Misselijkheid en tip om dit te verbergen;)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door FloorAnne, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorAnne

    FloorAnne Niet meer actief

    Hoi dames;)!

    Hadden jullie rond week 7 dat je de misselijkheid amper kon verbergen?
    En moesten jullie ook spugen? Ik ben benieuwd of jullie de ultieme tip hebben om NIET te laten merken dat je zwanger bent door bv spugen of misselijkheid haha!


    Hoor het graag!
     
  2. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Denk dat je deze vraag beter bij het zwanger zijn gedeelte kan plaatsen ;)

    Maar als antwoord op je vraag, hier hielp gemberthee met citroen redelijk
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Zoeken naar eten wat je binnenhoudt. Vaak is dat hetgeen waar je lijf om "vraagt"

    Ik bleef op een weekend maar spugen en moest er mee naar het ziekenhuis (2x) dus hou het wel in de gaten. Je moet wel vocht binnenhouden.

    En verder verborgen houden kan niet als je echt te misselijk bent. Zeggen dat je griep hebt?
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier was dat niet te verbergen....
    Ja doordat ik thuis bleef omdat ik niet eens rechtop kon zitten zag niemand het. Maar geheim houden ging wat moeilijk :)
     
  5. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Ik werd op 6 à 7 weken ook enorm misselijk!
    Helaas moeilijk te verbergen... Heb het vrij snel moeten vertellen op het werk.
    Eén keer niet lekker zijn en je naar het toilet moeten haasten om over te geven, kan je nog uitleggen als iets verkeerd gegeten, maar als het blijft duren, begint dit natuurlijk op te vallen...
    Bij mij was de misselijkheid 's avonds het ergste (maar aangezien ik in shiften werkte, had dit ook niet echt voordeel).

    Als je er echt de hele dag last van hebt, kan je natuurlijk ook even thuis blijven tot je het wel wil vertellen.
    Bij mij duurde de misselijkheid ongeveer tot week 14.

    Succes!
     
  6. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb er geen last van gehad. Maar leg een droog crackertje op je nachtkastje zodat je de ochtend erop dit meteen kunt eten, nog voor je opstaat. Schijnt te helpen.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap hielp het om vóór ik uit bed stapte eerst wat te eten en drinken. Had in mijn nachtkastje dus een heel scala aan droge crackers, Melba toast, pakjes drinken, noem ‘t op :p

    Bij deze zwangerschap was er niet tegenop te boksen. Ik kon proberen wat ik wilde maar ik was letterlijk 24/7 misselijk. Gruwelijk. Heb uiteindelijk Emesafene gekregen maar dat hielp ook niet elke dag even goed (plus dat ik er echt minder scherp van werd dus ook dát viel op, op m’n werk). Heb er toen maar gewoon voor gekozen om het al erg vroeg op m’n werk te vertellen, ik kon niet meer faken dat ik me fit voelde en liegen voelde niet goed. Heb het met een week of 8 op m’n werk verteld :)
     
  8. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik was ook erg misselijk, hield vanaf een uur of half 2 in de middag het eerste binnen..
    Ongeveer 4-5x op een ochtend hing ik boven de toillet. Ik at niet veel, een par kleine dingen (cracker) en dronk wat water. Als ik tijd had op mn werk, zette ik rooibos mango thee. 1x eraan ruiken en ik moest weer overgeven. Daarna zakte de misselijkheid dan weer even. Rond lunchtijd probeerde ik dan 2broodjes of wat fruit te eten. Dit bleef meestal binnen, dan kon ik in de middag weer af en toe iets eten wat ook binnen bleef. Ik bleef wel de hele dag misselijk. Niet teveel sterke geuren ruiken (bij koffie automaat door je mond ademen) hielp bij mij wel wat. Er was overigens geen een collega die iets doorhad gehad, dus blijkbaar heb ik het goed kunnen verbergen!
     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wat bij mij redelijk helpt is verse gember in stukjes snijden, kneuzen in een theeglas en daar heet water overheen gieten. Daarna twee zakjes gemberthee van zonnatura erin hangen en met kleine slokjes drinken. Zakjes erin laten!
    Maar ik ben ook weken zó misselijk geweest dat echt niets hielp...:cry:
     
  10. Meisje80

    Meisje80 Actief lid

    25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Hier ook vreselijk misselijk geweest vanaf 5.5 week en dat was echt niet te verbergen. Ik heb het toen al met 7.5 week verteld op mijn werk. Was echt niet te doen geweest anders. Het feit dat iedereen het wist en dat ze me toen elke dag eerder naar huis stuurden omdat ik een hoopje ellende was, was eigenlijk wel heel fijn.
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    @FloorAnne we hebben je topic verplaatst naar zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer zwangerschapspagina.nl
     
  12. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Eerste zs veel frisdrank, beschuit, schepsnoep,... op het werk want dat kon ik nog enigzins binnenhouden. Altijd overgeven tot 20w thuis, voor ik moest vertrekken gelukkig.

    Tweede zs meer aangedrongen bij ha en door medicatie was het perfect onder controle
     
  13. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Niet te verbergen hier. Ik zag er slecht uit en was goed ziek. Met 8 en 9 weken in t ziekenhuis gelegen.
    Sterkte, hopelijk heb je geen HG
     
  14. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Medicatie en vaak naar buiten lopen voor een frisse neus. Ik at niet met collega's in kader van doorwerken zei ik maar. En elke keer kleine hapjes . Eerste 2 week wel ziek gemeld, had er een virus bij dus lag alleen maar onder de douche om mij mens te voelen. Was zo afgevallen toen, wat nou mooie gloed :p

    Nu weer bingo, dus heb de medicatie alweer gepakt.
     
  15. Bumpie

    Bumpie Bekend lid

    28 dec 2015
    864
    523
    93
    Eigen kantoortje dus de deur ging dicht tussen afspraken door haha..
     

Deel Deze Pagina