Miskraam maar toch stijgende hcg?

Discussie in 'Miskraam' gestart door SHN, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    #1 SHN, 8 nov 2017
    Laatst bewerkt: 8 nov 2017
    Hey dames,

    Even mijn verhaal. Op 23/10 had ik een positieve test. Vorige week maandag kreeg ik bloedverlies dat vrijdag nog toegenomen is. Hcg was vorige week wel goed gestegen naar 740 op vrijdag. Gisteren had ik een echo bij de gyn en zij kon daar niets op zien. Omdat ook het bloedverlies al enkele dagen toegenomen was, ging ze uit van een miskraam. Om te zien of hcg goed aan het dalen was, werd er nog bloed getrokken en daar kreeg ik deze ochtend de uitslag van. Hcg was gestegen naar 2500! Gyn zei wel dat ze nog steeds uitgaat van miskraam omdat ze niets zag op echo. Ze heeft ook gecheckt op bbz, maar daar waren geen aanwijzingen voor. Morgen moet ik opnieuw bloed laten trekken en als hcg dan niet gedaald is, krijg ik vrijdag opnieuw een echo.
    Iemand ervaring met miskraam, maar toch duidelijk gestegen hcg?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    De stijging van t hcg is wel laag
    Vrijdag 740 dan verwacht je zondag rond de 1500 en dinsdag toch wel rond de 3000.. het u's nu woensdag dus een iets tragere stijging zou kunnen.
    Vanaf 1000 hcg verwacht je echter wel een vruchtzak te zien op een echo. Met 2500 zelfs wel een vruchtje. Dit icm bloedverlies vind ik niet heel positief klinken. Je eileiders zijn ook nagekeken?
     
  3. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Die 2500 was gisteren (dinsdag). Dus net geen 2 keer verdubbeld in die tijd.
    Ik ga zelf uit van een mk, hoor. Vind het gewoon vreemd dat ik al 1,5 week bloedverlies heb (dat sinds vrijdag echt toegenomen is), maar dat die hcg wel nog altijd blijft stijgen. Ik zou verwachten dat de mk ondertussen toch wel had plaatsgevonden en de hcg niet nog zou gestegen zijn. Maar het lichaam is een vreemd beestje, dus misschien is er wel gewoon geen verklaring voor.
    Eileiders zijn nagekeken en gyn zag niet meteen iets dat op bbz zou wijzen, dus daar gaat ze niet vanuit.

    Zal het bloedonderzoek morgen afwachten en hoop dan dat hcg gedaald is. Als het een mk is, wil ik het eigenlijk gewoon zo snel mogelijk achter de rug.

    Iig geval bedankt voor je antwoordje!!
     
  4. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Hier net z’n vergelijkbare situatie! Al 3 weken bloedverlies, test positief... dinsdag stond mijn hcg op 630.. gisteren op 910.. bijna een stijging van 50%.. mijn gyn zegt dat ze nog niks kan uitsluiten.. het kan of een bbz zijn of een mk of toch nog zwanger.. echt lekker onduidelijk.. ze ziet niks van een bbz op de inwendige echo’s maar ook geen vruchtzakje oid.. baarmoederslijmvlies wel van 2mm naar 6mm gegaan.. moet morgen weer terug!

    Heb jij al meer duidelijkheid? Ik snap je verhaal helemaal.. je wil gewoon verder als het een mk is! Is ook.. wachten duurt zo lang in die onduidelijkheid!

    Gr. Lola
     
  5. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ja, helaas deze ochtend het verdict gevallen dat het toch een bbz. Ik moet dus deze namiddag geopereerd worden op de eileider te verwijderen. Ik had het eigenlijk al een beetje zien aankomen. gisteren was hcg nog gestegen naar 3300, maar er was deze ochtend niets te zien in de baarmoeder.
    @Lola88 laat het zeker maar goed nakijken, he!! Ik duim voor jou dat vet toch gewoon een goede zwangerschap is!
     
  6. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Oh nee meis!! Jeetje!! :( Gatverdamme zeg wat klote!

    Hoop dat t allemaal goed gaat de operatie en dat je snel weer verder kan. En dat je het een plekje kan geven!

    Wat rot dit zeg!!

    Heel veel sterkte voor jou!!
     
  7. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Oh nee, wat een naar bericht.
    Heel veel sterkte voor vanmiddag en de komende tijd, en alvast veel beterschap gewenst :(
     
  8. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Dankuwel, dames!
    Ik had het ergens wel voelen aankomen, dus de klap was iets minder groot deze ochtend, maar leuk is het nog altijd niet, natuurlijk!
     
  9. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Nee zeker niet! Je hoopt gewoon dat het niet waar is!
    Ik hoop maar dat ik in het ergste geval een miskraam heb, maar misschien heb ik net zoveel pech als jij.. jou verhaal lijkt erg op die van mij..

    Sterkte nogmaals!
     
  10. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ik hoop voor jou dat het allemaal nog goed komt uiteraard! Maar als het toch fout loopt, ben je idd beter af met een ‘gewone’ miskraam.
     
  11. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Hey meis.. hoe is de operatie gegaan? Is het een beetje mee gevallen? Ik hoop het in ieder geval :(

    Hier net weer een echo gehad.. weer niks te zien.. hcg van 910 naar 1300 gestegen.. ze kunnen me weer niks zeggen en moet nu weer afwachten tot dinsdag :( wordt hier zo moe van!

    Xx
     
  12. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Operatie is vlot verlopen. Lief dat je het vraagt!
    Heb alleen het gevoel dat ik 1000 sit-upsbgedaan heb gisteren. Maar op zich is de pijn goed dragelijk.
    Emotioneel valt het momenteel nog mee. Ik had me er ook in de afgelopen week al wat op voorbereid, maar ik ben me bewust dat de klop nog wel kan komen.

    Wel rot voor jou dat je nog steeds niets weet!! Hebben ze toch wel gecheckt op bbz?
     
  13. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Oh gelukkig! Ja ze hebben wat met je buik gerommeld, dus dat zal nog wel even lastig zijn! En ben bang dat die klap van beseffen inderdaad ook nog wel komt..Zo oneerlijk een bbz! Waarom, waarom denk ik maar steeds! Hoop dat je het een plekje kan geven, en ik lees overal dat het de meeste toch lukt binnen een jaar weer zwanger te zijn! Dus hoop ook voor jou, als je nu nog durft ten minste..

    Ja ze hebben zeker gecheckt op bbz.. daar zijn ze bang voor omdat het hcg niet goed verdubbelt.. volgens mijn laatste menstruatie zou ik al 7 weken zijn ongeveer.. dus als het nu nog goed komt ben ik veel minder ver! Maar heb zo een gevoel van niet.. ik ga van het ergste uit iig!

    Hoeveel dagen zaten er steeds tussen bij jou bij de stijgende hcg?

    Xxx
     
  14. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Mijn gyn zei dat ze rond 1500 toch zeker iets zouden moeten zien. En bij 2500 was dat bij mij nog niet het geval. Bij mij steeg die op zich redelijk normaal, alleen de laatste keer niet meer. Vorige week vrijdag was hij 740, dinsdag 2500 en donderdag 3300. En bij die 2 laatste waarden hadden ze zéker iets moeten zien op echo en dat was niet het geval. Ik was dinsdag 6w2d ver.

    Ik duim echt heel erg hard dat je toch minder ver bent dan je denkt!! Maar laat het zeker goed opvolgen!
     
  15. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Volgens mij stegen die waarden van jou nog beter dan bij mij! Van dinsdag op 630 naar donderdag op 910 naar zaterdag (vandaag) op 1300.. klopt geen zak van denk ik maar goed.. ik zal moeten afwachten en mezelf idd goed in de gaten houden!!

    Xx
     
  16. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Hey hoe is het nu met je? Al een klein beetje hersteld?

    Hier net weer bloed geprikt.. hcg van 1300 naar 1400.. waarschijnlijk een miskraam en geen bbz.. “mazzel” dus...
    moet nog wel steeds onder controle blijven..

    Xx
     
  17. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ja, het fysieke herstel loopt zeer goed eigenlijk. Heb geen pijn meer. Ben wel snel moe, maar zo'n algemene narcose kruipt natuurlijk ook wel in je kleren.
    Voorts valt het emotioneel ook relatief goed mee momenteel. We zijn er een weekje tussenuit (een weekje centerparcs dat al een tijdje gepland stond) en hier kan ik mijn gedachten wel wat verzetten.

    Goed dat het geen bbz wordt bij jou. Blijf je toch weeral gespaard van een ingreep.
    Wel rot uiteraard van de mk. Veel sterkte en ik hoop dat we allebei snel weer zwanger mogen zijn!!
     
  18. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Oh goedzo! Even lekker proberen te genieten daar!

    Idd! Nieuwe ronde nieuwe kansen!

    Xxx
     
    SHN vindt dit leuk.
  19. Lola88

    Lola88 Lid

    9 nov 2017
    30
    15
    8
    Vrouw
    Hey meis!

    Toch te vroeg gejuigd hier... vanmorgen vette pijn inde buik/rug aan mijn linkerkant.. met spoed naar zknhuis gegaan en net geopereerd :(.. linkereileider verwijderd helaas.. het was toch een bbz.. maar jij weet er alles van!

    Zelfde schuitje dus helaas, en je hebt gelijk, wel 1000 sit ups ;)
     
  20. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Ah bah!! Dat is inderdaad echt helemaal hetzelfde :( (zelfs dezelfde kant ;)).
    Dat is wel echt enorm balen. Ik had echt gehoopt dat je er met een 'gewone' mk vanaf kwam.
    Laat je maar goed verzorgen en probeer niets te tillen (dat heb ik zelf aan den lijven ondervonden...het doet pijn :) Maar met een peuter van 2 in huis niet altijd zo makkelijk).

    Bij mij was de pijn snel weg en bloedverlies sinds vandaag ook gestopt. Dus al bij al ben ik er vrij vlot (fysiek) van hersteld. Hopelijk gaat het bij jou ook zo vlot.

    Hoe voel je je voor de rest? Want het is emotioneel natuurlijk ook wel wat om te verwerken!

    xx
     

Deel Deze Pagina