Minder werken, zorgsector

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hoi dames,

    ik werk 28 uur/week als verpleegkundige. Heb een dochter van 3 jaar, 2de kindje is op komst.
    Begin in 2019 terug te werken en wil graag via tijdskrediet minder gaan werken (Ben van België, dénk niet dat dit in Nederland bekend is?) Is ongeveer hetzelfde als ouderschapsverlof.

    Ik wil graag 19u gaan werken. Dan heb ik vooral korte diensten (3u) ipv altijd lange diensten (8u). In het weekend/feestdagen lijkt me dit vooral zalig, op vlak van quality time met het gezin.

    Het énige wat me een beetje tegenhoudt, is het financiële (Huis- en autolening, laatste valt over 2 jaar wel weg). Ik zou als ik minder in uren een 250 euro minder verdienen, gok ik.

    Nog mama's die deze stap hebben genomen en valt dit (vooral op financieel vlak) wat mee?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik ben van 18 uur destijds naar 0 uur gegaan;) (kinderopvang)
    Maar hoe dat financieel uitpakt kan ik niet voor jullie zien. Wij hebben zelf uitgerekend dat wij prima rond konden komen van alleen mans salaris. Dus zo de keuze gemaakt.
     
  3. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Ik ben sinds 4 maanden van 24 naar 20 uur gegaan. Voor mij kwam dit uit op ongeveer 300,- minder per maand omdat ik zo ook ORT mis.
    We moeten nu even wat beter op gaan letten maar daar passen we ons wel weer op aan. Voor mij weegt de tijd die ik nu meer thuis ben veel zwaarder.

    Maar zou het even berekenen of het voor jullie ook haalbaar is en waar je zo nodig op zou kunnen bezuinigingen mocht dat nodig zijn.
     
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw