Mijn buren en hun Baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hoi Mensen,

    Moet het even van me afschrijven , weet niet zo goed wat te doen.

    Onze buren zijn beide niet 100% , werken op een sociale werkplaats.
    Niet dat dit vreemd is maar even om een beeld te schetsen.
    Zij staan tevens onder toezicht bij jeugdzorg.
    Ze hebben samen een zoontje van ongeveer 6 maanden oud.
    De 2 hebben erg vaak ruzie , zo erg dat ze elkaars fietsbanden lek steken en deze vorige keer halverwege de straat belandde.
    Normaal taalgebruik hebben ze ook nooit van gehoord.

    Vorige week zaten wij aan de bbq in de tuin.
    De slaapkamer van hun zoontje is achter dus wij hoorde hem huilen.
    Dit hield enige tijd aan waarop ik zijn vader met een harde stem hoorde zeggen "NEE , Je krijgt nog geen eten".

    Die dag erna hoorde ik ze al vloeken en tieren tegen hun hond :
    " Je vreet je vreten op , Kutbeest"

    Gisterenavond rond half 11 besloot ik even om nog een lekkere douche te nemen , ivm met duizeligheid.
    Ik hoorde eerst de man des huizes keihard praten en dacht nog dat ze alweer ruzie hadden.
    Ineens hoorde ik gesmijt met de deuren en hun kleine huilen.
    Ik vond dit vreemd en besloot de douche uit te zetten om even te luisteren.

    De deur van de kleine zijn slaapkamer werd opengegooid want die knalde tegen de douchemuur aan.
    Ik hoorde hem met een harde stem zeggen , bijna gillen eigenlijk : "Je krijgt nog geen eten , KloteJong".
    Wat er daarna volgde weet ik niet maar de kleine begon hierop vreselijk hard te krijsen.
    Waarna de deur weer werd dichtgesmeten en er nog een heel aantal scheldwoorden uitkwamen.

    Mijn nekharen stonden rechtovereind en ik wist niet wat ik hoorde.
    Ik heb het arme vent in al die tijd 2 keer buiten gezien , verder komt hij nooit buiten.
    Ik krijg nu het sterke vermoeden dat hun zowel baby als hondje iets aandoen.
    Ik vind de combinatie van alles gisteren nogal vreemd en het leek op een "door elkaar schud actie" waarop de kleine man zo begon te krijsen.

    Wat moet ik hiermee , moet ik dit ergens anoniem melden.
    Ik kan er niet naar binnen kijken dus ja 100% zeker weet je het nooit maar dan alsnog neem ik liever het zekere voor het onzekere.

    Wat zouden jullie nou doen?

    Groetjes Jacq
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wellicht kun je degene aanspreken bij wie ze onder toezicht staan...

    Met de melding dat je het natuurlijk ook niet 100% zeker weet maar dat je toch wel je twijfels hebt of het echt wel goed gaat.
    En dan gewoon vertellen wat je hebt gehoord en dat je je zorgen maakt.
     
  3. Brr, ik word al misselijk als ik jouw verhaal zo hoor!! Wat erg zeg! :( Sowieso alleen al om zo'n jong kindje een rotjong te noemen :$

    Ik zou naar het consultatie-bureau bellen om na te vragen hoe je dit het beste kan aanpakken...
     
  4. rums

    rums Niet meer actief

    Wat erg!
    Ik zou inderdaad dit voorleggen bij het AMK zeker omdat ze al in de hulpverlening zitten. En AMK heeft toch zwijgplicht.
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Dit dus. Als je niet weet bij ze onder bewind staan kun je ofwel even bellen met het meldpunt kindermishandeling en vragen wat je het beste kunt doen (dan hoef je nog geen melding te maken) ofwel de William Schrikker Stichting bellen want volgens mij staan 9 van de 0 verstandelijk gehandicapte ouders daar onder bewind.
     
  6. HabibiAna

    HabibiAna Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wat erg zeg! Zou zeker een melding maken ja. Vreemd dat ze geen begeleiding krijgt mbt hun baby. Zou je toch verwachten.
     
  7. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh gadver, wat eng.. Ook ik krijg al helemaal de kriebels van je verhaal.. :(

    Zou ook degene bij wie ze onder toezicht staan proberen aan te spreken, wat je hebt gehoord en dat je je zorgen maakt.. Beter een keer te veel dan te weinig..

    Zullen hier vast wel weer een aantal mensen komen die zeggen 'Niet mee bemoeien, gaat je niets aan', maar dat vind ik je kop in het zand steken.. :(
     
  8. Wollywell

    Wollywell Bekend lid

    31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Moest ook meteen denken aan een aflevering op tv tijd geleden...
    Over minderbgaafden die zelf hun kind opvoeden...

    Soms gaat dat heel goed...
    Maar er was ook een meisje bij dat zei dat zij juist degene was die voor het hele gezin moest zorgen.
    E nog steeds ondanks dat ze al heel jong uit huis was gegaan en dat ze dacht dat ze misschien beter af was geweest bij andere ouders.
    Die haar wel konden helpen met schoolwerk, die zelfstandig voor hun kind konden zorgen etc.

