Vliegen in eerste maand

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anne V, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne V

    Anne V Nieuw lid

    29 jul 2007
    1
    0
    0
    Ik ga volgende maand 3 weken met mijn vriend op vakantie naar Thailand. Ik ben gestopt met de pil, maar vrij nu nog veilig, omdat ik niet zwanger naar Thailand wil. Ik kijk er wel ontzettend naar uit om zwanger te worden.
    Nu vraag ik me af of ik tijdens mijn vakantie ook moet voorkomen dat ik zwanger wordt ivm de eventuele schadelijke kosmische straling tijdens het vliegen. Ik heb gelezen dat vooral rond de bevruchting een eicel of embryo daar erg gevoelig voor kan zijn. Stewardessen zouden daardoor een licht verhoogd risico op aangeboren afwijkingen hebben. Maar er wordt ook geschreven dat er geen aanwijzingen zijn dat één enkele
    verre reis al de kans op afwijkingen verhoogt.
    Wat is jullie advies? Toch nog maar even veilig vrijen op vakantie?
    groetjes, Anne
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Volgens mij kan vliegen geen kwaad.
    Weet dat je niet meer mag vliegen na zwangerschaps week 34 dacht ik, maar dat is meer omdat vliegmaatschappijen geen geboortes aan boord willen hebben.

    Ik denk dus dat het geen probleem zal zijn.

    Gr. Vanessa
     
  3. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    kan geen kwaad hoor!

    grtjes
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    stewardessen hebben daar dag in dag uit mee te maken, dat is heel iets anders dan een enkele keer vliegen. het kan echt geen kwaad hoor. en zoals je zegt, zelfs het risico voor stewardessen is nog niet wetenschappelijk vast omlijnd. wel houden ze bepaalde normen aan.

    daar wordt in de onderstaande link meer over verteld, is even pittig lezen, maar komt er op neer dat jíj je echt geen zorgen hoeft te maken ;)

    http://www.vnv-dalpa.nl/techcie/bulletins/200003.htm
     
  5. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel veel plezier met het vliegen. Het kan zeker geen kwaad ik heb genoeg zwangere aan boord van een vliegtuig gezien.
     

Deel Deze Pagina