Miskraam of nog beetje hoop ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Followyourdreams, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lieve dames ,

    4 april echo gehad bij de gyn , ze kwam uit op 5 weken .
    Vruchtzak en dooier waren te zien , nog geen vruchtje zichtbaar .

    18 april 2e echo , vermoede dus 7 weken te zijn , vruchtzak gaf inderdaad 7 weken aan , vruchtje was kleiner en 6,3 weken.
    Geen hartje gezien ..
    vruchtje zat helemaal aan de wand gekleefd waardoor meten lastig ging .

    Ze vroeg of ik minder ver kon zijn , maar gezien echo 4 april waar 5 weken uit kwam lijkt me dat sterk :(

    Iemand hier ervaring mee ? Kan het nog of einde verhaal ..
    mijn symptomen nemen toe ipv af :(
    Morgen mogen we weer voor een echo , dan zijn we bijna week verder .

    Liefs
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ze hebben mij uitgelegd dat er een marge van een week op zit. Dus een vruchtje van 6+3 met 7 weken is heel goed mogelijk. Ik zou de moed nog niet verliezen. Zeker omdat je zelf al aangeeft dan het vruchtje moeilijk te meten was.

    Het is heel onzeker, en moeilijk, ik snap dat heel goed, maar houdt nog even moed. Je krijgt morgen je antwoord. Ik duim voor je.
     
  3. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lief van je !
    Maakt mij wat angstig dat er nog geen hartje te zien was ..
    was het maar alleen de groei :(
     
  4. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Is het vruchtje echt nog maar de grote van 6+3 was, kan het heel goed dat er nog geen hartje zichtbaar was. De verloskundige bij ons maakt pas echo's vanaf 8 weken omdat er dan een veel grotere kans is op een het zien van een hartje. Met 7 weken geen hartje kan heel goed. En hoeft nog steeds niks te betekenen.
    Ik hoop echt op goed nieuws voor jullie morgen.
     
  5. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ja en kwam echt uit op 6,3 weken van het vruchtje ..
    ze vroeg al of ik niet korter zwanger kan zijn , ja alles kan zeg het maar .. eisprong op de gok gevonden en pas later ben ik gaan testen .. had al een behoorlijke knaltest .
    Alleen de echo van 5 weken zorgde ervoor dat ik afgelopen woensdag vermoede dat ik 7 weken was ..
    ja baal al van me vroege echo , anders had ik nu van niks geweten ..
    ik heb een dag later echo gehad bij de gyn , ze heeft toen niks opgemeten en deed heel vlug alsof het lopende band werk was en ze was al bezig met een recept uit schrijven om het op te wekken .. dat ging me natuurlijk echt te snel en heb aangegeven dat ik zeker over een week eerst een vervolg echo wil .
    Verloskundige gaf volgende dag aan dag het niet meer dan normaal is om eerst een weekje af te wachten .. morgen mag ik weer komen ben dan 6 dagen verder en dan moet er toch echt wel een hartje zichtbaar zijn
     
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Wat goed dat je op je strepen bent gaan staan. Eerst inderdaad morgen afwachten, dan is het vroeg genoeg om besluiten te nemen. Gynaecologen zijn niet de meest invoelende mensen. Ik weet er helaas alles van. Heb de afgelopen weken ook voor mezelf op moeten komen in het ziekenhuis. Verloskundigen zijn wat dat betreft wat sensitiever. Wat raar dat ze gelijk is gaan schrijven. Ik kreeg de keuze wat ik wilde. wachten, recept of curettage.

    Maar hopelijk is dat voor jou niet nodig. Ik blijf even met je meelezen.
    Sterkte meis.
     
  7. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Nou inderdaad , was echt ontdaan over hoe er met me werd om gegaan :(
    Voor hun degelijks werk natuurlijk maar voor ons een groot wonder die we echt niet zo snel al opgeven !
    Lief van je !
    Ik houd je wel op de hoogt ..

    Hoe is het met jou , zag je onderschrift :(
     
  8. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring met afwijkende maten was niet goed. Helaas een missed abortion. Ik wist het gelijk bij de eerste echo dat t fout was. Ze wilden me nog gerust stellen maar ik wist het ergens gewoon.
     
