miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cherry blossom, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

    cherry blossom Niet meer actief

    Hallo,

    Ik zit ergens mee en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
    Ik ben 2 maanden geleden gestopt met de pil, nu testte ik vorige week dinsdag 25 juli dat ik zwanger was de test was wel een beetje vaag niet zo'n heel duidelijke streep, telkens bij de 3 testen daarna ook. Nou had ik afgelopen dinsdag (eergisteren dus) snachts krampen in mijn buik en n beetje bloed. Daarna veel bloed en gisteren ook veel bloed. Vandaag minder bloed. Ik heb vandaag een test gedaan die gaf niet zwanger aan. Wat moet ik nu doen? 26 juni is de eerste dag van mijn laatste menstruatie geweest. Dan zou ik 5 weken zwanger zijn geweest. Dit is toch n miskraam? het bloed wordt nu minder... maar moet ik nog naar een verloskundige ofzo? om een echo te laten maken? of is dat niet nodig? ik heb nu geen pijn meer. Wanneer mag ik nu weer sex hebben? en wanneer kunnen we weer voor n kindje gaan? mag dat meteen deze maand? Als je een miskraam hebt gehad is de kans dan groter op een 2e miskraam? En zijn er nog dingen waar je op moet letten zodat je minder kans hebt op een 2e miskraam, hier ben ik namelijk nu wel bang voor...

    lfs cherry blossom
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Cherry Blossom,

    Je hebt waarschijnlijk idd een hele vroege miskraam gehad. Als het bloeden nu minder is, mag je er zeker vanuit gaan dat alles in zijn geheel is afgekomen. Je hoeft hier niet meer voor naar een vk of een huisarts te gaan. Je mag de dag van het hevige bloedverlies als het begin van je nieuwe cyclus nemen. Je kunt weer gewoon gemeenschap hebben en je kunt niets verkeerd doen. Je hebt geen verhoogde kans op een nieuwe miskraam. 2 op de 10 zwangerschappen gaat nu eenmaal mis. Dat is een natuurlijke selectie. Dikke pech dat het bij je gebeurd is, maar niet bang zijn hoor. De kans is heel groot dat het de volgende keer wel goed gaat. Neem de volgende keer bij een positieve test maar op tijd contact op met een vk voor een vroege echo. Vertel je verhaal maar en wrs krijg je een echo rond de 7-8 weken. Dan valt er al wat zinnigs te zeggen over de vitaliteit van de zwangerschap.
    Dus nu weer gewoon doen wat je normaal deed, weet dat de volgende menstruatie heftiger kan zijn dan normaal en ik duim voor je.

    Wil je verder alleen niet meer dikgedrukt en cursief typen, heeft geen meerwaarde.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina