Mirena door huisarts of ziekenhuis laten plaatsen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luppy, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Ik heb hem jaren geleden bij de huisarts laten zetten. Partij pijnlijk dat het was (had toen nog geen kinderen gekregen), maar op zich prima geplaatst. Verwijderen was echt appeltje eitje, niets van gevoeld (heb m eerder laten verwijderen ivm vage klachten in onderbuik).
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ik heb mijn 1e koperspiraal door huisarts laten zetten, controle echo 4-5 wkn later, zat toen goed. Ik was/ben aanvullend verzekerd, dus zelfs de spiraal zelf werd vergoed. Niets hoeven betalen.

    Later mirena ook door huisarts laten zetten, controle echo is niet nodig zover ik weet, volgens mij ook niet gehad. Niets zelf hoeven betalen. Na 2 jaar laten verwijderen ivm aanhoudende en toenemende bijwerkingen. Vooral de bloedingen, advies van gyn was om dan idd een pil erbij te gaan slikken, maar ik mag geen pil, dus dat viel af.

    Bij gyn geweest om sterilisatie te bespreken, maar uiteindelijk toch voor een nieuwe koperspiraal gekozen, die de gyn gezet heeft aangezien ik toch al daar was. Door het eigen risico een behoorlijk dure spiraal :rolleyes:... Het enige voordeeltje was dat de 1e niet hoog genoeg geplaatst was, meteen te zien op echo, en daarom meteen verwijderd en nieuwe geplaatst die daarna wel goed zat. Allemaal dus binnen 1 consult.

    Ik zou zelf geen reden zien om het perse in ziekenhuis te willen laten doen...
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Nou lekker fraai. Vanochtend zou de huisarts mijn mirena vervangen maar ze kon hem niet vinden. Ze heeft flink gezocht en gewroet maar de touwtjes zijn waarschijnlijk mijn baarmoeder in gekropen. Nu moet ik toch nog naar de gyn.
     
  4. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Ik breek even in..
    Ik vind dit zo belachelijk he! het is en blijft toch echt jouw lichaam.
    Natuurlijk snap ik dat ze voorzichtig zijn maar ik vind jouw redenen echt heel logisch en duidelijk..
    Hoop dat ze volgend jaar het wel willen en anders zou ik echt second opinion ergens proberen.
     
  5. Masky

    Masky Actief lid

    11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Hoe is het afgelopen? ben je al bij de gyn geweest?
    hier ook de eerste keer laten plaatsen in het ziekenhuis dit was voor mijn zwangerschap, onze huisarts deed het zelf niet.
    Ik vond het allemaal wel meevallen met plaatsen qua pijn, van tevoren 2 paracetamol genomen. ik heb hem er toen ook vrij snel uit laten halen ivm. buikkrampen. daarna was zijn we vrij snel voor ons eerst kindje gegaan. na de bevalling wel weer een nieuw spiraaltje besteld en opgehaald, die ligt nu nog steeds dicht in de kast :roflmao:
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Nee, ik heb pas volgende week donderdag een afspraak. Moet 2 Ibuprofen nemen van tevoren, zei de telefoniste. Ze hebben een speciale behandelkamer voor dit soort dingen, blijkbaar. Eerst kijken ze met een echo waar het spiraaltje uithangt, eventueel kunnen ze hem dan zo eruit halen. En anders hebben ze een of ander cameraatje of zoiets.

    Wat ik me alleen afvraag: hij zit blijkbaar niet meer in mijn baarmoedermond, want daar kon de huisarts hem niet meer vinden. Ze heeft er nog wel naar gezocht, ook met een of ander tangetje zitten hengelen en wroeten of ze hem daar ergens tegenkwam, maar zonder resultaat. Dus hij is blijkbaar verder naar binnen gegaan. Maar die baarmoedermond zit bij mijn weten normaal gesproken min of meer dicht, toch? Ik ben ook al jaren niet meer ongesteld geweest. Hoe halen ze dat ding eruit dan, als hij aan de binnenkant zit? Dat kan toch niet anders dan echt heel veel pijn doen? Weet iemand dat?
     

Deel Deze Pagina