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ze hebben mij te lang door laten lopen. En ben uiteindelijk afgelopen woensdag met spoed in het ziekenhuis opgenomen en 3 uur later lag ik op de OK voor een spoed curettage. Ik had een dag eerder al aangegeven veel pijn te hebben en veel bloed te verliezen met vlagen. Maar ze wilde me niet geloven. Wel echo gemaakt en gezien dat er nog restanten zaten, maar was allemaal normaal. En de volgende dag bleef ik bloeden. Had teveel bloed verloren tegen de tijd dat ik in het ziekenhuis kwam. Ben flauw gevallen daar, vervolgens hebben ze me bij gebracht en in een keer door naar de ok gereden.
    Vandaar mijn reactie ook op je verhaal op de gynaecoloog.

    Inmiddels voel ik me beter dan dat ik weken gedaan heb (alles van constatering MA tot curettage heeft ruim 3 weken geduurd) Alleen nog erg licht in mijn hoofd en snel moe. HCG daalt inmiddels goed.

    Je mag me ook een pb sturen als je dat fijner vind. Ik heb alle tegenslagen zo'n beetje gehad die je kan krijgen in dit proces, dus lucht alsjeblieft je hart bij me als je dat nodig hebt. ;)
     
  10. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jeetje wat heftig zeg ..
    Zo jammer dat we in deze goede tijd van zorg niet gelijk serieus genomen worden ! Ondanks we er elke maand flink voor betalen :(
    Wat fijn dat het nu weer de goede kant op gaat met je .. heel veel sterkte ook met de verwerking van het hele proces :(

    Lief dat ik je mag lastig vallen met mijn onzekerheid en angsten .. ik kijk morgen even aan en houd je iddgval op de hoogte :)
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Sorry je verhaal klopt niet. Met 7 weken moet er een hartje kloppen.
    En echo’s vanaf 6 weken kan prima. Is hier altijd correct geweest.

    Ts je verhaal klinkt me bekend. En niet vd zwangerschap van mn dochtertje helaas. Hoop dat t beter uitpakt voor je x
     
  12. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Uhm. Als je even op internet zoekt zie je dat het vaker voorkomt. En als het het niet zou kloppen. Mag ik hopen dat ze haar niet door hadden laten lopen. Ik hen hier vaker dit soort verhalen gelezen waarbij het goed kwam en ook een kennis van mij. Heeft dit gehad en dat kwam ook goed.

    Komt het zo weinig voor op deze termijn? Ja, hoogstwaarschijnlijk. Maar om nou gelijk te zeggen dat het niet klopt vind ik wat kort door de bocht.
     
  13. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @Elletje : het hartje gaat kloppen rond de 5 en halve week. Als er rond de 7 weken nog geen kloppend hartje te zien is dan kan het aan de apparatuur liggen maar een kloppend hartje hoort er wel al te zijn.

    Dus als je zeker bent van de termijn, apparatuur is goed en de echoscopiste is kundig dan hoor je een kloppend hartje te zien met 7 weken. Zie je die niet dan is dat meestal geen goed teken.
     
    Juffie26, Sado, zonnetje2015 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Het hartje is niet altijd zichtbaar maar het hoort echt altijd te kloppen met deze termijn
     
  15. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Daar doelde ik ook op. ts gaf aan dat het kindje slecht meetbaar was door de positie, daarom kan er ook best het hartje niet zichtbaar zijn geweest. Dat typ ik ook in mijn eerste post. Heb nooit wat gezegd over niet kloppen, maar alleen over de zichtbaarheid.

    Jammer dat het dan gelijk als foutief opgepakt wordt.
     
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik pak t njet als fout op hoor, verduidelijkte alleen wat je volgens mij zelf al bedoelde
     
  17. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Doelde nu ook niet op jou;)
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Lekker gaat t zo :roflmao:
     
    Elletje vindt dit leuk.
  19. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    #20 zonnetje2015, 24 apr 2018
    Laatst bewerkt: 24 apr 2018

    Duidelijk dat je op mij doelt..

    Sorry ik zou je verhaal in een andere vorm getypt hebben om minder hoop te geven. Helaas gaat t van dit soort verhalen 9 vd 10 keer fout. Dus je verhaal dat je hoop mag hebben bij 7 weken, met bovenstaande informatie zonder kloppend hartje vind ik geen goede informatie. En als je alles gelooft wat op internet staat ga je dood door te leven..
    Maar excuus dat je je op je vingers getikt voelt. Mi klopt je informatie niet en dat mag ik corrigeren toch?
     

Deel Deze Pagina