril of lenzen ben ik echt kippig (-5,25).
     
  17. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik had mijn lenzen ingedaan.
    Toen 's nachts de vliezen braken hield ik nog mijn bril op, maar tegen de ochtend had ik toch maar even de lenzen in gedaan.
    Zonder bril of lenzen zie ik ook niet veel (-4,75) :)
     
  18. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik weet nog dat de VK me er tijdens het eerste gesprek (ik was toen 8 weken zwanger) op attendeerde dat mijn harde lenzen tijdens het persen wel uit moesten. (ze zei dat als je per ongeluk 'op je ogen perste', dat ze dan echt littekentjes konder veroorzaken)
    Nooit meer aan gedacht tot de bevalling begon, snel vorderde, en ik in een helder moment bedacht dat die dingen wel uit moesten! Raakte er ook nog 1 kwijt, tijdens het uithalen, maar gelukkig was die snel gevonden. 10 minuten later mocht ik gaan persen :)
     
  19. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb mijn zachte lenzen ook gewoon ingehouden.
     
  20. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    Heb zachte lenzen, en 's nachts begon de bevalling, dus had mijn bril opgedaan. Hahaha die heeft het wel zwaar te voorduren gehad die bril, want toen ik gek werd van de weeën, vloog de bril door de verloskamer! :) :)

    Liefs xxx,

    Debby
     

Deel Deze Pagina