bloedverlies tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anne13528, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne13528

    anne13528 Actief lid

    11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hoi

    Mijn naam is Annemarie, en ben nu 8 weken zwanger. normaal zou ik nu mijn periode van ongesteldheid hebben als ik niet zwanger zou zijn. nu heb ik sinds gisteren bruin slijmverlies tijdens plassen en een beetje op mijn toiletpapier als ik het afgeveegd. ook ligt in mijn inlegkruisje bruinige afscheiding.
    vandaag zat er ligt rood bloed verlies bij tot 3 keer toe en tussen door alleen bruinig.
    Ik ben nu eigenlijk erg bang dat het nu niet goed gaat. komt dit vaker voor en is er niks aan de hand of maak ik me terecht zorgen. kan nu ook niemand meer telefonisch bereiken

    Alvast bedankt voor je antwoord
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anne13528,

    bijna alle vrouwen hebben in het eerste trimester wel wat bloedverlies dus het is geen reden om direct zorgen te maken. Het blijft natuurlijk een spannende periode, maar zolang het bij dit bloedverlies blijft is de kans het grootste dat alles goed zit. Er kan nu eenmaal een klein vaatje knappen in je baarmoedermond omdat deze goed doorbloed is als je zwanger bent. Dan heb je bruin of wat roze/rood bloedvelries, meestal een paar druppeltjes, en dit houdt na enkele dagen weer op. Zolang je geen bloedverlies hebt als een menstruatie proberen geen zorgen te maken.

    Groetjes Brigitte
     
  3. anne13528

    anne13528 Actief lid

    11 mei 2008
    202
    0
    0
    harderwijk
    Hoi Brigitte

    Dank je wel voor het antwoord.
    Het rode bloed is overgegaan in een beetje bruinige afscheiding maar krijg nu lichte ongi pijn. maar kan mischien ook wel mijn darmen zijn. Het is niet zo erg als ik het normaal zou hebben, ben wel blij dat het rode nu weg is. Ik heb de 17 e deze maand weer een afstpraak bij de gynecoloog. Hoop dat ze dan weer een echo laat maken zodat ik zeker weet dat het goed is.
    Ik ga maandag denk ik even bellen of ze mischien een echo kunnen maken eerder. weet niet of ze dat doen

    Je antwoord heeft me wel gerustgesteld. Hoop dat de kleine blijft zitten.

    Ik hou je op de hoogte

    Groetjes Annemarie
     

Deel Deze Pagina