Miskraam of slechte echo?

Discussie in 'Miskraam' gestart door xxxEllen87xxx, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Hallo
    Vorige week bij 7 weken een echo gehad. De echo scopiste had grote moeite om de juiste hoek te vinden. Na veel zoeken zagen we toch echt een hartje en een wormpje.

    Nu een week later is de vruchtzak gegroeid maar het embryo schijnt kleiner te zijn. Ze zei de vorige keer dat het kan dat de echo vanaf een andere hoek gemaakt kan zijn. We moesten nu een miskraam afwachten en maandag naar het ziekenhuis.

    Mijn vriend en ik vinden het allemaal wat vreemd. De echo's zijn heel onduidelijk. Kan het zijn dat de foto van boven af is gemaakt en daardoor het embryo kleiner gemeten word? De foto's lijken ook een andere hoek te hebben.

    Zijn er mensen die te horen hebben gekregen dat het een abortus word en die toch een hartje hadden daarna?

    Liefs Ellen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    De eerste echo was dus 6 mm. En de tweede 4? Wat ontzettend naar zeg! Ze meten heel snel verkeerd. Maar als het vorige week 6 mm was zou het al boven de cm moeten zitten. Alsnog kan het volgens mij altijd. Was er wel weer een hartje te zien?
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  3. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    De 1e echo zagen wij wel wat op en neer gaan maar de echo scopiste ging zo op en neer met dat ding dat we niet constant hetzelfde beeld hadden. Ik weet niet of dat normaal is?

    Ze zei eerst geen hartje daarna ik zie hem toch. Nu heeft ze echt maar heel even gekeken.
     
  4. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Ik zou vragen om een nieuwe echo.. Vandaag nog.. Je weet nu nog niks en vind het vreemd dat je zo naar huis word gestuurd.
    Als mijn vk zo zou zijn stapte ik over.. Vind het echt belangrijk dat vk geruststellend zijn en echt de tijd en moeite voor je nemen.
     
  5. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    He wat naar dat ze niet de tijd neemt om even goed te kijken waardoor jij nu zo onzeker bent. Het kan helaas mis gaan als echt blijkt dat het frummeltje kleiner is dan vorige keer maar dat weet je nu niet zeker door het gehaast. Bel ze even op en uit je gevoel en ook gewoon eerlijk zijn dat je heel graag hoopt even opnieuw langs te mogen komen om te kijken omdat het zo gehaast ging
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  6. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het mee eens. Een deel van hun werk is de zwangerschap monitoren uit veiligheid voor moeder en baby. Het andere (vind ik net zo grote deel) is er zijn voor de zwangere om haar gerust te stellen en van de juiste informatie te voorzien. Dat is bij jou nu niet gebeurd. Ik zou ook bellen.
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  7. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Nou ze was de vorige keer al zo lang bezig en ik heb geen vertrouwen meer in haar. Daarom wacht ik maandag even af want dan mag ik naar het ziekenhuis en dan krijg ik een ander.

    Het is natuurlijk niet positief dat het vruchtje kleiner is geworden. Ik had 4 dagen voor nod een positieve test dus ik kan er ook niet ver langs zitten met mijn cyclus denk ik. Ik had bij 7 weken een vrucht van 6 weken 3 dagen. Vandaag dus 1mm kleiner dan vorige week maar wel een grotere dooierzak.

    Ik denk dat ik voorzichtig mag gaan accepteren dat het een ma is.
     
  8. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Misschien uit zelfbescherming om zo te denken.. Maar toch vind ik jouw vk niet erg bekwaam als ik het zo allemaal lees. Hopelijk is het snel maandag en weet je meer!
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  9. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik zou ook een nieuwe echo vragen . Maandag duurt heel lang en moet je heel het weekend af zitten wachten. Dat kost bakken energie.
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  10. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik ga er vanuit dat de echoscopiste ervaring heeft met het maken van echo’s en het opmeten van vruchtjes en foetussen. Dan mag je er wel van uitgaan dat ze een gunstige positie voor het opmeten van het vruchtje heeft uitgekozen. De 1e foto van de echo vind ik wel duidelijk, en de meting ziet er ook duidelijk uit.
    Als die meting op 6 weken en 3 dagen uitkomt, en je zou (toen) 8 weken moeten zijn, icm de krimp of stagnatie groei ten opzichte van je echo van vorige week, zou ik wel zeggen dat het er niet goed uit ziet...
    sterkte, hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

    En, maak het alsjeblieft duidelijk aan de evhoscopiste als jij het niet prettig ervaren hebt. Desnoods schriftelijk. Dan kan zij er eventueel wat aan doen of in elk geval met jou het erover hebben.
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  11. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Die begin echo's zijn natuurlijk iets minder betrouwbaar. Zelf heb ik een echo gehad rond 5,5w en toen zeiden ze dat het een miskraam leek te worden, maar een week later was daar gelukkig geen sprake meer van.

    Het zijn onzekere tijden, dat snap ik.... het begin van mijn huidige zwangerschap begon ook zo... Wat mij hielp was afleiding zoeken om zo de tijd tot de volgende echo/onderzoek door te komen.

    Sterkte!
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  12. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Bij 6 weken en 3 dagen zou ik volgens mijn berekening 7 weken zijn. Nu zou ik 8 weken moeten zijn.

    Het is niet anders. Ik zal het moeten gaan accepteren.
     
  13. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ohnee @xxxEllen87xxx .. wat een rotnieuws om te lezen. Sterkte in deze onzekere tijd. :(
     
  14. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Dank je wel. Hoe gaat het bij jou?
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  15. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja goed, misselijk en moe. Maar ik mag verder niet klagen. Ik moet nog 4 weken wachten tot een volgende echo dus ik ben wel vrij gespannen. Maar ik probeer positief te blijven.
    Ik vind het echt heel rot voor je :(
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  16. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat tot 10 weken ze nogal eens mis kunnen meten.
    Zou de hoop nog niet helemaal opgeven, maar wel rekening houden met dat t mis is.
    Wacht maandag af en eventueel de doorverwijzing. Sterkte met wachten
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  17. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Daar dacht ik ook aan alleen de foto van de 2e echo is het vruchtje ook een stuk kleiner en de dooierzak groter. Dat geeft mij het gevoel dat het fout is.
     
  18. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Er is helaas niks aan te doen. Maandag hebben we 100% zekerheid maar ik geloof niet dat er nog iets is dat leeft. Anders was het niet gekrompen.

    Fijn dat alles goed gaat! Dus je hebt al een 1e positieve echo gehad?
     
  19. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik wist nieteens dat het kon krimpen.. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

    Ja we hebben een kloppend hartje gezien lag mooi op termijn zelfs 1 dagje verder. Nu nog 4 weken wachten tot termijnecho.
     
  20. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja maar zou net een andere hoek kunnen zijn. Je hoort t vaker.
    Maar nog heel even afwachten dus.
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina