miskraam?! maar toch nog tekenen zwangerschap!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweet mummy, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet mummy

    26 aug 2008
    68
    0
    0
    Hallo,

    Vorige week maandag moest ik ong. worden, maar dat werd ik niet. Ik had last van mn darmen, erg moe en emotioneel. Vrijdag test gedaan lichtelijk positief! Dezelfde dag begon ik te bloeden en had ik heel erg veel buikpijn. Het voelde niet goed en het was anders dan wanneer ik ong. ben.

    Zaterdag naar de huisartsenpost geweest en daar een test gedaan. Negatief! Maar bij mn zoontje waren de testen in het begin ook negatief, dus dat zou niks zeggen en ik moest over een week maar weer testen. Bloedverlies in het begin zou niet namelijk niet meteen betekenen een miskraam.

    Toch voelde het niet goed en ik had me er al bij neergelegd dat het dan wel een miskraam moest zijn. Totdat ik zondag 's avonds in bed lag en merkte dat mn borsten groter waren geworden en dat had ik de dagen ervoor niet. Wat een verwarring! Maandag naar mn eigen huisarts geweest en die heeft inwendig onderzoek gedaan. Uitslag: de baarmoedermond stond nog een klein stukje open, dus er is/was wel sprake van een zwangerschap. De dokter kon me niet vertellen of de zwangerschap nog zou voortduren. Ik moest maar weer testen aan het einde van de week.

    Het rare vind ik dat ik na 3 dagen bloedverlies ineens grotere borsten heb gekregen. Als het een miskraam is kan dat dan? Of kan het zijn dat ik toch nog zwanger ben?

    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit zit? Ik moet nu maar weer wachten, maar ik voel me zo onzeker. Kan iemand me helpen?

    Groetjes sweet mummy
     
  2. Dyaan

    Dyaan Actief lid

    22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Sweet mummy,
    Wat een onzekere periode ! Ik heb niet helemaal iets vergelijkbaars meegemaakt, maar wel dat ik al een MK had gehad en dat mijn borsten nog weken groter en gevoeliger bleven. Misschien is dat toch een beetje hetzelfde. Maar ik hoop natuurlijk dat het bij jou goed gaat en dat je zwanger bent en blijft, ik ga voor je duimen!
    Ik zit ondertussen thuis in mijn uppie te balen op de meest vruchtbare dag in mijn cyclus terwijl vriendlief op cursus aan de andere kant van het land zit en pas morgenavond terug is ... is het dan te laat ?!? Ik hoop van niet, maar vrees van wel.
    Sterkte en laat even weten als je meer weet .... ik duim voor je.

    Liefs Dyaan
     
  3. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Volgens mij ben je pas te laat als je ei sprong is geweest.
    Gewoon klussen dus morgen ;)
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Bij mij bleven mn borsten ook pijnlijk na mn mk.

    Maar dat je bmm een stukje open staat is normaal wanneer je al een keer bevallen bent.
    Of het dus iets zegt over je toestand nu weet ik niet.
    Maar een positieve test betekend meestal zwanger.
    Kan je niet gewoon een bloedtest laten doen dan?
     
  5. sweet mummy

    26 aug 2008
    68
    0
    0
    Hey Dyaan,

    Bedankt voor je berichtje. Ik kon niet meer wachten tot vrijdag en heb vanochtend weer een test gedaan en ook deze was helaas negatief! Dus ik heb helaas toch een miskraam gehad. Dit is mn eerste keer na 1 goede zwangerschap en ik vind het wel moeilijk, maar mn man zegt we gaan gewoon door en is gelukkig heel positief.

    Ik heb misschien een tip voor je. Kijk eens op deze site. Daar kun je uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent.Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

    Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes! En wij gaan weer met volle moed door!

    Liefs sweet mummy
     
  6. Dyaan

    Dyaan Actief lid

    22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

    @Kimmeding: ik ga 'm vanavond bij thuiskomst gelijk bespringen ;)
    @Sweet mummy: balen dat het toch een MK is geweest. Het is misschien een troost te weten dat, volgens mijn HA, 1 op de 3 vrouwen een MK krijgt, soms zo vroeg dat ze het niet weten (lijkt alsof je gewoon een keer later bent met ongi worden), maar ook als je wel al hebt getest ... maar, dan nog is het gewoon flink balen. Ik schrok er ook best van toen ik hoorde tijdens de echo dat het niet goed zat, je gaat er toch vanuit dat het goed gaat bij jou en staat er niet bij stil dat dit ook kan gebeuren. Maar, we gaan er allemaal weer voor ! Ik ben vanavond in ieder geval niet online .... ;) :)
     
  7. sweet mummy

    26 aug 2008
    68
    0
    0
    Hey Dreamer en Dyaan,

    Nou Dreamer zoals je misschien al wel gelezen hebt is een bloedtest niet meer nodig, maar goed.

    Ik heb nog wel een (paar) vraagje(s) aan jullie.

    Hoe gaat het eigenlijk na een MK? Vanaf wanneer is de nieuwe cyclus begonnen? Is dat op de dag dat ik ong. moest worden of op de dag dat ik ben gaan bloeden? Ik heb een vrij korte cyclus en als ik moet rekenen vanaf het bloeden zou ik namelijk maandag alweer mn eisprong hebben en anders ben ik te laat. En kan ik meteen weer proberen als het bloeden is gestopt of kan ik beter even een maandje wachten?

    Wat een vragen weer, maarja ik heb het ook nog nooit meegemaakt.

    Liefs sweet mummy

    En Dyaan ik wens je veel geluk vanavond ;)
     
  8. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan meteen weer proberen.
    En de dag dat je begon te bloeden is dag 1 van je nieuwe cyclus.

    Sterkte met dit verlies!
     
  9. Dyaan

    Dyaan Actief lid

    22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je wel Sweet Mummy, we gaan ervoor ! ;)

    Volgens mij moet je tellen vanaf het moment dat je bent gaan bloeden en je kan er gewoon weer voor gaan maandag. Mijn cyclus was na de MK eigenlijk gelijk weer normaal, maar dat zal per persoon verschillen ... sterkte nog ffies en we houden elkaar op de hoogte ... ik zit op vakantie als ik zou kunnen testen, dus ik pak ze in, die testen!

    Ga weer ff werken nu. Liefs, Dyaan
     

Deel Deze Pagina