Minipil al 2,5 maand geklungel, komt het nog goed?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fee89, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik neem al 2,5 maanden de minipil en in die tijd ben ik al zowat de helft van de tijd ongesteld geweest. Ik neem hem heel stipt omdat dit me op het hart gedrukt was.

    Paar daagjes bruinverlies, dan weer roodverlies, ook heel veel dagen gewoon ongie, dan weer bruinverlies, paar dagen niks, enz. Te pas en te onpas. Volledig onregelmatig. Ben dan een week ongesteld, dan enkele dagen slijmverlies, dan terug ongesteld, enz.

    Komt het nog goed of had het al ok moeten zijn na 2,5 maand? Ik was van plan om deze nog 1,5 jaar te nemen... Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik herken je verhaal niet van de tijd dat ik de mini pil geslikt heb.. maar ik was ook 4 weken na de bevalling begonnen voor de zekerheid.
    Als je het niet vertrouwt of jezelf er onzeker over voelt zou ik gewoon evern langs de ha gaan en het daar bespreken.
     
  3. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik heb het ook gehad na de laatste bevalling. Geen minipil, een gewone pil
    Ik ben er maar mee gestopt. Op een gegeven moment maar geprobeerd om door te slikken, maar toen werd ik ook gewoon te pas en te onpas ongesteld. Je kan nog een sterkere pil proberen, misschien is deze net te licht voor je. Of een ander merk.
     
  4. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Door medische redenen mocht ik van de gyn enkel kiezen uit minipil of spiraal.
    Er is nog een kinderwens binnen 1,5-2 jaar dus liever geen spiraal.
    1,5 jaar condoom / niks / ... heb ik zeker geen zin in.
    Gyn zei dat ik het ten minste 3 maanden tijd moest geven maar daar zit ik bijna aan en het lijkt me geen goede oplossing die minipil.
    Dus als de minipil niet werkt, blijft er eigenlijk niet echt iets over denk ik :$ ? (doordat ik geen condoom /spiraal wil en er verder niks sterkers hormonaals mag)
     
  5. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Is er geen prikpil of hormoonstaafje (dat heet een implanon toch?!) met een lichte dosering?
    Anders toch even contact opnemen met je gyn en het probleem voorleggen. Als je niet blij bent met hoe het nu gaat moet er toch iets gebeuren.
     
  6. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    gebruik je cerazette of de goedkope variant? Ik heb de goedkope een keer gehad omdat cerazette er niet meer was en mijn pil echt op was. Ik heb dat doosje toen niet eens leeg gemaakt omdat ik steeds ongesteld was en weer cerazette opgehaald. Daarna nergens meer last van gehad. Het schijnt hetzelfde te zijn maar de werking op mijn lijf was toch heel anders
     
  7. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Het is "lueva", paars doosje
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik was het na 10 weken zo beu, iedere dag bloedverlies en maandverband nodig... Ben toen gestopt.
    Later bij mirena gebeurde na een tijdje weer hetzelfde... Ik bloed blijkbaar makkelijk?
     
  9. Onyx

    Onyx Bekend lid

    10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het iets van 6 maand geebruikt, zelfde verhaal.. was meer aan het bloeden dan niet. Toch maar mee gestopt toen. Wel effectief anticonceptie middel haha
     
  10. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hahahaha ja effectief is het wel :p
     
  11. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Bij mij heeft het zo'n 4 maanden geduurd dat af en aan bloedverlies. Daarna nul bloedverlies meer. Slik de minipil onderhand 3 jaar.
     
  12. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Nee hè ik ben hem vergeten vanmorgen en ben nu op mijn werk vast tot 18u bijna. het was net weer over het verlies :mad: ik ga er weer aan mogen geloven zeker vanaf morgen.
    OMG :evil:
     
  13. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Zelfde ervaring met minipil, met mirena nu nergens last van. Toch niet het overwegen waard, ook al ga je de 5 jaar niet volmaken?
     
  14. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier zelfde. Paar maanden geslikt en last van spotting etc. Na 5 maanden zelfs zwanger geworden door die pil heen.
     
  15. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Niet alles gelezen. Maar ik heb wel spiraal gehad na mijn bevalling, kan je bij huisarts laten doen. Ook al hadden we nog een kinderwens na 2 jaar. Nu eruit laten halen. En ik vond het ideaal. Nergens aan hoeven denken. Plaatsen en verwijderen was een peulenschil. Het enige is dat hij rond de 160-180 euro kost als je het bij de huisarts laat doen. Maar dat had ik ook voor die kleine 2 jaar er graag voor over.
     
  16. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Eigenlijk werkt hij voorlopig oké! Geen verlies meer gehad in tegenstelling tot wat ik verwacht had. even duimen!
     
  17. VEC

    VEC Lid

    3 mrt 2017
    80
    53
    18
    Vrouw
    Hopen dat het zo blijft!

    Hier ook alleen maar goede ervaringen met de mini-pil. Jaren met veel gemak geslikt, nooit bang geweest om toch zwanger te zijn en na het stoppen (na 3 jaar) binnen 2/3 maand zwanger. Was wel de Cerazette trouwens.

    Ik duim voor je!
     
  18. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Nog steeds geen bloedverlies sinds heel kort na de openingspost.
    Dus dames waar het ook geklungel is in het begin, even doorbijten. Na 3/4 maanden lijkt het hier in orde gekomen te zijn.
     

Deel Deze Pagina