mijn opa word 90! maar wat geef je zo iemand kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door anna26, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna26

    anna26 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    ja ja feest dit weekend want 90 jaar worden is toch wel erg speciaal!

    maar ik weet dus niet wat ik hem moet geven
    mijn opa las altijd heel veel
    maar aangezien zijn ogen erg slecht zijn gaat dat niet zo goed
    dus dacht ik aan een luisterboek
    maar horen doet hij dus ook niet heel goed dus mijn ouders vonden het niet echt een idee

    ze zeiden geef hem maar een flesje wijn
    maar ja hij word 90
    een flesje wijn dat vind ik echt zo makkelijk terwijl dit toch heel bijzonder is

    iemand ideeen?

    alvast bedankt

    groetjes
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    T boek van OPA VERTEL 'S.. Iemand kan evt de vragen etc op noemen en hij kan deze allemaal beantwoorden toch? Is uniek en speciaal! ;)
     
  3. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    pruimtabak?

    Daar was mijn opa altijd zo ontzettend gek op.
    En dan wel alleen het betse he ;)

    Tja...verder vind ik het ook heel moeilijk hoor als het om mijn oma gaat (opa leeft helaas niet meer)
    Ik geef haar dan een bosje bloemen en wat lekkere chocolaatjes.

    Misschien nieuwe sloffen voor je opa?
    Of een lekkere warme kamerjas?
    Een pijp?

    Ben alleen maar aan het mee denken hoor :D

    Veel succes met shoppen

    PS: mooie leeftijd hoor 90!
     
  4. mijn opa werd 95! maargoed, hij houd van gember op chocola..dus heb ik m dat gegeven.
     
  5. wolly

    wolly Niet meer actief

    Alvast gefeliciteerd met je opa, mooie leeftijd hoor!

    Mijn opa is vorige maand 90 geworden en vind het zelf ook moeilijk om een kado te kopen want wat moet je kopen voor iemand van 90, had dus ook geen idee maar ik ben de familie maar afgegaan en toen werd er verteld dat hij leverworst en grilworst lekker vond dus heb ik dat gekocht bij een slager.

    Miss een idee koop iets wat hij lekker vind voor s'avonds?

    Veel succes :)

    Liefs wolly
     
  6. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik vind het altijd moeilijk om iets te kopen voor mannen. ook voor mijn man.
     
  7. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    De oma van mijn man werd in augustus 90 jaar.
    En wij wisten ook niet wat we moesten kopen.
    De meeste oude mensen hebben alles a en willen vaak ook niks meer.
    Maar omdat 90 jaar worden toch heel speciaal is hebben wij het volgende gedaan.

    Een mega grote ballon in een cadeaushop laten maken, met daarin een gouden 90 en van allerlei versieringen erin.
    Oma vond het prachtig en trouwens alle achterkleinkinderen ook ;)

    Succes ermee, en alvast een leuke dag gewenst.

    Liefs Hope
     
  8. Kovu

    Kovu Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Een dag samen met je opa en de familie iets leuks ondernemen. Samen-zijn, herinneringen ophalen en nieuwe herinneringen maken!
     
  9. Kovu

    Kovu Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Een familiefoto!
     
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Een foto van jezelf /familie

    een keer met zijn allen uit eten

    Een vergrootglas (zo'n speciale zijn vaak te verkrijgen bij de thuiszorgwinkels) zodat hij toch nog kan lezen.

    Groetjes Anita
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ga ook voor een familie foto van al zijn kinderen( met aanhang) en kleinkinderen.

    Kan net. Gewoon even een spoeddatum prikken.Met een digitale camera maken en die kan je dan gelijk laten afdrukken in een fotozaak op het formaat dat jullie willen.
     
  12. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn opa's, oma & overgrootoma zijn al blij met een dikke zoen :)
    Maar voor mijn schoonopa kopen een we een digitale fotolijst. Iedereen maakt foto's van het gezin en zo kan hij iedereen (zijn kinderen, kleinkinderen & achterkleinkinderen) zien!
     
  13. Aura

    Aura Niet meer actief

    Jaaa opa vertel 's geweldig! Mijn moeder heeft dat voor mij gedaan met mijn trouwen, een van de dierbaarste dingen die ik heb....verder vind ik een luisterboek wel een goed idee, mischien nieuw koffiezet apparaat ofzo? Vind dat ook altijd zo moeilijk.
    Mijn opa werd 70 in juli en we hebben hebben hem iets voor zijn hobby gegeven heel makkelijk.. ook kaartjes voor cirque du soleil...mischien iets om te doen?
     
  14. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Toen mijn oma laatst jarig was, heeft iedereen een digitale foto naar mijn tante gestuurd die daar een miniboekje van heeft laten printen. Dat kan ze makkelijk in haar tas doen en dan zo heeft ze alle foto's van de hele familie bij de hand. Vond ze harstikke leuk. We waren ook nog net op tijd om de echo foto van ons kleintje erbij te doen, het allereerste achterkleinkind.

    Maar misschien heb je niet zo veel tijd meer?
     
  15. anna26

    anna26 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    bedant voor de leuke ideeen allemaal

    ben eens gaan kijken naar dat boek opa vertel 's
    erg leuk idd!
    hoop dat hij het ook leuk vind
    voor een foto was niet iedereen te porren helaas

    dus word het maar een foto van ons tweeen met de hond hahahaha
    ook leuk...

    liefs anna
     
  16. mijn opa werd vorige week 75 en eet graag speculaas. Dus heb ik er zelf gebakken.

    Hij vond het erg leuk, maar gaf wel de opmerking dat "speculaas bakken toch een kunst is volgens hem." :D :D Duidelijk te horen dat ik die kunst niet bezit! :D

    Proficiat trouwens!
     
  17. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hier kun je boeken bestellen met extra grote letters:
    http://www.groteletter.nl/

    Mijn opa was altijd heel tevreden met een fles jenever en een droge worst :)
     
  18. Kimos

    Kimos Actief lid

    13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben,samen met mijn schoonzus en haar man,opa een weekje vakantie met ons naar Frankrijk gedaan voor zijn 90ste verjaardag. Hadden daar de camping geregeld waar hij vroeger altijd met oma kwam en sinds haar overlijden was ie er nog niet weer geweest. We hebben voor hem een vlucht geboekt omdat de afstand te ver was met de auto. Ik heb die man nog nooit zo blij gezien. Maar misschien een paar daagjes Parijs of Londen met de bus is ook leuk. Zeker zo rond de kerst.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.595
    3.483
    113
    Een taart laten maken met zijn foto erin verwerkt en hoera opa huppeldepup 90 jaar? Of zelf een lekkere taart bakken.
    Tja, mijn opa gaven we ook meestal iets van een lekker borreltje, echt goede sigaren (die hij dan weer zonde vond om op te roken) of een taart.
    Maar dat boek van opa vertel eens, lijkt me een leuk idee, al moet hij wel het type zijn om daar wat in te schrijven. Tja, altijd moeilijk, cadeautjes.
     
  20. Realtjuh

    Realtjuh Fanatiek lid

    18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Mijn opa heeft de respectabele leeftijd van 96 gehaald (r.i.p. lieve opa) en hij was altijd blij met een fles jonge Bokma... maakte hem niet uit... als je maar ff je gezicht liet zien en hem een dikke kus gaf.
     

Deel Deze Pagina