ik heb net een miskraam gehad.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door assiahannouf, 2 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. assiahannouf

    2 okt 2005
    79
    1
    8
    ambtenaar
    den haag
    Ik was 10 weken zwanger en heb net een miskraam gehad.
    het kindje is naar beneden gekomen en was best groot.
    ik heb veel pijn moeten lijden en nog steeds.
    het is voor mij heel moeilijk omdat ik dit kindje heel graag wilde en gehecht ben geraakt aan het gevoel in mijn buikje.
    ik vloei nog steeds en het is nu al 3 dagen dat het kindje naar beneden is gekomen.

    mijn vraag is moet je perse wachten tot na de eerste menstruatie om opnieuw te beginnen.?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen bij dit verlies.

    het is toch wel raadzaam te wachten tot je cyclus weer op orde is. zo weet je weer wanneer je ovuleert e.d

    sterkte

    natasja
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen, ik weet hoe het voelt.
    Je kunt altijd gelijk proberen om weer zwanger te worden,
    maar de reden dat je even zou kunnen wachten is, dat je lichaam weer bij kan komen van de afgelopen zwangerschap. Vooral na 10 weken is het voor je lichaam ook een overschakeling van zwanger, naar niet zwanger, naar weer zwanger. Dat is ook niet zo goed. Je lichaam moet eigenlijk even herstellen.
    Ik weet niet of de kans op een 2e miskraam misschien groter is, wanneer je weer gelijk zou beginnen.
    Dan heb je ook nog je geestelijk herstel. De klap is best groot. Wanneer je zo snel verder gaat, kun je het misschien niet zo goed een plekje geven. Ik heb het er pas een paar weken later heel moeilijk mee gehad. Probeer weer te genieten van de dingen om je heen. Misschien ga je je anders teveel focussen op een nieuwe zwangerschap. Als dit dan niet gelijk lukt, is het extra pijnlijk.
    Wat je ook doet, het is natuurlijk je eigen keuze.
    Succes!
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Veel sterkte de komende tijd.
    Ik kan me goed voorstellen dat je je verschrikkelijk naar voelt.

    Wat je ook beslist om te doen.....veel sterkte daarbij.

    groetjes
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Sterkte hoor de komende tijd.
     
  6. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heel veel sterkte toegewenst met dit verlies.

    Ik denk dat het beste is om een cyclus af te wachten, voor je weer opnieuw zwanger probeert te worden.

    Ik hoop dat je het vlug een plaatsje kan geven in je leven.
     
  7. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Heel veel sterkte met dit verlies. Ik heb ook een msiskraam gehad en de vl heeft mij verteld dat je niet hoeft te wachten. Je kan ervan uitgaan dat als je gelijk weer zwanger wordt je lichaam geheel hersteld is anders kun je ook niet zwanger raken.Is je lichaam nog niet hersteld dan wordt je ook niet zwanger. Het enige waarvoor je het niet zou doen is dat je dan weet hoeveel weken je bent, maar daar heb je een termijn echo voor. Nogmaals heel veel strekte in deze moeilijke periode.
    Liefs
     
  8. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    hoi
    ik weet precies wat je doormaakt heb 2wkn geleden een miskraam gehad met 14weken en ben vorige week gecurriteerd had na een paar uur geen bloedverlies meer het kwam bij mijniet spontaan los het schijnd dat als het natuurlijk gaat dat je langer vloeit ik zou als ik jou was wachten totdat je 1x ongesteld bent geworden dat raden ze mij ook aan zodat je lijf even kan herstellen en omdat het psychisch ook beter schijnd te zijn je moet het eerst verwerken dat is mij verteld in ieder geval
    ik wens je heel veel sterkte met het verwerken

    veel liefs Marianne
     
  9. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    he gatsie.... wat vreselijk
    Heel veel succes met het verwerken hiervan. Denk de grootste angst van iedere aanstaande mama.............
     
  10. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    jeetje zeg. ik wens je veel sterkte met het verlies hiervan. ik zou als ik jou was ook even wachten tot je eerste ongi. maar je moet zelf je beslissingen nemen en je gevoel volgen. veel succes hiermee.

    knuff tweety
     
  11. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Sterkte en probeer er het beste van te maken door het een plaatsje tegeven!!
     
  12. miranda1980

    2 okt 2005
    59
    0
    0
    Hoi Assia,

    Allereerst heel veel sterkte. Ik heb mijn kleintje ook met 10 weken verloren. Kwam ook niet spontaan en na de curretage heb ik nog 2 weken gevloeid. Het schijnt dat je met of zonder curretage ongeveer 4 weken kunt vloeien, maar kan ook korter zijn.

    Ik heb met mijn vk gesproken en die zij dat je direct weer kon proberen, maar wil je weten hoe je cyclussen zijn dan is het beter tot je eerste menstruatie te wachten.

    Ik herken jouw gevoel van iets missen, iets dat in je groeit...het is plots weg maar je hebt nog een buikje en dergelijke.

    Natuurlijk is het jullie keuze of je direct weer probeert of nog even wacht.
    Ik heb nu mijn eerste periode afgewacht en wij gaan nu proberen opnieuw.

    Ik wilde het toch een plaatsje geven en dat heeft het nu, maar ben eerlijk dat ik het ene moment kan huilen en me rot voelen en het andere moment denk ik; het heeft een reden gehad, gelukkig hebben wij geen keuze hoeven te maken en dit sterretje krijgt er een broertje of zusje bij...dat zou het gewild hebben.

    In elk geval heel veel sterkte met de verwerking.

    groetjes en liefs Miran
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    heel veel sterkte met jullie verlies
     
  14. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Sterkte de komende tijd...
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    Heel erg veel sterkte met dit verlies .

    yvonne
     
  16. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    sterkte de komende tijd
     

Deel Deze Pagina