Mijn buren en hun Baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

    MamavanMJ Niet meer actief


    *verwijderd boos haar reactie

    Gewoon bellen hoog met jeugdzorg, AMK of de politie. Ik heb ooit een melding gedaan en heb uit eindelijk ook bij jeugdzorg het gemeld omdat het AMK niet te bereiken was. Na lang bellen en boos worden kreeg ik de juiste persoon en die kon mij verder helpen. (stond ook onder toezicht). Maar in hun geval zou je eventueel ook contact op kunnen nemen met
    www.wsg.nu

    Ik denk dat hun onder toezicht staan bij hun!
    We richten ons op kinderen met een beperking of chronische ziekte, maar ook op kinderen van ouders met een beperking. Wanneer in de thuissituatie ernstige opvoedingsproblemen ontstaan bieden we hulp,
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    O bah wat verschrikkelijk!!

    Goed dat je het iig gemeld hebt! Ik zou de eerstvolgende keer gewoon de politie bellen en de wijkagent inschakelen. Of ze 1,2,3 wat doen is nog maar de vraag maar dan staan ze iig genoteerd!

    Hebben ze aan de andere zijde ook nog buren? Horen die ook hetzelfde als jij?
    En heb je de buren al wel eens gevraagd hoe het gaat met hun en de kleine? Een 'gezond' stel vind het al lastig om de zorg te dragen voor hun baby met alle onzekerheden van dien, laat staan een beperkt iemand..

    Ik hoop iig dat er hulp komt want ik krijg kippenvel van je verhaal..
     
  3. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Het kind moet eerst dusdanig mishandeld worden voordat ze actie ondernemen?? Eerst andere buren ondervragen en met de ouders zelf een gesprek?? Waarom gaan ze niet gelijk naar dat gezin om te kijken hoe het met de baby is? Kan aan mij liggen maar ik vind dat echt te zot voor woorden..
    Nee een kind haal je niet zomaar 1,2,3, uit huis maar ze kunnen op z'n minst kijken hoe het er aan toe gaat en het kind onderzoeken ofzo...

    Tegenover mijn tante woont ook een gezin waarvan alle buren weten dat er iets niet pluis is daar. (altijd geschreeuw van ouders en vaak huilende kinderen die soms helemaal overstuur zijn) Tante heeft gebeld naar AMK maar die vonden het niet nodig om actie te ondernemen:$
    Arme kindjes...:(
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ik heb ooit ook zoiets bij de hakken gehad (heel kort mijn buurman was altijd dronken ook als hij in het weekend voor de kinderen moest zorgen met alle gevolgen van dien)

    Ik heb toen eerst contact gezocht met de wijkagent, en bereid je voor want ze vragen je echt het hemd van het lijf hoor (hoe heet het kindje, wanneer heb je het kindje gezien, kleur haar, leeftijd, wat je hoort/ziet etc etc). Daarna heeft de wijkagent het van me overgenomen.

    We hebben de kinderen toen bijna een jaar niet meer gezien en daarna is het weer opgebouwd met 1 dag onder toezicht van opa en oma.

    Nu zijn we bijna 8 jaar verder en zien we de kinderen niet meer omdat ze nu oud genoeg zijn om aan te geven dat ze niet meer naar papa toe willen. Heel zielig want mijn buurman is echt een hele lieve toffe man als hij van de alcohol af zou blijven.
     
  5. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    Kippenvel bij dit verhaal.
    snel melding maken!
     
  6. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Niet alles gelezen!

    Vast al gezegt maar ik snap niet dat je jeugdzorg nog niet gebeld hebt!
    En de dieren politie 144

    Ik heb vorige week ook melding gemaakt over mijn buren, heb het in het verleden ook al gedaan voor onze oude buren en het is 100% anoniem

    Jeugdzorg heeft trouwens 2 keer per week overleg en daarna word dit meteen aan de gezinsvoogd voor gelegd, mocht die er niet zijn dan word er idd een onderzoek ingesteld.

    In dit geval staan ze al onder toezicht!
     
  7. kiki1986

    kiki1986 Bekend lid

    27 mrt 2011
    629
    0
    16
    omg. rotterdam
    Wat erg ik krijg kippenvel van dit soort verhalen en als ik de kans zou krijgen dat kleine mannetje knuffelen ik zou hier echt een melding van maken hoor
     
  8. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik heb nogmaals gebeld met jeugdzorg maar zoals hier al gezegd zijn ze er echt niet voor.
    Kreeg nogmaals het advies contact op te nemen met AMK.
    Heb ook gemeld dat deze momenteel niet te bereiken is en of ik nog iets anders kon doen.
    Maar ze adviseerde mij morgenochtend contact op te nemen.
    Het noodnummer is inderdad voor acute noodgevallen en de politie tja , het is nu rustig en ze zijn niet thuis dus dat word denk ik een telefoontje voor niets.
    Misschien doen hun er dan wel melding van ergens maar dan hoor ik er vast niets meer van.

