Mijn dochter is een zeurzak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Deedee91, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Echt mijn dochter zeurt en piept de hele dag. Om de onnozele dingen zet ze een enorme zeurstem op. Terwijl wij helemaal niet zo zijn, ik behandel haar ook niet als een baby en als ze bij valt betuttelen wij haar niet in de zin van aaaaaa wat zielig kom maar snel bij mammie.

    Nu ook zit ze gewoon te jammeren in de zandbak, ze kan niet eens alleen spelen. Net waren wij in balorig en op een gegeven moment hoor ik haar gejengel door alle andere kinderen heen, ligt ze te piepen op de trampoline en er is gewoon niks aan de hand

    Het is ook zo enorm nep, want onderweg op de fiets bleef ze maar nephuilen/jammeren, ziet ze wat leuks onderweg is ze super enthousiast zo van kijk mama en is het weg zet ze haar piep stem weer op. Het begint in de ochtend al dus je begrijpt wel dat de dag dan heel gezellig begint. Ze kan leuke dingen hierdoor ook enorm verpesten. Zoals laatst waren wij onverwachts beide vrij, gaan we naar een zwemmeer. En dan slaat ze zomaar om naar mw zeur en is het dus gewoon niet gezellig meer, zijn we na 3 kwartier maar weer naar huis gegaan. Ik doe zelf enorm veel dingen met haar als ik vrij ben, onderneem veel zoals speeltuinen, zwemmen, balorig, en dan gaat het even goed maar als ze het zat is dan laat ze dat goed merken.

    Nog meer zeurzakken aanwezig? ik wil niet de hele dag boos op haar worden maar het is gewoon zo hoofdpijn verwekkend. En nu slaapt ze ook niet altijd meer tussen de middag en dan duren de dagen nog langer. Ik kijk er soms gewoon naar uit dat ze op bed ligt. Het is overigs niet iets van de laatste tijd, ze doet dit al tijden.
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Herkenbaar, hier kunnen ze er soms ook wat van.

    Wat ik doe;
    - naar huis gaan als we ergens zijn.
    - piepstemmen hoor ik niet, dus ik reageer nergens op. Benoem wel dat als ze iets op normale toon zeggen ik het wel versta.
    - als ze echt lang doorgaan mogen ze verder piepen op hun kamer.
    - ik piep terug. M’n vriend is er beter in en kan haar echt perfect na doen, maar dat vinden ze vaak heel stom en houden ze op.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Is het meiden eigen? jij kan het weten :p

    -Naar huis gaan doen wij dus nu idd ook. Anders zijn wij allemaal geïrriteerd en word het er niet leuker op. Dreigen met naar huis gaan werkt niet want dat wil ze dan gewoon ook pfff
    -Negeren lukt idd aardig, maar het is zoooo irritant geluid
    -Als het te lang duurt zet ik haar op de trap en de deur dicht, dan gaat ze heeel hard schreeuwen en huilen en na 5 min ofzo is het over en is ze weer poeslief, voor even.
    -Het nadoen is wel een goede, dat heb ik nog niet gedaan.

    Ze is verder ook enorm lief hoor enzo maar poeh af en toe. En iedereen maar roepen wat een zoet kind is het toch. Ja bij anderen wel ja.
     
  4. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Mijn zoontjes kunnen er ook wat van, dan vaak ook een hele dag.. Het is zo vermoeiend soms en dan ben ik blij dat ze op bed liggen
     
  5. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Nou mijn 3 jarige kan er ook wat van hoor! Dus het is echt niet meisjes eigen Haha!
    Hier een zandtafel en gisteren heeft hij uren zitten piepen zeuren omdat zijn kasteel steeds inzakte:)

    Zoontje kan echt non stop piepen zeuren gillen boos worden! Ben dan echt blij dat het bed tijd is.
     
  6. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ik moest een beetje lachen om je post.Blijkbaar was mijn dochter van 17 vroeger net zo.Laatst zei ze;ik hoop dat ....(zusje)niet net als mij een zeurderige huilebalk wordt?!ik was dat serieus vergeten?Ik weet niet meer hoe ik dat deed.Geduldig zijn denk ik.En verder is het super goed gekomen met mijn kleine zeurdert.Ze is een hele leuke gezellige jonge dame geworden.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Mijn jongste kan er momenteel ook wat van. Volgens mij hoort het ook wel een beetje bij de peuterleeftijd.
    Hier zeg ik dat hij gewoon moet praten en daarna wordt hij genegeerd.
     
  8. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Mijn middelste kan ook zo’n onwijze zeur zijn.

