Miskraam maar HCG daalt langzaam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hanna123, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna123

    Hanna123 Lid

    22 mei 2018
    9
    0
    1
    Vrouw
    Op 28 mei heb ik helaas met 5.5 weken zwangerschap een miskraam gehad. Ik ben in de middag in een uur alles verloren, maar ben inmiddels 5.5 week verder en bloed nog steeds.

    Door pijn in m'n lies stond ik onder behandeling van het ziekenhuis. Daar is nooit iets buitenbaarmoederlijks aangetroffen, maar ook niets in de baarmoeder. De baarmoeder zag er zelfs schoon uit. Wel is toen nog in twee dagen mijn hcg van 190 naar 255 gestegen.

    Nu ben ik inmiddels dus 5.5 week verder en mijn HCG is nog steeds 50. Ik bloed nog steeds, heb soms nog steeds krampen en verlies dan ook zo nu en dan een stolseltje.

    Ik prik om de twee weken en bel dan ook met de gyno. Die gaf afgelopen keer aan dat ik niet zwanger mag worden totdat de waarde 0 is. Echt een schok, want het enige wat me er doorheen sleepte is het idee dat het opnieuw snel raak zou kunnen zijn. De reden is dat ze bang zijn dat ze bij een nieuwe zwangerschap in eerste instantie niet weten of het alsnog om een woekering gaat (die met chemo behandeld moet worden) of een bevruchting.

    De gyno geeft aan niet te kunnen voorspellen wanneer de waarde 0 is. Begrijp ik, maar ik vroeg me af of hier iemand zit met ervaring?

    Kan het dat de waarde sneller gaat dalen als alle stolseltjes eruit zijn?

    Ik was snel over de miskraam heen, maar begin het wachten mentaal nu wel heel zwaar te vinden.
     
  2. Hanna123

    Hanna123 Lid

    22 mei 2018
    9
    0
    1
    Vrouw
    Weet iemand trouwens of je de afbraak van hcg kunt stimuleren? Of waardoor het komt dat het bij de ene persoon sneller gaat dan bij de andere?
     
  3. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat een naar verhaal! Ik heb 3 weken rond gelopen en gewacht. Tot alles los kwam. Toen heb ik nog 3 weken gebloed. En op het laatst werd het weer erger. Ik had een nieuwe afspraak bij de gyn staan maar ik denk dat het erger werd omdat de laatste stolsels eruit kwamen. Daarna was het klaar. Al die tijd knalden mijn testen nog. En ook nog wel even erna. Toen het ging zakken kreeg ik een eisprong. Ik heb nooit bloed geprikt maar woensdag 27 juni was mijn test wit. 4 weken na het verliezen van de vruchtzak.

    Bij jou duurt dat echt heel lang. Kan me heel goed voorstellen dat je daar gek van word.
     

Deel Deze Pagina