Mijn kindje (slapen)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door TiTaRa, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik heb een vraag wat ik me eigenlijk al langer afvraag...
    Als je kindje 's nachts slaapt... Hoeveel keer per nacht word zo een kleintje eigenlijk wakker? Kun je nog genieten van een goede nachtrust? Of ga ik moeten rondlopen zoals een zombie? :D :D

    Xxx Kussies
     
  2. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    allemaal afhankelijk van je kindje.

    Ian werd enkel de eerste 4 weken wakker voor een voeding (om 1u en rond 4u)
    daarna sliep hij door tot 5u 's morgens en sinds kort slaapt hij de hele nacht door... (van 22u00 tot 8u 's morgens)

    Nu ja, vrienden van ons hebben een kindje van ondertussen 1,5 en dat wordt 's nachts nog steeds wakker.

    Dus het is echt afhankelijk van kind tot kind.
    De eerste weken vond ik persoonlijk wel moordend :)
     
  3. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    ja ik ook..

    als een baby geboren word, kent ie het verschil tussen
    dag en nacht nog niet

    dus in het begin, met name de eerste weken, zijn kindjes veel wakker in de nacht
    ook vanwege de voedingen,
    de eerste week moet een baby om de 3 uur voeding hebben (thans met borstvoeding is dat zo)
    na de eerste week mag je in de nacht 1 keer 5 uur overslaan, in plaats van 3
    maar de vraag is nog altijd of zo'n baby dan wel doorslaapt...

    ik heb vooral de eerste week maar 2 a 3 uur per nacht geslapen
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het na 2 weken netjes met 2 flessen per nacht, en daartussenin redelijk doorslapen. Vanaf 7 weken 1 flesje per nacht, en vanaf 14 weken van 23.00 tot 7.00. En vanaf 7 maand van 8-7.
    Maar het verschilt erg per kind, en zelfs per periode. We hebben nu een aanhankelijke periode, en zijn er vannacht 2 keer uitgeweest, en vanochtend erg vroeg op.. Dus het is moeilijk te zeggen hoe jij slaapritme zal zijn..

    Wat ik wel heb gemerkt: naarmate ik langer zwanger was kon in steeds beter tegen gebroken nachten (normaal helemaal niet). Dat heeft geduurd tot zo'n 6 maanden na de zwangerschap. En nu ben ik weer chagerijnig als C van die rommelige nachten heeft gehad..
     
  5. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Nana word nu 1 keer per nacht wachten daarentegen werd me zoon 3 keer wakker is dus erg verschillend.
    Gewoon zelf ook op tijd op bed gaan. Uitslapen zit er zoiezo niet meer in!
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ruben sliep heel gauw door (week of 5) dus de nachten waren heerlijk om bij te komen.
    Het scheelt heel erg.
    In het begin kan je wel 2 onderbrekingen aanhouden denk ik...
    Elmo
     
  7. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    De eerste weken zijn inderdaad behoorlijk zwaar, omdat je baby dan om de 3 uur voeding nodig heeft. Gelukkig ging ons zoontje na 5 weken al doorslapen. En nu slaapt hij van 20:00 uur tot 7:15. Het is dus even doorbijten, maar uiteindelijk komt het goed! Maar ga er vanuit dat het een half jaar kan duren voordat je kleintje doorslaapt, dan valt het (hopelijk) in praktijk altijd mee. Ik ging er ook vanuit dat het maanden zou duren, dus na 5 weekjes was ik blij verrast:)
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm ik geloof dat ik je nu af ga schrikken, maar ons dochtertje slaapt sinds kort eigenlijk elke nacht door, en ons zoontje is elke nacht nog 1 á 2 keer wakker voor een voeding.

    Maar het is gewoon heel verschillend, dat doorslapen en wanneer. Ieder kindje is daar gewoon anders in.

    En om je slaapgebrek van snacht's te compenseren kun je overdag als de kleine slaapt even een dutje mee doen! Daar knap je van op!

    Maarja het is natuurlijk het risico van kindjes krijgen ;).
     