    Ik wacht nu , helaas , af tot morgenochtend.
    En ik ga de buren aan de andere kant van hun vragen of ze hier ook last van hebben en dit horen.
    Mocht ik de buren vanavond weer horen dan bel ik aan om te vragen of het niet wat minder kan.
    En als ik ze vanavond weer zo bezig hoor tegen hun kleintje dan vrees ik dat ze de politie voor mij kunnen bellen , bij wijze van.

    Denk dat ik ze vandaag eens "opwacht" , en vraag hoe het met de kleine is.
    Weet niet hoor maar dat mannetje komt ook nooit buiten.

    Ik ben helemaal niet bemoeizuchtig en ik snap echt wel dat je er eens even doorheen zit.
    Maar wat ik gisteren hoorde was niet normaal.
    Vorige week was dit ook het geval maar toch minder heftig dan gisteren.

    Morgen dus direct weer een telefoontje doen.
    Ik hou jullie op de hoogte en wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken en de reactie's , echt top.
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Ja, die had ik op pagina 1 genoemd, de William Schrikker stichting. Maar als iedereen hier maar blijft roepen dat je de politie moet bellen lees je daar vlot overheen. De politie doet niets in dit geval. Er is nu geen acute nood, en ze zijn niet voor hulpverlening. Het AMK is de aangwezen instantie, of hun toezichthouder en dan heb je idd bij de WSG de meeste kans.
     
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Andere kant van het verhaal, ik speel even advocaat van de duivel. Stel je nu eens voor dat jij en je man een nogal 'explosieve' relatie hebben. Hoge pieken, diepe dalen. Er valt wel eens een onvertogen woord. Jullie buurvrouw is een enorm bemoeizuchtig mens dat denkt dat zij de wijsheid in pacht heeft en vindt dat schreeuwen in een huis waar ook kinderen leven niet kan. Zij meldt het bij het AMK. Het AMK doet niet eerst verder onderzoek maar komt per direct bij jou naar binnen galopperen, onderzoekt je kinderen op tekenen van misbruik en gaat ze apart van jullie ondervragen. Zou jij dat leuk vinden? Lijkt me niet he? Dan zou het AMK wel een heel handige instantie kunnen worden om echtscheidingen en burenruzies uit te vechten.
     
  11. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Dit lijkt me inderdaad het verstandigste dat je kunt doen. Heel veel succes ermee!
     
  12. MissXX

    MissXX Fanatiek lid

    9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou inderdaad een melding maken.
    Ik ga er even vanuit dat zij niet voldoende in staat zijn om in de basisbehoefte van hun kind te voorzien, te denken aan: niet buiten komen, tekeer gaan, geen eten geven.. What the fuck? Net alsof een baby van 6 maanden voor de lol aangeeft honger te hebben.

    Hier moet echt gauw iets mee gedaan worden!
     
  13. Pearll

    Pearll Fanatiek lid

    1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    vreselijk zeg! wat voel je je machteloos he in zo een situatie, hoop dat je het alsnog gaat melden en dat ze het serieus nemen. als het weer gebeurt probeer het dan op te nemen met je telefoon, wellicht hoor je wat van de opnames en sta je toch wat sterker met je verhaal.
     
  14. lioness74

    lioness74 Niet meer actief


    Tis toch eigenlijk van de zotte dat er EERST iets gruwelijks moet gebeuren, zodat je acuut hulp krijgt...!!!
    Al die tijd die erover heen gaat....en dan staat het gezin al onder toezicht van jeugdzorg, toch??

    En wat kan er allemaal gebeuren in die tijd die eroverheen gaat?

    Ben er misselijk van.....zo'n arm klein baby'tje dat wordt uitgescholden en wie weet wat nog meer....nee het moet eerst uit de compleet uit de hand lopen en dan zal eens bekeken worden wat er gedaan kan worden.
    Maar dat arme menneke zit er maar mooi mee :x:x!
     
  15. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Vinden ze het nog gek ook dat je zo vaak hoort over kinderen die door ouder vermoord zijn... Als ze nou wat sneller zouden ingrijpen...
     
  16. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou zeker melding maken! Vertel het zoals je het hier ook vertelt. Dit kan natuurlijk niet.
     
  17. Jonon

    Jonon Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Als de wiederweerga de politie of welke instantie dan ook inlichten!!

    Zelfs al je alleen maar een vermoeden hebt!!
     
  18. ClaudiaZ

    ClaudiaZ Actief lid

    5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Beter een melding te veel als een melding te weinig denk ik dan maar! succes morgen met bellen!
     
  19. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb alleen beginpost gelezen, maar ik heb kippenvel over m'n hele lijf! Ik zou als ik jou was echt gaan bellen! Liever 100000x voor niks dan 1x te laat. Ik heb helaas al paar keer van dichtbij gezien hoe het kan lopen bij mensen die minder begaafd zijn en dat is echt niet leuk en/of makkelijk.
    Hopelijk is er 'niks' aan de hand (al klinkt het niet zo) en bel je voor niks!
    Pff, heftig!
     
  20. Jatobe

    Jatobe Fanatiek lid

    9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik zou ook zeker bellen, arm kind. Oh bah! Vergeet het hondje ook niet he, alsjeblieft? (hier een mama maar ook een dierenliefhebber!)
     

Deel Deze Pagina