    Heftige uitspraak vond ik.
    Vooral omdat ze er ook bij zei dat ze niet minder van haar ouders hield dan een ander maar dat ze daardoor wel nooit echt een jeugd had gehad en dat ze alleen maar kon dromen van ouders die hielpen bij je huiswerk.
    (Zij had wel een normaal iq namelijk)

    Maar goed.. Als ze al onder toezicht staan lijkt me dat wel het aanspreekpunt.
     
  10. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik schrok hier ook echt enorm van.
    Wilde echt niet weten wat er op dat moment aan die kan van de muren gebeurde.
    Hun taalgebruik alleen al tegen die kleine.
    Maar zijn gehuil ging door merg en been en was eigenlijk in staat om aan te bellen.
    Tuurlijk zo'n kereltje hoeft niet altijd , als hij huilt , eten te hebben maar pak het ventje op zijn minst even op om hem te troosten ipv tegen hem te gaan schelden.

    Ik ga toch eens even het 1 en ander uitzoeken!
    Bedankt voor alle reacties.
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik vind dit toch wel heel ernstig hoor!
    Ook al staan ze al onder toezicht, zou ik toch zeker het AMK bellen en een melding doen!

    Vanuit mijn werk kan ik wel zeggen dat mensen met een verstandelijke beperking en baby's meestal niet zo'n goede combinatie is.
    Ik heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat het wél goed ging en dat ze in staat waren om zelfstandig en goed voor hun kindje te zorgen.
    Triest, maar helaas waar.....:(
     
  12. kipjetok

    kipjetok Bekend lid

    21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik dit zo hoor dan zou ik direct alle instanties die ik maar kan bedenken inschakelen.
     
  13. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Die mensen zullen er inderdaad wel zijn.
    Maar ik woon ernaast en het is elke keer weer echt afschuwelijk om te horen.
    Aangezien ikzelf aanstaande mama ben en dit gewoon niet aan kan horen ga ik er echt een melding van maken.

     
  14. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Gatver wat erg.. dit doet me denken aan onze oude buren, die waren precies zo.

    Goed van je dat je het toch ergens wilt melden. Dit is gewoon belachelijk.
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm mja die neiging zou ik ook hebben...
    E tegelijkertijd ook niet durven.

    Ik zou er snachts niet lekker van slapen.

    Ik vind het al sneu voor mijn buurkinderen als hun ouders ruzie hebben.
    Buurvrouw gilt dusdanig hard dat ik er wakker van wordt. En dan wonen we in nieuwbouw dus de muren zijn prima.
    Vervolgens gaat de buurman dan ergens op slaan of met de deur gooien.. (Meestal op de tafel oid denk ik... Het maakt nogal lawaai dus het zal vast iets van meubilair zijn)
     
  16. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Met je eens.
    Heo vaak ik wel niet een verhaal gelezen heb van iemand die mishandeld/verwaarloosd is geweest en zo had gehoopt dat iemand melding had gemaakt zodat het zou stoppen.

    Ik vind dit al niet gewoon klinken. Heel erg sneu voor dat ventje. Ik zou zeker ook even de persoon die daar komt erop aanspreken als je die ziet tenminste of het amk bellen om te vragen wat je het beste kan doen.

    Ik zou hier ook heel erg van schrikken als ik een vader zo tekeer hoor gaan.
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Het lijkt me slimmer om gewoon 1 persoon aan te spreken... En dan bij voorkeur de juiste meteen.
    Dat voorkomt een hoop ruis en tijdverlies.

    E gezien iemand al opperde om een stichting te bellen waar 9 van de 10 zwakbegaafde ouders onder toezicht staan...
    Lijkt me dat een prima plek om te beginnen.

    Anders krijg je weer 100 verschillende hulpverleners en versnipperde informatie.
     
  18. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou bureau jeugdzorg bellen omdat ze al onder toezicht staan. Daar vermelden wat je hoort en dat je je zorgen maakt. Wellicht kunnen ze dan wat extra hulp krijgen om het in goede banen te leiden. Het klinkt mij namelijk in de oren alsof ze niet zo goed weten wat ze op zo'n moment moeten doen als het kindje huilt. Met wat begeleiding en adviezen gaat het misschien al een heel stuk beter. Iedereen hier weet hoe het is om er als ouder even doorheen te zitten, maar het merendeel weet zich wel bijeen te rapen en dan op een normale manier te handelen. Ik krijg van jou verhaal het idee dat zij dat niet kunnen. Dus even bellen zodat ze daar op de hoogte zijn en het probleem aan kunnen pakken.
     
  19. Vlinder73

    Vlinder73 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Misschien kan je de wijkagent eens bellen en een gesprek aangaan. Die kan je misschien ook heel goed advies geven.

    Je kan natuurlijk ook een melding maken bij het AMK, dit kan anoniem.
     
  20. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet mee eens, je hoort nu ook dat instanties niet goed (samen-) werken dus ik zou het ook zowel bij de behandelend instantie (als je die weet te vinden) als bij het AMK melden.

    Kippenvel hoor, bah, wat erg dat niet alle kindertjes heb fijn hebben thuis :(:(:(
     

Deel Deze Pagina