Milieusticker voor Frankrijk nodig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sneeuwvlokjes, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Voor de mensen die op vakantie naar Frankrijk met de auto gaan/zijn geweest; hoe zit het met de milieustikker? Schaffen jullie die aan?
    Wij gaan naar De Vendee. We rijden expres niet door Parijs.
    Ik heb me net even ingelezen over de milieustikker maar kon niet duidelijk vinden of je de stikker ook nodig hebt als je alleen op de snelweg rijdt (en dus niet dorpjes/steden in gaat). En ik heb even zitten kijken op de site waar je de milieustikker moet aanschaffen. Wat een invulwerk!
    Graag jullie tips/ervaringen
     
  2. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
  3. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Wij hebben hem wel aangevraagd.
    Gaan waarschijnlijk ook om al die plaatsen heen.
    Nu gaan wij, dan richting de Drome. En in dit gebied kunnen er dagen zijn dat ze het checken.
    Ook al hadden wij hier niet heen gegaan, had ik hem voor de zekerheid toch aangevraagd. De boetes zijn best hoog namelijk. En zo'n sticker is 4.21.

    Kwamen er wel te laat achter dat je zo'n sticker moest hebben. Maar 't factuur volstond ook zei de anwb. Staat de kleur sticker ook op!
     
    Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  4. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Bedankt voor je antwoord. Ik ga hem ook maar aanschaffen. Maar wat moet je een hoop invullen zeg!
     
  5. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ja dat zeker!
    Maar als je die groene kaart erbij houd (pasje van je auto ff de naam kwijt)
    Kun je zo alles volgen van nummers!
     
    Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  6. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook naar de drome maar er staan toch geen plaatsen bij waar hij dan nodig is?
     
  7. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Even het stukje van de ANWB gekopieerd hoor. Het gaat over het hele gebied van de Drome.
    Heb ze er ook nog extra over gebeld omdat het mij ook niet helemaal duidelijk was.
    Er zijn dus ook dagen dat ze zomaar gaan controleren. En dit word nooit van te voren echt aangegeven.
    De boetes kunnen tot 450 euro oplopen. Voor die 4.21 zou ik het niet gokken.. Wij hebben daarom gekozen voor de sticker.

    Wij gingen door Lyon en over de A7 en gingen een stuk door valance.


    Drôme (departement)
    • In het departement Drôme (onder meer de steden Valence en Nyons) geldt een tijdelijke milieuzone (ZPA): bij aanhoudende extreme luchtvervuiling is de milieusticker verplicht. Na twee dagen mogen alleen voertuigen met een groene, paarse, gele of oranje milieusticker rijden. Houdt de extreme luchtvervuiling lang aan, dan kunnen nog meer categorieën onder het rijverbod vallen.
    • De milieuzone kan het gehele departement Drôme beslaan of een deel ervan.
    • Let op: de A7 (autoroute du Soleil) loopt door Drôme en kan tot de tijdelijke milieuzone behoren.
    • Meer informatie is te vinden op drome.gouv.fr/qualite-de-l-air-r1668.html (alleen in het Frans).
    • Zie voor informatie over de luchtkwaliteit in de regio Auvergne-Rhône-Alpes atmo-auvergnerhonealpes.fr (alleen in het Frans).
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  8. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Dank je!! Dan moeten we hem nog vanavond aanvragen! Vertrekken 9 juli al.... pff!
     
  9. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Graag gedaan!
    Wij vertrokken 11 juni en kwamen er 8 juni pas achter haha
    Maar Anwb dus gebeld en het factuur geld ook. Daar staat ook de sticker op! Dus mocht hij niet op tijd zijn. Print dan je factuur uit. Kan ook in je ongewenste mail komen trouwens!
    Dat we thuis kwamen lag hij in de brievenbus.
    Fijne vakantie!
     
  10. Kimkommer

    Kimkommer Bekend lid

    15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ik heb hem ook aangevraagd, wel al in april. De mijne was binnen een week binnen. Ik ben nu in frankrijk maar zie toch weinig mensen met zo’n sticker.
     
  11. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Wij hebben hem inmiddels ook maar aangevraagd! Beter €5 betalen als een fikse boete! :)
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Klopt viel mij ook op!
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als je niet in die bepaalde gebieden komt heb je toch ook geen milieusticker nodig? Wij gaan ook naar Frankrijk maar niet zo'n sticker bestellen.
    Of rijden jullie in een gebied waar die sticker verplicht is?
     
  14. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Zit je in een gebied waar het verplicht is?
    Want wij zagen ze in onze omgeving best veel!

    Klopt idd!
    Wij reden bijv door de drome en Lyon en deel route de soleil
    Kijk even via de Anwb site anders dan zie je waar ze precies verplicht zijn.
     
  15. Kimkommer

    Kimkommer Bekend lid

    15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ik zit in de ardeche en rij over de route de soleil deels door de drôme. Vandaar dat ik de sticker had aangevraagd.
     
  16. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Wij gaan via de route du soleil naar de Drome. En hij is dus onderweg.
     
  17. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Wij ook via route du soleil door de Drome. Zitten kortbij grens zuidelijke Drome. Kans dat we er ook nog komen voor uitstapjes. Wij hadden hem overigens vorig jaar al.
     
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.616
    3.990
    113
    :thumup:Thanks @Sneeuwvlokjes zonder dit topic had ik zo’n milieu sticker niet gekocht. Terwijl we hem dus wel moeten hebben!
     
    Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  19. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Wij hebben geen sticker.
    Hij is alleen in enkele binnensteden verplicht (waaronder in Parijs alleen binnen de Boulevard Périphérique (de B.P. valt zelf niet binnen de verplichte zone).
    Daarnaast zijn er andere regio's waarin hij alleen verplicht is tijdens luchtvervuilingspieken. Dus ik zie er het nut niet bepaald van in op dit moment. Wij zijn er ook nooit op gecontroleerd o.i.d.
     
    Manque vindt dit leuk.
  20. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar je weet toh niet van te voren of die extreme luchtvervuiling er is?
     

Deel Deze Pagina