Hoeveel (nacht) voedingen met 12 wkn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door poekie01, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie01

    poekie01 Actief lid

    20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi, :)

    De titel zegt het al. Op hoeveel voedingen kwamen jullie met 12 wkn? Hier is er op dit moment geen pijl op te trekken. De ene keer duurt het 4 uur voordat hij komt en de andere keer is het om de 2 uur....
    Vooral de nachten vind ik nog steeds erg zwaar: vanacht kwam hij na zijn voeding van 22.00 uur om 01.15, 4.00 en weer om 6.30. Dit is nu al een paar nachten zo, daarvoor kwam ie 1 keer in de nacht. Zou dit met regeldagen te maken hebben?

    Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, in mijn omgeving hoor ik alleen maar vriendinnen waarvan de baby's al doorslapen. Die krijgen dan wel FV....ben best jaloers! Zou ook zo graag een keer langer dan 3 uur willen slapen.... :(
     
  2. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai Quinten,Morris is ook precies 12 weken en die krijgt sinds gister 4 voedingen.
    Het lijkt wat weinig,maar hij heeft er echt genoeg aan,groeit als een ...
    Hij is er ook echt tevreden mee.
    Schemaatje: 6.30 bv
    11.00bv
    16.00bv
    20.00bv
    en dan slaapt hij de hele nacht.Hij is nu erg verkouden dus momenteel slaapt hij niet zo goed..
    misschien kun je proberen om de tijden s Nachts wat te rekken,maar niet te lang natuurlijk.Honger is honger!
    Wat bij ons wel zo was:Toen ik Morris op zijn buik liet slapen lag hij veel lekkerder en sliep hij meteen door,misschien wil jou kindje wel op zijn-haar zij liggen?
    Je kunt het proberen!
    Succes Groetjes Linda :D
     
  3. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik kom nu gemiddeld aan 6 voedingen (één voeding 's nachts), het is sinds een tweetal weken zo dat Louiza langer doorslaapt 's nachts (soms van 19u tot 4u) want voorheen waren de nachten ook erg vermoeiend en moest ik zeker alle 2-3 uur uit bed om ze te voeden. Het is indd zo dat kindjes die fv krijgen sneller doorslapen maar ach bv is veel beter voor je kindje.
    Vind persoonlijk 4 voedingen erg weinig...
     
  4. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Mijn dochter is nog geen 12 weken, maar ik zit nu in het gunstigste geval op acht voedingen en ik denk niet dat dit binnen een paar weken anders zal zijn. Iedere dag en iedere nacht is hier anders, net zoals jij beschrijft: soms om de twee uur, soms zit er vier uur tussen. Ik heb ook nog wel eens een dag met 10 voedingen, terwijl het dan eerder heel goed is gegaan. Iedere keer als ze dagen maakt met drie tot vier uur tussen de voedingen denk ik dat we eindelijk wat gaan minderen, maar na een dag of twee zijn we gewoon weer terug bij af. Doorslapen zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren in ieder geval.

    We wachten geduldig af...

    (Maar een keertje goed slapen zou zoooooo fijn zijn)
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tot een jaar is het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld dat een kind geen lange nachten maakt, simpelweg omdat babies van nature meerdere lichte slaapjes hebben. Naarmate ze ouder worden veranderd dit.
    Eigenlijk kan je het omdraaien als babies doorslapen is dat niet natuurlijk ;). En niet te vergeten, ieder kind is weer anders, sommigen doen het nou eenmaal wel,andere niet.

    Maar om even terug te komen op je vraag, mijn kereltje sliep vanaf week 10 t/m week 19 van 20-04.00, daarna kwam hij weer 2-3x per nacht tot hij 11 maand was, toen ging hij heel geleidelijk doorslapen tot een uur of 06-07.00.

    Als je in de gelegenheid bent, ga dan ;s middags met je kind naar bed, dan kan je het redelijk goed opvangen. En dat kindjes doorslapen op FV komt omdat die voeding niet snel verteerd en daarom langer in de maag blijft zitten ( minder snel wordt opgenomen). BV is licht verteerbaar,voor de darmen veel vriendelijker.

    Maar weet je, ook dat niet doorslapen went, probeer je er niet teveel op vast te pinnen, en volg je kindje, dat is echt het beste.
     
  6. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ja het went echt waar! Ik kan nu met veel minder slaap als voorheen. Vannacht heeft hij eindelijk weer eens doorgeslapen van 19 tot 6. Maar dan wordt ik nog steeds wakker :( .... Ik heb hem wel even horen mompelen en kletsen, maar is zelf weer in slaap gevallen.
    Mijn ervaring, hoe meer je probeert te pushen, hoe moeilijker het jezelf maakt, gewoon maar aan toegeven, voordat mijn zoon 18 is zal die wel doorslapen denk ik :)
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier slapen ze tot nog toe nog altijd niet door! Heel soms een nachtje, maar dan is dat nachtje ook maar van 23.00 tot 5.30 haha! Maar toch een nacht geen voeding.

    Nu lijken ze het vaker te doen, maarja ze krijgen dus wel (al ong 3 maanden) kunstvoeding. Dus ik denk dat het eerder de leeftijd en de behoefte om snachts niet meer te drinken is dan dat ze kv ipv bv krijgen! Want nu pas na 3 maanden kv lijkt daar verandering in te komen.

    Volgens mij heel verschillend per kindje want er zijn ook kindjes die alleen bv krijgen en dan slapen van 19.00 tot 6.00.

