Misselijk van gezond eten, HELP?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Merell90, 9 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties. Inmiddels lukt het warm eten weer iets beter; mede door de tip van een laag appelmoes erover haha. Dus bedankt @pluk !

    Vlees kan ik juist nog niet aan denken zonder misselijk te worden. Maar dat is geen ramp. K eet gewoon meer fruit.
     
    pluk vindt dit leuk.
  2. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik ben zelf ook 24/7 misselijk en kan niets eten! Ik was dit jaar zo goed begonnen met gezond eten en nu lukt dat echt niet.. mini crackers van LU en sprite!
     
    Merell90 vindt dit leuk.
  3. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Bij mij gaat het inmiddels weer de goede kant op. De tip met appelmoes heeft goed geholpen, en ik koop op de dag zelf het eten wat me dan lekker lijkt. Dat hielp ook goed. Ennnn, fruit!
     
  4. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Wat ik me af vraag he... is dat niet slecht voor de baby? Bij mn eerste zwangerschap was ik bijna nooit misselijk! Een paar keer overgegeven in het laatste trimester. Ik kon alles eten en kwam nauwelijks aan. Maar nu is t zoo anders.. Ik ben non-stop misselijk. Ik neem wel al mn vitamientjes. Foliumzuuur, multivitamine en DHA, al 4 maanden neem ik ze. Maar ik kan echt niets binnen houden. Ik ben bang dat dat niet goed is voor de ontwikkeling van de baby. Heb 4 juli pas mn eerste echo bij gyn..
     
  5. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Wordt vanzelf weer beter! Ik had het ook de eerste 14 weken. Vond salade en fruit idd heerlijk maar het idee warme groente, brrr. Salade van spinazie, gerookte kip en mango is echt aan aanrader vond ik :) Wel kon ik pastasaus maken met veel groente erdoor, of chili con carne met veel paprika, tomaat en prei.

    Ik lust sommige ‘losse’ warme groente nog steeds niet. Word er wel crea van: ovenschotels en quiche bijvoorbeeld en risotto: allerlei dingen die ik hiervoor niet vaak maakte. Zo ontdek je nog eens nieuwe recepten :)
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik vind t jammer dat ik geen fruit kan eten of drinken. Ik heb er trek in maar krijg het er zuur van...
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En omeprazol? Mag je veilig gebruiken!
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Als ik geen fruit eet dan krijg ik het nog niet zo zuur. Ik vind het ook weer zo wat om medicijnen te nemen zodat ik het wel kan eten. Ik ga er eens overna denken. Misschien dat de vk nog wat advies heeft.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Snap ik. Bij mij lag ik dubbel van de maagpijn door maagzuur (maar herkende het niet als zuur, had gewoon pijn) en kon op een gegeven moment echt neits meer.
    Ja toen wilde ik graag wel medicatie
     
  10. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Als je gewoon geen zin heb in de Hollandse pot ka je ook een peentje en stukjes paprika dippen of quiches en ovenschotels een ranzige smoothie snel wegdrinken ? IK maakte vaak gewoon wat groente klaar omdat ik gewoon niet het totaal plaatje wou eten maar wel groenten belangrijk vond dan nam ik een soep schaaltje broccoli en daarnaast een pak koeken maar ik kwam ook meer als 30 kilo aan haha :(
     
  11. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    De baby neemt wat hij/zij nodig heeft, desnoods ten koste van jou. Dus eigenlijk kun je zeggen dat hoewel het niet denderend is voor jouw gezondheid, het voor de baby over het algemeen geen kwaad kan.
    Eet wat je binnen houdt, zelfs al is het de grootste rotzooi. Dat is nog altijd beter dan niet eten, of wel eten en dan overgeven.

    Mijn baby is de eerste 14 weken gegroeid op kipburgers, diepvriespizza en instant noodles. Het gaat prima met hem, en na 14 weken verdwenen de voedselaversies!
     
  12. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik heb een periode ook bijna geen gekookte groente door m'n keel gekregen.... Ik heb dit toen proberen op te lossen door andere dingen te eten, veel salade, tomaten.. en fruit.
    Overigens is het bij mij vanzelf weer overgegaan. Kan nu gewoon weer genieten van een bordje gekookte worteltjes of sperziebonen oid.
     

Deel Deze Pagina