Misselijk door hongergevoel. Herkenbaar?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Friesin, 12 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hi dames,

    de hele dag door heb ik een soort van hongergevoel dat mij misselijk maakt.

    Voor mijn gevoel eet ik de hele dag door. Meer tussendoortjes en met de lunch en diner wat minder ivm gauw vol en beroerd zijn.

    Net het avondeten op en nu alweer trek/misselijk.

    Iemand tips?

    Groetjes Friesin
     
  2. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Mosschien dingen eren waar je langer een verzadigd gevoel van hebt. Veel vezels.

    Ontbijt bijvoorbeeld havermout. Dat geeft langer en langzamer energie af.

    Tussendoor nootjes of avocado. Of banaan.

    In de avond veel groeten. Bonen. Of bijvoorbeeld je avondeten in twee kleine porties. 1 om 18:00 bijv en de tweede helft om 20:00. Dan eet je niet bizar veel maar wel beter verspreid.
     
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Herkenbaar hoor! Zelfs als ik De nacht moet plassen al misselijk.

    Wat doe ik er tegen, altijd crackers in mijn tas en nog werkt het niet. Nu vanille vla gekocht en neem ik een beker ipv kom maar werkt niet, gember is het volgende wat ik ga proberen..
    Als ik moet hoesten moet ik echt bijna overgeven.
     
  4. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik ben sowieso misselijk maar ik merk dat ik wel echt moet blijven eten want anders gaat het over op overgeven.
     
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dit.
    En nu aan het einde heb ik dat dus ook weer. Als ik honger krijg, MOET ik eten, anders ga ik weer overgeven. :rolleyes:
    Tof voor de kilo's ook. :oops::D
     
  6. Juudje1501

    Juudje1501 Bekend lid

    15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik heb het ook. Continue misselijk. En wanneer niet misselijk dan honger waardoor gelijk weer misselijk. Ik heb veel trek in rauwkost dus dat knaag ik dan maar weg.
    Tips? Tja vaak kleine beetjes. Lage suikerspiegel geeft ook misselijkheid dus belangrijk die op peil te houden.
    Gistermiddag knapte ik heel snel op na glas cola terwijl ik nooit drink.
     
  7. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Ooooo ik had daar ook zn last van bij mijn 3e zwangerschap! Wat ik deed is heledag kleine beetjes eten :) en dat werkte best goed.
     
  8. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik eet inmiddels de hele dag door, maar het gevoel blijft. Eet alleen in de ochtend geen brood meer. Dat heb ik nu vervangen voor volle yoghurt met stukjes appel en honing.

    Ik probeer de tussendoortjes zo gezond mogelijk te houden, maar ik heb alweer een quilty pleasure gevonden.. Zoute drop!

    Ben al wel een stuk minder misselijk dan toen ik dit topic opende:thumup:
     
  9. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Jup herkenbaar.. had ik veel last van tussen week 6 en week 14.. Ik ben blij dat het nu weg is.. :cool:
    Wat hier ook hielp was een klein kommetje vanille vla eten.. :D
     
  10. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik had de afgelopen week heel veel last. Af en toe een pez-snoepje hielp hier goed. Nu heb ik gelukkig niet zoveel last meer.
     
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Erg herkenbaar....de kilo’s vliegen eraan hier, op naar de 12 weken en al 4kg aangekomen :roflmao:

    Misselijk van de honger....eten, daar weer misselijk van....eten gezakt dus weer misselijk van de lege maag, etc :roflmao:

    Iets calorie arms doet niets, moet echt iets zijn wat als een blok in mijn maag valt. Hopelijk stopt het een keer, want anders heeft mijn Man straks wel heul veul om van te houden :|
     
  12. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Ik ben heel ziek geweest in het begin van mijn zwangerschap. Was waarschijnlijk een goeie buikgriep, maar hield echt niks binnen, zelfs slokjes water kwamen er in meervoud uit!
    En echt heel erg stom en heb echt geen idee hoe ik erbij kwam, maar mijn man ging naar de supermarkt en vroeg of ik nog wat nodig had.
    En echt, bij het idee van iets eten of drinken kreeg ik alweer kokhalsneigingen, maar had zo'n zin in iets van Citroenwater! Dus vroeg hem om verse citroenen mee te nemen.
    Heb een glas opgedronken en daarna niet meer overgegeven!
    Schijnt te zijn dat als je alleen al een stukje van de schil kapot krabt en er aan ruikt, dat dat de misselijkheid (ook bij zwangeren ;)) al tegen kan gaan!
    Ook zure snoepjes schijnen te werken.
    Nou staat het best raar als je overal een verse citroen mee naartoe neemt, maar citroenolie o.i.d. kan ook al misselijkheid tegen gaan!

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben
    X
     
    Mammamuis vindt dit leuk.
  13. Sassiekaa

    Sassiekaa Bekend lid

    14 mei 2013
    662
    147
    43
    Vrouw
    Herken ik helemaal!!!

    Ik was na 15 weken al 8-9 kilo aangekomen.

    Ik ben naar de diëtiste geweest omdat ik al een hoger BMI had.

    Ze heeft mijn eetpatrpom gebruikt. Wat goed was laten staan en wat beter kon aangepast met dingen die ik lust.

    Ik mocht uiteindelijk Meer eten maar veel voedZamer.

    Nu ben ok de laatste 7 weken nog maar 2 kilo aangekomen dus gaat veel beter.

    Het komt nu vooral door de warMte dak geen zin heb om te koken en we snel kiezen voor makkelijk een frietje of iets

    Ben nu 22 weken en hopelijk kan ik het een beetje stabiel houden
     

Deel Deze Pagina