  9. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    joshuah kwam al sinds de eerste dag steeds 1 x s'nachts en sinds afgelopen week slaapt ie door van half 12 tot 7 uur (ofja moet hem eigenlijk wakker maken voor zijn voeding anders word de laatste voeding erg laat)
     
  10. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    damanja kwam tot 3 weken 2 keer per nacht. tot 5 weken 1 keer per nacht en nu sinds 5 dagen nu ze 7 weken is slapat ze van 22:00 tot 07 uur uit.
     
  11. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Mijn kleintje kwam eigenlijk vanaf de geboorte maar één keer. Ongeveer 10 uur laatste voeding en dan 4 uur weer. Daarna sliep hij weer tot ongeveer 8 uur. Was wel altijd lang bezig met voeden in het begin. Was er ongeveer een uur tot anderhalf uur af! Hij sliep met vijf weken al helemaal door! Super vent!
     
  12. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn oudste sliep vanaf 2 week door, daarvoor kwam ze zo 2/3 keer per nacht.

    De tweede, slaapt sinds een jaar nu door en zij word 4.

    Het zegt niks, tot 2 jaar is het normaal als een kind nog niet helemaal doorslaapt.
     
  13. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ons eerste jaar (met een engeltje als baby) is omgevlogen ! Wat ik er van kan zeggen is dat het slopend is geweest. Zoals al eerder is gezegd. Pak hier en daar je rust als de kleine slaapt. Doe waar je zin in hebt en doe niets omdat het zogenaamd moet.

    Nu krijgt ze boven een tandje. De nachten zijn wederom gebroken.... het gaat dus nog even door.

    Geen paniek door deze berichten, je groeit er langzaam naartoe. Dadelijk mag je om het uur je bed uit voor het toilet :D en ook dat gaat over.

    Het genieten van je kindje overstijgt alle andere ongemakken 8)
     
  14. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa kwam de eerste weken ook 2keer en gelukkig is zich dat snel gaan beperken tot 1keer. vanaf 7weken slaapt ze snachts door en kan ik haar soms na de eerste fles nog ff terug leggen en dat zelf ook nog ff terug duiken. de eerste weken maakte ik vaak van de gelegenheid gebruik om een dutje te doen. tijdens mn kraamweek heb ik lekker veel op bed gelegen en heb ik veel rust gehad. je moet er wel op rekenen dat het gedaan is met een goede nachtrust. pak de kansen die je krijgt om een dutje te doen en laat de boel soms ook lekker de boel.

    liefs doris
     
  15. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn meisje sliep na 1 week al 6uurtjes door de nacht heerlijk hoor

    de eerste week kwam ze twee keer per nacht

    ze krijgt de laatste voeding om half 12 en dan komt ze rond half 6, 6 uur weer
     
  16. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hmm, hier in het begin 1x per nacht (en soms geen een keer) en sinds ruim een maand slaapt ze 9 van de 10 keer helemaal door en anders komt 1 keertje.

    Maar ja, het kan ook anders...
     
  17. Missmutz

    Missmutz Lid

    22 mrt 2008
    56
    0
    0
    tis indd slopend .. maar voor een goed doel ..
    heb t er wel voor over !
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De 1e 3 weken waren hier slopend. Toen heeft ze echt haar nachtslaap moeten vinden, want de 1e week sliep ze pas om 3 of 4 uur snachts. We hebben uren met haar gelopen enzo. Echt slopend. Ik had vaak de avond dienst, zoals we het noemde en dan nam m'n man, de nachtdienst ;) . Om een uurtje of 1 over.. Na 3 weken moest hij weer werken en toen moest ik het alleen gaan doen, maar gelukkig werd het toen ineens half 12.. en van half 12 steeds vroeger. Vanaf 5 weken slaapt Fae van s avonds 8 tot s morgens half 7 . Eigenlijk te lang, zo bleek later, maar ze deed en doet het er goed op. Maar de 1e maand was erg zwaar!
     

Deel Deze Pagina