mini monkey draagdoek...aanrader??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smile, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

    Ik wil graag een draagdoek voor onze kleine.
    Nu kwam ik terecht op de site van mini monkey.
    Deze draagdoek lijkt me wel wat, maar is het ook wat?
    Ik zoek een eenvoudige draagdoek en liefst eentje die niet te zwaar is....
    Wie heeft ervaring???

    Groetjes!!
     
  2. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    wij hebben er eentje gehaald. Emma heeft er de eerste tijd heel lekker ingelegen. Ze liggen er heel erg geborgen in. Het is natuurlijk een gok of je baby dat ook lekker vind, hier was het een goede gok. Ze zijn ook heel betaalbaar ook een pluspunt en makkelijk om te doen. Geen moeilijke knopen hoef je te leggen. alleen niet bij mij. Bij mij zat hij niet kan ook komen omdat ik grote borsten heb en dan zat het gewoon allemaal in de weg;)

    Je kan hem lang gebruiken. We geberuiken hem nu niet omdat we de buggy gebruiken (misschien in de zomer weer) , maar je kan hem een aantal jaren gebruiken. (
     
  3. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik vond hem niet super. De sluiting is een keer opengeklikt, ondanks de extra beveiliging en ik vond hem niet lekker tillen. Als ik weer een kleintje krijgt (Ooit) zou ik zelf, als je echt wilt wandelen, eentje van draagdoek.nl kiezen.
     
  4. jesjuh

    jesjuh Actief lid

    29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb zowel een mini monkey als een draagdoek van draagdoek.nl. In het begin zou een mini monkey nog wel kunnen, maar zodra het kindje zwaarder word vind ik de gewichtsverdeling niet prettig. Hangt nog al zwaar in mijn nek. Als je echt behoorlijk eindje wilt wandelen. En ik heb 2 grote honden dus met uitlaten was het voor mij niet handig. Ben toen een draagdoek gaan gebruiken. Vind het echt ideaal!!!! En het knopen wat ze zeggen valt reuze mee!!!!!! 1 a 2 x oefenen en je hebt het onder de knie. Je kunt ook zien hoe je dat moet doen op hun site.
    Bovendien heb ik snel last van mijn rug en in een draagdoek is het gewicht veel beter verdeeld waardoor ik rustig een uurtje of 2 kan wandelen met mijn zoontje.
     
  5. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    Ik heb de minimonkey vanaf Emma's geboorte. Veel gebruikt en met 9 maanden kon ze er zelfs af en toe nog in slapen! (was wel een licht meisje hoor). Ik vond hem echt ideaal en raad hem iedereen aan. ik til haar er nu nog weleens mee. Hij kan idd wat op je nek drukken, maar ik doe dan de band op mijn schouder en heb nergens last van.
     
  6. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt geen aanrader. Mijn zoontje zakte er zo diep in weg dat ik bang was dat hij erin zou stikken. Ik heb hem gelijk weg gedaan...
     
  7. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Vond hem zelf niks. Heb hem eigenlijk alleen gebruikt als hangmatje in de box.
     
  8. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Ik heb nog een Mini Monkey in de aanbieding; mocht je interesse hebben; PB maar even
     
  9. sapje

    sapje Fanatiek lid

    6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat heb ik ook gehad, leek me erg gevaarlijk ivm eventueel verstikings gevaar , ik heb het dus direct doorverkocht ik raad het zeker ook niet aan!
     
  10. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Mmmmm, verstikkingsgevaar....klinkt niet best....misschien dat er daarom zoveel aangeboden worden op marktplaats??
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik raad je een draagdoek aan.. google maar eens
     
  12. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik had een mini monkey gekregen.
    Heb op YouTube filmpje gezocht hoe m'n zoon erin moest.

    Nou na een hoop gehannes lag hij er helemaal verfrommeld in.
    Hij huilen ik gefrustreerd, dus dat was geen succes.
    En hij zakt er zo diep in weg dat je opzoek moet naar je kind.

    Heb gelijk een babybjorn gekocht.
    Das meer mijn ding en Dean slaapt binnen een seconde!
     
  13. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb ook een Mini monkey gebruikt!
    Toen Zoë net geboren was, vond ik het een onding. Ik was haar erin "kwijt"! :D
    Na anderhalf maand opnieuw geprobeerd en het werkte super goed!
    Zehad veel last van krampjes, dus elke avond sliep ze bij mij in die draagdoek. Op een gegeven moment wer het te zwaar voor mij en nu ligt ie op zolder te wachten op een hopelijk te verwachten tweede baby!

    @Firegirl
    Jemig, hoe doe je dat? De draagdoek zolang in gebruik?!
    Het is voor mij nu echt te zwaar, Zoë is nu bijna 10 kilo.

    Verder heb ik ook de Beco butterfly, ook erg fijn, maar dat is meer een draagzak.
     
  14. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    @lisszy. Ach ja, Emma is nu zelfs nog niet eens 10 kilo haha. Ze zit er net onder. En je kunt haar dan op je heup dragen, dat is helemaal niet zo zwaar.

    Als je je kind er goed in legt is er geen stikkingsgevaar hoor, anders zouden ze ze echt niet mogen verkopen. Emma vond het heerlijk liggen en sliep altijd binnen 5 minuten overal. In de box als hangmatje vond ze dan juist weer niks.

    Waarschijnlijk ligt voorkeur aan moeder en kind.
     
  15. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Kan t ook te maken hebben met postuur??
    Want ik ben erg smal, dus Dean ligt als een kromme verfrummelde garnaal langs me heen gedrapeerd...
    Misschien als ik iets breder zou zijn ligt hij wat rechter...

    Maar dan nog ligt hij heel diep.

    Misschien idd over een maand of zo, als hij wat groter is.
     
  16. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mocht er ooit nog een 2e kindje komen zou ik er ook 1 kopen van draagdoek.nl of een ringsling die vind ik ook super! in ieder geval nooit meer een minimonkey ik vind ze verschrikkelijk , me kleintje lag er niet goed in , ik kreeg hem niet goed om zo dat ie me fijn hing en idd de houding van de baby vond ik ook twijfel achtig !

    echt als je het idee van je kind zo dragen leuk vind ga dan voor een echte draagdoek !
     
  17. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    nee geloof me ik ben breed zat en rayn lag ook als een garnaal er in , vond die houding ook niet ju-van-het hahaha
     

Deel Deze Pagina