    Maar wat jingels zeg, ga smiddags liggen als de kleine ook slaapt! Dit heb ik ook maanden gedaan. Pak dat dutje wanneer je kan en als je het nodig hebt, daar knap je van op!

    En hoeveel voedingen wij met 12 weken hadden dat zal ik je besparen! ;) Laat ik het houden op een hele hoop! Allemaal op mijn verzoek!

    Succes met voeden, blijf lekker zo doorgaan!
    Liefs, Hanneke!
     
  8. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook nog heel onregelmatig hoor. Altijd lekker om te lezen dat we niet de enige zijn ;) Maar lijkt de afgelopen weken wel meer tijd tussen de voedingen te gaan zitten (evengoed meestal niet langer dan 3 uur hoor) En 's nachts slaapt hij af en toe door 10.30-8.00 en af en toe niet. Gelukkig wil hij 's nachts wel alleen maar drinken en meteen weer doorslapen. En dan is BV toch weer makkelijk he hoef je niet naar beneden om de melk warm te maken :)
     
  9. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik denk dat het inderdaad verschilt per kindje.
    Justin slaapt al door vanaf dat hij 6 weken was.

    Van 21.00 uur tot soms 8.30.

    Van de week een uitschieter tot 9.30 uur,maar dan maak ik hem wel wakker,anders zit hij te lang zonder een voeding.
     
  10. poekie01

    poekie01 Actief lid

    20 dec 2007
    132
    0
    0
    Goedenmorgen dames :) ,

    Bedankt voor jullie reakties. Het is inderdaad fijn te lezen dat ik niet de enige ben die slaapgebrek heeft hahaha.

    Vanacht heeft mijn vriend om 2 uur een flesje gekolfde melk gegeven, heb ik niet eens wat van gemerkt! Werd rond 5 uur wakker van quinten....heb dus lekker wat uurtjes kunnen slapen....

    Dat middagdutje deed ik eigenlijk alleen in het begin, wordt tijd dat ik dat weer ga invoeren... ;)
     
  11. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    hoi!

    Fenne slaapt ook nog niet door... ze wil echt nog elke nacht om de 4 uur drinken. Dat betekent dat ze de laatste voeding om 23:00 uur krijgt, dan rond 03:00 en dan rond 07:00 weer... je went echt aan het minder slapen, voorheen sliep ik 8 a 9 uur per nacht en nu heb ik genoeg aan 6 uur per nacht, ben ook echt nooit moe.
    Ik probeer me er niet op te focussen, er komt vast een dag dat ik ineens om 6 of 7 uur wakker schrik en mevrouw heeft doorgeslapen! ;)
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    met 12 weken had ik 2 of 3 nachtvoedingen.. werd er zo moe van.. ik moest toen net gaan werken en vond dat erg zwaar.
    Ineens na 3 weken zo voeden.. sliep hij door.. :confused: eerst van half 9 tot 4, daarna half 9 tot 5 en zo steeds door. Hij komt nu ongeveer half 7.
     
  13. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ik denk dat je nu wel rond de 'regeldagen' zit. Die zijn rond de 3 maanden. Gewoon aan toegeven, dan ben je er des te eerder weer vanaf. Tenminste, dat is mijn ervaring.
    Als ik terug kijk zijn het echt van die fases waardoor je even heen moet. Een week wat meer voedingen geven en dan pakt je kindje ook weer een ander ritme op.
     
  14. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zat in totaal wel op 8 á 9 voedingen (waaronder ongeveer 2 nachtvoedingen)
     
  15. Afina80

    Afina80 Actief lid

    17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    gelukkig ik ben niet de enige met oveel voedingen per dag.
    Mijn oppas sprak mij er al op aan dat ze dacht dat ik niet genoeg voeding (vet) in mijn melk had omdat mijn dochter zich aan het eind van de dag wel om de 2,5 uur meld en voor het slapen gaan ook wel vaker.
    Ik werd er vreselijk onzeker van ben ik daarvoor dag en nacht in de weer geweest?
    Ik heb wel heel veel voeding, het spuit er echt uit en Ze hoeft ook maar 1 borst per keer waar ze wel 160 cc uitdrinkt.
    Hoef ik me niet ongerust te maken?
     
  16. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik zou me er zeker niet druk om maken Afina, mijn zoontje deed hetzelfde. 's Ochtends 3 uur tussen de voedingen en naarmate het later werd er minder tijd tussen laten. Ik heb maandenlang om de 2 uur gevoed, en hij deed het er prima op. Kwam niks tekort en groeide goed.
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Afina: je doet het uitstekend! Wat dom van je kraamhulp om dat te zeggen, iemand met weinig kennis van zaken. De eerste maanden is heel intensief, heel geleidelijk zal dit minder worden,maar dit is ook nog eens per kindje verschillend.
    Ik vind het heel goed van je om je kind te geven,wanneer erom gevraagd wordt. Dit is het hele principe van borstvoeding; voeden op verzoek.
    We hoeven geen rekening te houden met tijden simpelweg vanwege het feit dat je je kind nooit teveel borstvoeding kan geven.

    En zoals Essepes ook al zegt: groeit je kindje goed, en heeft voldoende plasluiers, alert e.d. dan doe je het prima.
     
  18. Afina80

    Afina80 Actief lid

    17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Bedankt meiden, jullie zijn een hele steun, ik ga zeker nu voor 200% verder met de borstvoeding, tot zeker een half jaar.
     

Deel Deze Pagina