Mijn buren en hun Baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnimouse

    Minnimouse Actief lid

    15 nov 2009
    311
    0
    0
  2. Minnimouse

    Minnimouse Actief lid

    15 nov 2009
    311
    0
    0
    :):):)Ah zag dat je al wat gaat doen, schrok heel erg van dit bericht. Kippenvel gewoon. Sommige mensen moeten ze echt verbieden om kinderen te krijgen. Hopelijk halen ze hem weg daar, Succes!!
     
  3. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik word er echt naar van! Wat moet het voor jou ook heftig zijn geweest om te horen en om dan over dat kleine mannetje in bed nog maar niet te spreken :(
     
  4. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Heel goed van je dat je zo in actie bent gekomen! Hopen dat het vanavond rustig blijft en dat je morgen een melding kan maken. Sterkte!
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier kan ik ook niet tegen.
    Dat arme baby'tje.
    Idd direct hulp inroepen voordat het helemaal uit de hand gaat lopen.
    Hoe kan iemand toch zo wreed zijn tegen zo'n klein hulpeloos wurmpje.
    Wordt er altijd erg droevig van.

    Actie ondernemen en niet afwachten!!
     
  6. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Melden bij ALLE instellingen die genoemd zijn.

    Onze kleine is 6 maanden oud en ja zij bepaalt wel wanneer ze eten krijgt. En als het huilen een andere reden heeft dan merk ik dat en dan wordt dat gedaan simpel als dat. Ik word hier echt misselijk van...
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Niet op onderzoek uit gaan. Niet teveel van vinden mssr gewoon de juiste instanties inschakelen. Het AMK is het juiste adres. Laat hen hun werk doen.
     
  8. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Akelig hoor! Ik vind dat een kindje altijd bij de ouders hoort maar in dit geval denk ik dat het kindje ergens anders beter af is. Verschrikkelijk!
     
  9. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    AMK is morgen pas weer bereikbaar vanaf 09.00.
    Jeugdzorg kan niets doen dus morgenochtend pleeg ik
    onmiddellijk een telefoontje!
     
  10. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh wees verstandig en meld dit a u b!! anoniem of niet maar doe het
     
  11. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Dit!
    Dit kun je niet laten gebeuren!
     
  12. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    meteen amk bellen...adres doorgeven...zouik niet langer mee wachten... jammer voor hun maar het kindje gaat voor!

    ik heb het ooit eens hier op het forum gelezen dat een lid hier even vertelde dat ze haar kind door elkaar had geschud omdat ze het niet meer aan kon... en dus stuctueel begon te mishandelen... heb haar ook gemeld bij het amk... en gelukkig maar want het was echt nodig hoorde ik achteraf nog eens nadat er onderzoek was gedaan bij hun...

    in zulke situaties zul je echt wel moeten handelen voor het kind...

    en dan kan iedereen wel zeggen ja daar mag je je niet mee bemoeien, of dit gaat te ver... ik vind dat het je plicht is als je dit soort dingen van dichtbij meemaakt of je verteld word!
     
  13. Jacq84

    Jacq84 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ben ik het helemaal mee eens!
    Dat ze elkaar bij wijze van zelf de hersens in slaan moeten ze helemaal zelf weten.

    Helaas is AMK niet bereikbaar dus morgen ochtend een telefoontje!

     
  14. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Inderdaad morgenochtend gelijk bellen!
     
  15. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.854
    424
    83
    Je kunt op het moment dat je het letterlijk hoort gebeuren ook de politie bellen. Zij spelen het dan ook weer door. Vreselijk zeg : (
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Zoiets hebben wij meegemaakt. Hier stond het AMK op de stoep en daarna zijn ze ook pas bij andere instanties verhaal gaan halen, zoals huisarts, kinderdagverblijf en cb.
    Maar hier niets aan de hand. Kwam die dag toevallig ook nog net van het cb af met beiden.
    Mijn man en ik hebben ook apart verhaal gedaan over onze buurvrouw die toen ook net in scheiding lag dus denk dat ze gefrusteerd was en heeft zelf geen kinderen. En ja we hadden toen een huilbaby maar deden er al alles aan.
     
  17. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ah sneu hè... De wijkagent kan trouwens best helpen. Wij hebben hier een soortgelijk gezin wonen als is hun zoon inmiddels veel ouder.

    In ieder geval zou ik sowieso contact opnemen met de William schrikken groep. 088 52 60 00 0 sowieso dikke kans dat amk daar weer contact mee opneemt omdat het een specifieke doelgroep betreft.

    Ook als je overlast hebt door de ruzie die ze samen maken kan je het best de politie bellen, mochten zij daar meer problemen constateren dan zullen zij het verder oppakken.
     
  18. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik zou in urgente situatie (als je denkt dat het kindje mishandeld wordt of niet verzorgt) de politie bellen. Zij hebben alarmnummers van het amk zodat die direct ingeschakeld kunnen worden als zij inschatten als het kindje gevaar loopt, het is al fijn als zij een melding hebben dan kan het amk sneller aktie ondernemen.
    En voel je absoluut niet schuldig, je ha deed in het belang van het kind. Die kan zichzelf niet verdedigen, dat zul Jij moeten doen.
     
  19. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Wat ontzettend triest, ik ben heel benieuwd wat je gaat doen! Ik hoop dat je snel een AMK melding doet, het gezien staat onder toezicht van jeugdzorg, dus dat zal de procedure wel vergemakkelijken.

    Helaas kom ik via mijn werk ook regelmatig soortgelijke situaties tegen en het blijkt dat veel mensen al langere tijd vermoedens hebben dat het niet goed gaat in het gezin, maar dat niemand de stap neemt om melding te maken. Lijkt ook wel een beetje bij onze cultuur te horen. Je met een ander bemoeien is uit den boze. Jammer genoeg is een onschuldig kind hier vaak de dupe van...

    Nogmaals, ik hoop echt dat je actie onderneemt! Het kind heeft iemand nodig die voor hem op komt, en de ouders hebben meer hulp nodig!
     
  20. Littlejoy

    Littlejoy Actief lid

    29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik houd niet zo van het woord ' moeten' maar in dit geval wel.
    Je moet morgen bellen en elke keer als je weer iets hoor of 'voelt, weer bellen.
    Hoe meer meldingen het AMK heeft, hoe sneller ze er iets aan doen.
    Als het goed is, staat de familie in een systeem.
    Ook kan je de politie bellen, de politie werkt ook weer samen met bureau jeugdzorg etc.

    Dus melden en blijven melden.
    je nooit hier schuldig over voelen, want het gaat immers om een kind en elk kind heeft recht op een veilig bestaan.

    Veel sterkte!!!!
     

Deel Deze Pagina