    Als ze met haar jank/piepstem praat dan zeg ik ‘normaal praten anders luister ik niet’. Verder probeer ik het echt te negeren want het is bloedirritant. Ze doet het wel vooral thuis overigens, als we iets leuks gaan doen is ze meestal wel oké. Dan gilt de oudste moord en brand als we weer naar huis gaan o_O. Vult elkaar ‘mooi’ aan zo ...
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Heerlijk om te lezen dat her herkenbaar is :D :p Ik roep meerdere keren op een dag dat ze geen baby is en of ze normaal wil praten/doen. Maar dan zegt ze doodleuk dat ze wel een baby is o_O
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ow en als iets niet lukt, men dan gaat ze sowieso smijten maar ze huilt dan ook er bij. Dan leg ik haar uit dat als iets niet lukt ze het opnieuw kan proberen of het aan mij kan vragen om te helpen. Maar goed dat dringt even door en dan is ze het weer vergeten.
     
  11. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk wat herkenbaar! Dochter is nu 2,5 en kan echt enorm zeuren/piepen/jengelen/gillen. Tot nu toe werkt het prima als ik er wat van zeg (bvb 'hou eens op met dat gejengel') maar ik hou m'n hart vast voor als dat niet meer voldoet...
     
  12. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Yes! Herkenning! :roflmao:

    Mijn zoon van 2.5 doet het ook.
    Een zeurderig stemmetje opzetten, mopperen, huilen, gooien.

    Ik negeer het. Als hij normaal kan praten mag hij terug komen.

    Ik ga overigens niet naar huis als we ergens zijn.
    Heb het gewoon leuk. Als hij er voor kiest te gaan lopen klagen en jengelen heeft hij daar zich zelf mee.
    Negeer het en heb alsnog een leuke dag.

    Ik zorg dat het hem aan niets ontbreekt. En als het dan nóg niet goed is probeer ik hem af te leiden.
    Werkt dat niet, dan mag hij prima zeuren. Maar zal het mijn aandacht op dat niet krijgen.
    Gaat hij gooien met dingen, dan mag hij terug komen als hij zelf weer op kan rapen waarmee hij gegooid heeft.

    Het heeft even geduurd, en veel energie gekost. Maar inmiddels zijn de zeurmomenten steeds korter.
     
  13. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Oh, wat herkenbaar.....Onze dochter, bijna 4 jaar, gaat wanneer iets niet lukt of wanneer ze iets niet mag....grommen en theatraal hangen/liggen of met spulletjes gooien.
    Vooral dat gegrom is vreselijk irritant! Pff.
    Dat gooien met spullen daar kan ik wel wat mee, maar dat gegrom houdt echt niet op wat wij ook zeggen of doen. Zij doet dat ook al best een hele tijd. Ze lijkt zo weggelopen uit de dierentuin.....haha!
     
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu sinds een week of 2 oom begonnen met zeuren om het zeuren.
    Soms zo vermoeiend want daarbij gaat hij ook vaak aan me benen hangen.
    Vooral als hij iets niet mag of iets niet lukt gaat hij zeuren en soms ook smijten.
    Geduld is dan inderdaad een schone zaak maar soms zet ik maar zijn favoriete filmpje op op tv zodat ik even een paar minuten rust heb.
     
  15. miso

    miso Lid

    8 nov 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Same here. Ik zakte dan altijd op haar hoogte en pakte haar armen vast en zeg normaal zeggen, dan gaat ze nog een paar keer zo door, maar blijf ik antwoorden dat ik het niet versta en dat ze het normaal moet zeggen. Iedere keer deed ik dat en nu is het veeeeel minder. Heel af en toe, maar dan zit ze in zo'n bui, dan is het gewoon wachten tot ze wat doet waarvan ze weet dat ze op de trap moet. Ff lekker huilen en dan is ze weer lief.
     
  16. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik vind babies prima, dreumesen heerlijk en peuters poeh wat zijn die ingewikkeld! Mijn dochter was echt een geweldig gezellige dreumes maar sinds ze 2 is man o man wat kan ze drammen en zeuren. En haar broer van net 4 kan er ook wat van. Ik had gehoopt met een peuter en kleuter in huis weer s alleen naar de wc te kunnen maar nee hoor ze achtervolgen me overal. Mamaaaa mamaaaa mamaaaaa de hele dag door. Dus ja herkenning ;)
     
  17. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Oh zo herkenbaar.
    Bijna 4 en heel de dag zeuren om eten,aandacht en zijn zin krijgen sinds een paar maanden.
    Vind het jammer en kap hem snel af maar het kan heel irritant zijn en vind het helemaal niet gezellig.
    Het kan bij hem ook zo omdraaien en dan is er niks meer aan de hand..
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dit zou ik ook doen. Vooral dat terug piepen.

    Mijn zoontje is iets jonger maar kan ook al enorm jammeren. Ik vraag dan altijd of hij een geitje is, omdat hij zo mekkert. Vaak helpt dat hier al.

    Je wordt strontchagerijnig van dat gemiemel. Kan dr ook slecht tegen :p
     

Deel Deze Pagina