Het eerste dat je wilt doen na de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ecosa, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nu de bevalling nadert (ow wat HOOP ik dat het deze week gebeurt! :) ) zit ik van alles te bedenken wat ik wil gaan doen na de bevalling, weet alleen niet wat het eerste is. :)

    - Een heeeeerlijk broodje filet americain / brie / zalm! ;)
    - Een sigaretje; :oops:
    - een wijntje;
    - lekker wroeten in de tuin;
    - naar de zonnebank;
    - eindelijk naar de huisarts voor een zalf tegen die eczeem in mijn nek;
    - in een achtbaan (tja, geen idee waarom ik dit wil, maar ik wil het wel! :) ).

    Mijn lijst was langer, maar veel dingen ben ik ff vergeten.. En jullie?
     
  2. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Sporten sporten sporten.!

    Zelfs weer een een gebroken, gekneusde rib oplopen mag erbij.
    Wat oooooh ik mis het zo verschikkelijk.

    Oh ja en een lekker glas wijn.
     
  3. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hihi.
    toen ik nog maar net bevallen was,
    lagen de broodjes filet en rosbief al onder mijn neus :)
    heb er nog nooit zo van genoten als toen!
     
  4. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Het eerste wat ik weer heb gedaan was, een sigaret gerookt, en een broodje filet gegeten.
     
  5. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb een lijst gemaakt voor mijn man, wat hij allemaal moet doen zodra ons kindje is geboren. Ik denk dat ik er nog een regel onder ga zetten: "filet americain en brie halen". :)
     
  6. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik ga ook voor een lekker stokbroodje filet american (speciaal)...
    Maar vraag me af of dat dan wel goed is als je BV gaat geven?
     
  7. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik weet het ook al hoor, ik wil een lekkere biefstuk, zo lekker rood mogelijk, mjammie mjammie mjammie !

    Toen ik bevallen was van mijn dochter om 06.20 uur heb ik mijn moeder gebeld dat ze oma was geworden. Mijn ouders zijn meteen in de auto gestapt en om 07.15 uur had ik mijn eerste rooie biefstuk al te pakken, whahahahaha !
     
  8. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    's ochtends 7.15? :confused:
     
  9. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hmmm... inderdaad een lekker stokbroodje filet american en eentje met bie :D samen met een glas wijn. Daar heb ik best zin in! En het lijkt me heerlijk dat die buik een stuk minder in de weg zal zitten.
     
  10. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik verlang zooooooooooo naar biefstuk ohww water loopt in mn mond
    Maar ja moet nog even wachten
    Ene meiden brie mogen jullie gewoon hebben hoor, als je de goede maar neemt.
     
  11. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Een heerlijk stukje rosbief en een goed glas wijn. Alhoewel, goed hoeft die wijn niet te zijn, volgens mij ben ik met elk wijntje blij :)
     
  12. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Euhm, een douche?
     
  13. dieseltje2

    dieseltje2 Fanatiek lid

    16 okt 2006
    1.578
    0
    0
    dietist
    zuid holland
    Eerst een sigartetje.... Doe daarna maar een lekker broodje filet met uitjes! en een biefstuk van een ons of 3 ;)

    Trouwens, brie mag je wel gewoon eten hoor, uit de supermarkt dan tenminste. Zolang er geen ''au lait cru'' op staat kan het geen kwaad. Als je ergens anders brie krijgt waar je de verpakking niet van kunt lezen of de herkomst niet weet moet je het natuurlijk niet doen.

    Ook van mij uit de vraag: sigaretje, filet..... kan dat wel met borstvoeding?
     
  14. Lynneke

    Lynneke Actief lid

    29 mrt 2007
    122
    0
    16
    na de bevalling wil ik allereerst bijkomen, douchen en genieten van mijn gezinnetje :D

    Helaas wordt filet americain en dergelijke met borstvoeding afgeraden....

    Ik had mijn man er al op uitgestuurd na de geboorte van mijn dochter.. maar toen raadde de kraamverzorgster het af... kwam ik even van een koude kermis thuis, ik had er zo naar verlangd :( :D
     
  15. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Da's nieuw voor me, mijn kraamverzorgster (2 jaar terug) heeft braaf bammetjes met filet staan smeren en met geen woord gerept over dat het schadelijk zou zijn.

    Over roken geeft ik dacht VBN aan dat het nog altijd beter is om BV van een rokende moeder te krijgen dan flesvoeding. Weet nog niet hoe ik hier zelf over denk.

    Het eerste wat ik wil na de bevalling is kruidnoten (ja ook in september), een broodje filet en een glas baileys ;)
     
  16. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    :) Grapjas! :) Ik denk dat dat ook één van de eerste dingen zal zijn, ná het knuffelen van ons kindje en het voor het eerst aan de borst leggen (ben echt héél benieuwd hoe dat zal zijn)!

    En daarna... Het wordt een geplande keizersnede, dus daarna doe ik het waarschijnlijk een tijd héél rustig aan. Maar dan misschien mèt zo nu en dan een héél klein toastje met wat filet américain, want dat mis ik echt, ook al wordt het idd afgeraden met BV! Verder heb ik al overgelegd met fysio hoe en wanneer ik mijn fitnessen weer ga oppakken; ik kan niet wachten! :confused: -Dat ik dàt nog ooit zou zeggen- :confused:

    Uitleg: fitnessen moest ik sinds 2006 van de revalidatie twee keer per week om mijn gewrichten goed te houden en ik begon het zowaar zelfs leuk te vinden. Maar toen werd ik zwanger en mocht/kon het niet meer! :rolleyes:
     
  17. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    er word zo veel afgeraden.
    maar als je net bevallen bent, heb je sommige dingen wel verdiend hoor ;)
    alcohol word ook afgeraden als je bv geeft,
    toch hebben wij een fles champagne opengetrokken :)
     
  18. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Drinken en roken is net als bij de zwangerschap absoluut schadelijk voor je kindje gedurende de periode van borstvoeding, hou hier dus rekening mee. Verder mag je alles eten, en dat doe ik dan ook! Heb toevallig de dag voor m'n bevalling likkepot gekocht, en heb dit dus meteen na de bevalling lekker op mmm... M'n man zei heel cynisch dat ik dat toch zo weer zat zou zijn maar eet het nu nog bijna elka dag hihihi ;)
     
  19. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    En wat nou als je zeg maar melk afkolft en dan lekker aan de drank gaat? ;)
     
  20. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Zonde van je colostrum zou ik zeggen!
     

Deel Deze Pagina