Minder recht op kraamzorg bij aanvraag na 20 weken?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fennec, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik las ergens dat als je na 20 weken zwangerschap kraamzorg aanvraagt, je dan minder uren krijgt, klopt dit?

    Wij willen gaan verhuizen, maar weten nog niet naar welke plaats. Het kan zijn dat tegen de tijd dat wij een huis aangekocht hebben we net voorbij de 20 weken zijn. Dus eerder aanvragen kan niet. Daarom vroeg ik mij dit af.
     
  2. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Niet dat ik weet. Ik melde mij aan met 23 weken en was geen probleem wel is het zo dat er in de zomervakantie minder personeel is en dat er nu geschoven of dagen ingekrompen gaan worden. Ik geloof dat mijn kraamzorg ipv 8 dagen in augustus nog maar 7 dagen levert en de uren anders ingevuld zullen worden.
     
  3. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Je hebt gewoon recht op hetzelfde aantal uren hoor. Het enige verschil is dat hoe later je aanvraagt, hoe minder goed je in te plannen bent voor de kraamzorg-organisatie. Dus dan kan het gebeuren dat in die periode de boel al aardig volgepland zit, en je dus moet schuiven of inkrimpen qua aantal dagen en uren dat je kraamzorg krijgt.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal er wel last van krijgen waarschijnlijk, omdat ik tussen kerst en oud en nieuw ben uitgerekend. We zullen zien hoe het loopt. Ik kan er toch verder niks aan doen wanneer de baby komt. :p
     
  5. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Of een zzp er inschakelen. Dat heb ik bij mijn eerste bevalling gedaan.
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Krijg je dat ook nog gewoon deels vergoed van je verzekering?
     
    maaike3 vindt dit leuk.
  7. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Destijds wel in 2015 maar zou je anders moeten polsen bij je zorg verzekering zelf daarin hebben ze allemaal eigen regels.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  8. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.201
    1.033
    113
    Ja hoor, zzper krijg je gewoon vergoed net als een gewone kraamverzorgster. Ik heb de kraamverzorgster van mn zoon weer gevraagd via kraamzorg1op1 en mijn vriendin heeft daar gewoon zelf een zzper gekozen. Heel fijn om al te weten wie er komt! :)
     
    Fennec vindt dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier zou ze vlak voor kerst geboren worden maar ze kwam iets eerder. Je hebt buitenom de basisuren ook een zorgindicatie, voor bv of eerste kindje hadden wij bijv meer uren. Omdat ik stopte met bv in de kraamtijd werd dat in de kraamtijd nog bijgesteld naar beneden. Vonden we ook niet erg hoor, hadden lieve kz met stagiaire maar na een paar dagen keken we ze de deur uit. Ik rommelde toch aan in huis, dus heel veel konden ze niet doen.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  10. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Je krijgt gewoon je aantal uren als het goed is, alleen is het lastiger te plannen.

    Al moet je ook een beetje ‘geluk’ hebben. Een van onze kinderen is midden in de zomervakantie geboren en bij de intake zeiden ze al dat ze qua uren/zelfde persoon niks konden garanderen.

    Maar we hebben 10 dagen dezelfde meid gehad. Ze stond al ruim een week op wacht omdat alle vrouwen overtijd liepen :)

    Ik kreeg extra uren en die dagen kon ze ook nog blijven.

    Het is dus maar net hoe en wanneer de rest om je heen gaat bevallen.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  11. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Je hebt gewoon recht op alle uren.

    Ga je naar een bepaald 'gebied' verhuizen?
    Anders zou je je wel vast aan kunnen melden en later door kunnen geven welk adres het precies is.
    Hier werken verschillende kraamzorgorganisaties, binnen een groot gebied.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Waarom niet alvast aanmelden voor kraamzorg? Er zijn veel landelijke organisaties.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  13. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ga in de buurt van Den Haag wonen. We kijken in Zoetermeer, Voorschoten en Leiden. Dus waarschijnlijk word het een van die plaatsen.
     
  14. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik had bij mijn eerste dochter kraamzorg via Careyn. Kom zelf uit Den Haag, maar deze organisatie zit zowel in Den Haag, Voorschoten en Leiden.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  15. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Was je daar tevreden over? Dan ga ik daar eens kijken. Bedankt voor de tip!
     
  16. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ja op zich wel, 2 leuke kraamvrouwen gehad en een prima kraamtijd. Wel vanwege de vakantie (drukke) periode 2 verschillende kraamvrouwen gehad en de 1ste dagen minder uren dan de laatste dagen, dat vond ik zelf wat minder, had net een keizersnede gehad. Maar dat lag echt aan de drukke periode, kon het bureau niet echt iets aan doen. Een collega van mij heeft ook bij Careyn gezeten en was ook prima tevreden.

    Nu wel gekozen voor een iets kleiner kraamzorg bureau, waarvan ze aangaven dat ze 1 persoon de hele week konden garanderen. Of dat lukt is natuurlijk nog de vraag, maar dacht wil het iig proberen. Dit bureau is Kraamzorg&Zo, maar zij zitten alleen in omgeving Den Haag (dus niet Leiden). Nog geen ervaring hiermee, want eigenwijze mannetje zit nog lekker bij mama in de buik :rolleyes:
     
    Fennec vindt dit leuk.
  17. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bedankt voor je verhaal. Ik wens je alvast een hele fijne kraamtijd toe en natuurlijk een gezond eigenwijs mannetje! ;)
     
    babbel1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina