Miskraam komt maar niet op gang

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mari3ke, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    hallo,

    Terwijl we dachten of hoopten dat ik negen weken zwanger was blijkt het hartje gestopt te zijn met 6 weken en vijf dagen. Inmiddels duurt het dus nu al bijna drie weken en is het vruchtje er nog niet uit.

    Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor intake van curretage. Het bloedprikken ging vrijdag voor geen meter. Ze kreeg uiteindelijk anderhalf buisje i.p.v. drie eruit. Zou dit iets kunnen zeggen over de oorzaak van het niet meer kloppen van het hartje?

    Ik heb inmiddels kramp en erge rugpijn.

    Wat kan ik verwachten? Is er een verschil in natuurlijke uitdrijving of curretage? Ik kijk er niet tegenop. Ik hoop dat we weer gauw hierboven op komen en hoop heel gauw rugpijn te hebben van een te zware baby in mijn buik :). Jammer genoeg wel de tweede keer achter elkaar..

    Alvast bedankt voor jullie reacties. :)
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Heej meis,

    Allereerst heel veel sterkte het is niet niks. Wij zijn er net weer doorheen.
    De kramp en rugpijn kan een heel goed teken zijn dat het gaat beginnen.
    Het bloedprikken heeft waarschijnlijk niks te maken met de miskraam. Kan door zoveel dingen komen dat dat niet lekker wilde.

    Hier wilde de miskraam ook niet op gang komen zelfs niet na twee keer cytotec en toen hij eenmaal wel op gang kwam hebben ze me met spoed op moeten nemen in het ziekenhuis ivm teveel bloedverlies. Achteraf gezien had ik gelijk voor curettage moeten kiezen. Deze stond eigenlijk pas voor morgen gepland, maar heb hem nu afgelopen woensdag al gehad.

    Dit bloedverlies kwam gelijk met enorme rugpijn en buikkrampen die ik echt weg heb moeten zuchten.

    Na de curettage kon ik bijna gelijk weer naar huis. lag geloof ik om 20.30 in de ok en om 23.00 zat ik in de auto naar huis.

    Bij en curettage ga je echt onder narcose, maar binnen een uur ben je weer wakker. Ik voelde me daarna direct beter dan dat ik me de dagen daarvoor heb gevoeld. (ik heb wel veel pijn en bloedverlies gehad die dagen) Toen ik wakker werd had ik geen pijn meer, alleen een zeurend gevoel in mijn buik. Nu 5 dagen later verlies ik bijna geen bloed meer, en ben ik alleen zo nu en dan nog licht in mijn hoofd.

    Nogmaals veel sterkte de komende tijd.
     
  3. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Wat ontzettend verschrikkelijk dat jullie het nu voor de 2e keer achter elkaar mee moeten maken!

    Bij mij werd ook met de 9 weken echo geconcludeerd dat de hartjes met 5.5/6 weken gestopt waren. Ik had de echo op een woensdag, en die zondag kwam de miskraam toen op gang. Uiteindelijk bleek bij de echo de donderdag erop dat mijn baarmoeder nog niet schoon was, en de maandag erna moest ik een curettage,

    Wat bij Elletje ook is gebeurd, namelijk dat er een spoed curettage ondergaan moet worden ivm teveel bloedverlies, was de reden voor de gynaecoloog bij mij om direct voor een curettage te kiezen en niet voor cytotec.

    Uiteindelijk is de curettage zelf mij enorm meegevallen. Denk een dag of 2 wat lichte krampen en bloedverlies, en daarna vooral nog wat vergeetachtig door de narcose :).

    Sterkte!
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend naar dat t Mis is gegaa.

    Ik heb eind maart een missed abortion gehad. Deze hebben we op 28 februari ontdekt op de echo, het hartje klopte niet met ruim zeven weken.

    Ik moest twee weken later terug komen voor een controle echo en daar was te zien ( uiteindelijk 3 weken later) dat het vruchtje wel gegroeid was maar geen hart actie had en dus inderdaad een missed abortion.

    Ik heb zelf gekozen om geen pillen of curretage te ondergaan en de verloskundige zei dat op elk moment mocht bellen als ik toch anders wilde.

    Een week na de tweede echo( inmiddels zou ik ruim 11 weken zijn) ben ik bloed gaan verliezen en drie dagen daarna ineens forse krampen en flink meer bloedverlies en het vruchtje is er toen in zn geheel uitgekomen.

    Uiteindelijk dus bijna weken nadat het hartje is gestopt ( of nooit is begonnen) kwam het vanzelf. Als ik weer in die situatie zou komen koos ik er weer voor. Het duurt langer maar ik vond t voor mijn lijf en verwerking beter om het zo te doen.

    Mijn cyclus is direct weer op gang gekomen en op tijd ook.

    Heel veel sterkte
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier 4 x ma gehad. Alle 4 kwamen niet spontaan op gang. Cytotec deed niks bij mij dus curretages gehad..
    Dit stelt niet zoveel voor. ( hier helaas wel 2 keer een flinke infectie gehad maar daar is een oorzaak voor gevonden en is zeldzaam)
    Kramp en rugpijn kan betekenen dat t op gang komt. Bloedstollende zegt niks over een mk..
    Sterkte
     
  6. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je verhaal. Fijn te horen dat het nu wat beter gaat. Ik kijk niet op tegen curretage, maar had wel gehoopt dat het nu uit zichzelf kwam. Nog veel sterkte. Ik hoop ook dat ik mij nacurretage beter voel. Deze constante kramp en rugpijn is niet fijn.
     
  7. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    De gynaecoloog raadde hier ook meteen curretage aan als ik niet koos voor het zelf op gang komen. Ze had het ook over onderzoeken, maar ik weet nog niet precies wat. Sowieso bloedstollingsonderzoek maar dat kan pas als alle hormonen uit mijn lijf zijn.

    Is bij jullie ook verteld dat je na curretage zes weken niet mag zwemmen, vrijen of andere dingen mag doen waarbij je de baarmoeder belast of infectie kan krijgen?
     
  8. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Dan heb je lang in spanning gezeten :(. Wat naar. Hier hebben we nog een hartslag gezien. De tweede keer zag ik het meteen. Ik had foto’s gezien van hoe de echo eruit hoorde te zien. Ik zag in een opslag dat het niet overeen kwam en ik zat zo te turen en te hopen dat het iets ging bewegen. Heel verdrietig.

    Wat fijn dat je cyclus meteen weer op gang gekomen is. Ik hoop echt heel erg dat dat bij mij ook gebeurd maar ik hou rekening ermee dat het langer kan duren. Helemaal nu die buik en rugpijn zo blijft aanhouden zonder dat er wat komt. Vannacht heb ik gedroomd dat het eruit kwam.

    Hoe gaat het nu met jou? Heb je het kunnen verwerken? Denk je er nog veel aan?
     
  9. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Wat naar zeg dat je vier curretages hebt moeten ondergaan. Jullie hebben een lange weg afgelegd. En uiteindelijk toch een kindje gekregen! Mooi wonder. Uterus septum is dat een aandoening van je baarmoeder? Bedankt voor je berichtje. Het helpt mij toch met het verwerken en accepteren.
     
  10. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik heb het ook meegemaakt..
    Ik ben toen na 5 weken afwachten,
    Gecurreteefd, toen ik last bleef houden van mijn buik en steeds terugging naar het zkh kwamen ze erachter dat mijn baarmoedermond dicht was gegaan, en dus het bloed et niet uit kon en ophoopt toen dus nog eens gecurreteefd en toen was ik er met een week van pijn en vloeien etc af..
    Maar de gyn zei dat dit eigenlijk nooit voorkomt..
     
  11. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Zolang ik nog last had van vloeien, mocht ik inderdaad niet zwemmen/vrijen. Maar niet dat dit voor 6 weken gold. Zolang je vloeit, is de wond in je baarmoeder nog niet genezen en heb je kans op infecties. Maar zodra het vloeien stopt, is de kans op infecties ook nihil (ik heb voor de zekerheid nog een paar dagen extra gewacht).

    Overigens hier ook na 25 dagen weer m'n eerste menstruatie gehad.
     
  12. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Ok. Dat vind ik wel fijn om te horen. We houden er rekening mee dat het zes weken kan duren maar ik hoop echt dat het toch sneller klaar is. We hopen ook gauw weer door te kunnen met alles.
     
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Het gaat goed. Ik heb gemerkt dat met het verdwijnen van het hcg ik mij mentaal elke dag echt stukken beter voelde. Die hormonen maken je echt een heel stuk meer wankel.

    Ik vond de miskraam zelf heftig, niet zozeer fysiek maar de oerkracht waarmee mijn lijf eigenlijk het vruchtje afstootte overdonderde me. Ik bloedde al twee dagen en dacht dat het dus al gewoon langzaam er uit kwam. Maar ik kreeg echt duidelijk weeen en heel duidelijk een uitdrijving, en hoe verdrietig ook was ik ook wel eigenlijk een soort van in bewondering dat het ging zoals het ging.

    En nu is het vier en een halve week terug en voel ik me eigenlijk heel goed. Ik heb er vorige week nog een keer over gedroomd , denk dat dat bij het verwerkingsproces hoort maar over het algemeen gezien vond ik het een heftige maar prima te doen ervaring. Het afwachten vond ik niet heel spannend, ik vond de onzekerheid in het begin of het goed of fout zat met het vruchtje vele malen erger.

    Toen ik eenmaal wist dat t mis was kwam er ook een soort berusting. Wel heel verdrietig maar het was wel een stuk spanning dat weg viel.

    Ik hoop dat t bij jou ook vanzelf los zal komen. Er zat bij mij echt een hele duidelijke
    Opbouw in, van twee dagen milde krampen naar ineens in een uur tijd felle krampen en echt een soort druk gevoel, niet te missen
     
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik heb overigens na de echte uitdrijving nog een keer wat weefsel uitgestoten een uur of twee later ( ook weer duidelijke toename van krampen waardoor ik rustig naar r toilet kon)

    Je mag ook geen tampons gebruiken , dat vond ik wel vervelend , dat maandverband maar ik heb na de uitdrijving maar vier dagen nog gevloeid. Twee dagen helder rood bloed en stolsels en de derde dag rozerood, vierde dag bruin en daarna was het klaar. Heel gek, alsof er niets gebeurd was
     
  15. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat het mis is gegaan sterkte!.

    Ik was ook 9w+3d zwanger ook hier was er geen groei en hartactie meer te zien bij 6w+5d ik had ook verder geen symptomen dat het mis zou kunnen zijn, mijn lichaam hield me dus erg voor de gek. Ik heb eerst cytotec gehad maar zonder resultaat, alsnog gecuretteerd en dat is me behoorlijk meegevallen had alleen op de dag zelf van de cuttetage wat buikpijn en vloeide ik 5 dagen maar echt minimaal. 23-03 heb ik de curretage gehad en 23-04 ben ik weer gaan menstrueren. Dus mijn cyclus is gewoon weer normaal zoals voor de mk
     
  16. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Dankjewel. Heel fijn dat je het deelt. Ik herken dan nu dat het begint. En mijn gevoel is hetzelfde. Het verdriet is er heus maar de onzekerheid of het wel of niet goed was is erger. We kunnen straks weer verder. Ik hoop dat het goed verloopt en dat misschien curretage niet nodig is. Heb zo een afspraak in het ziekenhuis. Even afwachten.
     
  17. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik zal voor je duimen, succes
     
  18. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Dat was me het dagje wel. Gister spoedopname en lig nu nog in het ziekenhuisbed. Het gaat goed. Curretage is gisteravond laat nog gedaan. Ik verloor veel bloed dus ben blij dat ik moest blijven. Thuis had ik hier geen raad mee geweten. Straks lekker naar huis als mn hb bekend is.

    Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties. Het heeft me hier beter op voorbereidt. Fijn dat we er zo voor elkaar kunnen zijn :).
     
  19. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Och @Mari3ke toch...wat naar!! Sterkte de komende tijd, heftig dat het nog zo moest lopen !
     
  20. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Jeetje wat rot dat het zo gelopen is en je je er niet beter op hebt kunnen voorbereiden (qua spoed). Hopelijk ben je ondertussen al thuis, en sterkte komende tijd!
     

Deel Deze Pagina