Bij wie werkt sab simplex ook niet?

Discussie in 'Voeding' gestart door eliesja, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heb laatst ook sab simplex geprobeert maar ik heb het idee dat het niet werkt. Hoor er alleen maar goede verhalen over, maar is er iemand bij waar het ook niet werkt?
    Als ik het flesje heb gegeven lijkt hij meer te huilen dan als ik die sab simplex niet gebruik.
    Het haalt idd het schuim weg, maar dat is hier ook alles...merk gewoon geen verschil met voorheen!
    Nu gebruik ik al friso standaard gemengd met de comfort, zou het dan dubbelop zijn en daarom niet werken?
    En als hij geen krampjes zou hebben zou hij het er juist wel van kunnen krijgen?
    Vraag me ook wel af of hij wel krampjes heeft, zijn gejank is echt hetzelfde als altijd, dus of hij nu honger heeft of krampjes heeft of iets anders, ik herken zijn huiltje gewoon echt niet..
     
  2. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Huiltjes herkennen is ook lastig als ze zo klein zijn, de eerste maanden zijn altijd moeilijk, kom er maar eens achter waarom ddie kleintjes huilen.
    ik heb altijd gehoord dat sab simplex alleen werkt als krampjes komen door onrijpe darmen. Hebben de krampjes een andere oorzaak, bv koemelkallergie dan helpt sab simplex niet. Huilt hij/zij veel?
    Heb je het gevoel dat hij/zij pijn heeft?

    Houd voor je zelf eens bij wanneer je kleintje huilt, misschien zie je er een patroon in!
    Heb je een zware bevalling gehad, kan er iets geblokkeerd zijn in zijn lijfje, een osteopaat doet vaak heel goede dingen , ik hoor daar vaak positieve geluiden over!

    Misschien helpt inbakeren!

    Die kleintjes huilen gewoon best veel, en het enige wat je kan doen is er zijn voor ze, houdt je beebje lekker bij je, en geef ze veiligheid en geborgenheid.
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Op zich huilt hij niet veel, mischien als ik alles bij elkaar reken een uurtje op een dag en de ene dag is het meer en de andere dag minder.
    Maar als ik hem niet bij me zou nemen en zou laten huilen, dan zitten we wel op meer uurtjes! Denk niet dat hij pijn heeft...

    Heb wel een zware bevalling gehad, dat wel.
    Hebben het inbakeren ook geprobeert, maar hij houd er niet van om opgesloten te zitten, het frustreerde hem heel erg en huilde erdoor...

    Zal het idd eens bij gaan houden..
     
  4. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Misschien dan toch eens naar een osteopaat, meestal is het na 2 a 3 behandelingen al klaar!
     
  5. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik merk hier ook geen verschil met de sab simplex, terwijl het volgens mij wel echt krampjes zijn die Roan heeft.
     
  6. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier hielp het ook helemaal niks hoor. Hij kreeg er zelfs extra maagzuur van.
    Het enige wat hier hielp was inbakeren maar dat is natuurlijk per kindje verschillent.
     
  7. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik denk ook dat roan wel krampjes heeft, maar die krampen hebben vaak verschillende oorzaken. dat is wrs de reden dat sab simplex bij de een wel werkte en bij de andere niet! Net zo goed als dat de een zweert bij venkelthee, en de ander bij cinnabay, en bij de ander helpt dat weer niet! ik denk dat je gewoon per kindje moet krijgen wat voor hem/haar het beste werkt! Is soms een hele zoektocht!
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sab Simplex kan prima werken met de Comfort. Yinthe krijgt volledig Comfort en Sab Simplex en heeft nauwelijks meer krampjes. Pas per ongeluk een voeding Normaal gegeven en het was meteen (urenlang) raak.

    Misschien zou je de Normaal helemaal weg kunnen laten en volledig Comfort geven? Maak je de Comfort met kokend water klaar? Anders lossen de vezels nl. niet goed op en werkt het minder.

    Heel veel succes!
     
  9. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik wil idd straks volledige comfort gaan geven, maar wilde de standaard ook nog even op maken.
    Ik maak het eerst ook aan met heet water, daarna doe ik er koud water bij tot de benodigde hoeveelheid..
    Mischien moet ik het wat langer in heet water laten staan, doe er eigelijk gelijk koud water bij!?
     
  10. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Doe ik ook. Heet water, poeder erbij, heel goed schudden en dan aanvullen met koud water + Sab Simplex en opnieuw schudden.
     
  11. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    wat je ook kan proberen is omneo van nutrilon die heb ik gegeven toen hij zo veel last van krampjes had.
    ik merkte dat het echt krampjes waren doordat hij in zijn vuistjes ging knijpen en heel krampachtig ging huilen zeg maar.
    toen heb ik omneo van nutrilon gegeven en gelijk waren de krampjes weg.
    hij huilde helemaal niet meer en daarvoor wel veel.
    hij had nergens geen last meer van.
    dat heb ik gegeven tot 6 maanden geloof ik en toen ben ik weer over gegaan op de normale en dat ging heel goed.
    michien dat je dat kan proberen.
    liefs diane
     

Deel Deze Pagina