MMM clubje 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door WanneBeMommy, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Hallo allemaal.

    Wij zitten inmiddels al weer een tijdje in de MMM voor ons derde kindje.
    Ik zou het gezellig vinden om hier met andere te kunnen kletsen en dingen te kunnen delen. Ik merk dat ik dat mis.

    Tot nu toe hebben we het geprobeerd met clomid maar helaas werkte dat niet meer.
    We hebben nu even een zomerstop ingelast en in september gaan we beginnen met gonal f.
     
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    #2 Snoepjes, 13 aug 2018
    Laatst bewerkt: 13 aug 2018
    Hoi!

    Ik ben ook op zoek naar een fijn clubje om geregeld mee te schrijven. Wij zitten nu in ronde 29 voor een tweede kindje. Helaas 2,5 jaar bezig. We hebben al een tijd in de MMM gezeten in het ziekenhuis, ovulatie inductie gehad.. Momenteel even een stop, alleen gewoon zelf proberen. En einde deze maand een intake bij een vruchtbaarheidskliniek voor een second opinon en behandeling. Wil graag verder kijken en heb er een goed gevoel bij :)

    Spannend dat jullie gaan beginnen met gonal f. Heb je al ervaring met prikken?
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Hoi! Ik hoop hier een beetje aansluiting te vinden! Wij zijn een jaar bezig nu maar eigenlijk al bij ons eindstation, zie onderschrift. Het is nu nog 50/50 kans op een kindje van ons samen en ik merk dat ik best wat angstig aan het worden ben.

    Ik merk dat ik in andere clubs weinig/geen aansluiting meer heb omdat zij nog zo bezig zijn elke ronde. Ik heb het voor nu los moeten laten, wij zijn volledig afhankelijk van het ziekenhuis. Ook val ik bij andere clubjes erbuiten omdat wij bv niet langer dan 2jr bezig zijn.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    #4 Lisa280887, 13 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2018
    MMM lijst 2018

    Leden:

    Lisa280887: 29 jaar - 1e kindje
    Gestart: 8-8-2017
    Traject: TESE/ICSI



    Status:

    Lisa280887: 25-9 uitslag genetisch bloedonderzoek, in afwachting oproep TESE, indien geslaagd meteen ICSI



    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik weet niet of jullie zo’n lijst handig vinden? Ik heb er eentje gemaakt, voel je vrij om hem aan te passen!
     
  6. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    MMM lijst 2018

    Leden:

    Lisa280887: 29 jaar - 1e kindje
    Gestart: 8-8-2017
    Traject: TESE/ICSI

    WanneBeMommy: 27 jaar - 3e kindje
    Gestart: 01-10-2017
    Traject: ovulatieinductie met gonal F



    Status:

    Lisa280887: 25-9 uitslag genetisch bloedonderzoek, in afwachting oproep TESE, indien geslaagd meteen ICSI

    WanneBeMommy: 27-8 starten met provera en 3-9 prikinstructie.


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  7. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Gezellig dat je mee komt kletsen. Wat is bij jullie de oorzaak voor de MMM als ik vragen mag?

    Ik heb nog helemaal geen ervaring met prikken. Dus dat is wel erg spannend! Ik krijg 3 september prikinstructie, dus hopelijk kan ik er daarna goed voorbereid en met minder zenuwen aan beginnen.
     
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Mooi lijstje hoor @Lisa280887!

    Maar meis wat heftig zeg. Hopelijk krijgen jullie toch samen jullie wondertje! Die onzekerheid is zo slopend.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Wat is TESE? En lastig dat je voordat je echt goed en wel kan gaan beginnen eigenlijk al in je eindstation bent. Ik hoop van harte dat ze jullie kunnen helpen om een kindje van jullie samen te krijgen!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Bedankt meiden ❤️

    Bij een TESE maken ze de bal van de man open, beide ballen in ons geval. De uroloog kijkt dan met een microscoop (in ons geval) of hij bruikbare zaadjes ziet. Als hij iets vindt, haalt hij het eruit en gaat dat naar het lab. Indien bruikbaar, wordt het ingevroren en ga ik zsm naar de gyn voor de start van ICSI.

    Oorzaak is waarschijnlijk de vroeggeboorte van mijn vriend. Beide ballen waren niet ingedaald en ook niet volgroeid. De ballen zijn operatief wel goedgezet, maar dit kan zeker gevolgen hebben op de vruchtbaarheid.
    Het kan zijn dat bij hem zijn gangetjes te smal zijn om er zaadjes doorheen te laten zwemmen, even kort gezegd.

    Wij waren al vrij vroeg doorgestuurd naar de fertiliteitsarts, ik was bang voor vroege overgang. Dat zit bij mij in de fam. Ironisch genoeg is mijn eicelvoorraad uitstekend, maar ‘gelukkig’ werd mijn vriend ook meteen getest. Daardoor zijn wij al zo snel in dit stadium. Plus het feit dat er verder geen andere stappen mogelijk zijn, doordat er geen zaadjes in zijn sperma zitten.

    Mag ik vragen hoe het bij jullie is gelopen? Wat is bij jullie de oorzaak? En hoe nu verder?
     
  11. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Klinkt wel heftig. Vooral voor je vriend ook.
    Echt wel heel spannend dus die TESE! Dat is een beetje alles of niets.

    Bij ons komt het door PCOS. Ik heb van mezelf geen eisprong.
    Bij onze dochters kreeg ik telkens clomid om een eisprong te krijgen en dat werkte heel goed. Zodra ik een eisprong kreeg was ik telkens gelijk zwanger.
    Alleen nu werkt de clomid helaas niet meer en moeten we dus verder gaan met gonal F.
     
  12. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    MMM lijst 2018

    Leden:

    Lisa280887: 29 jaar - 1e kindje
    Gestart: 8-8-2017
    Traject: TESE/ICSI

    WanneBeMommy: 27 jaar - 3e kindje
    Gestart: 01-10-2017
    Traject: ovulatieinductie met gonal F


    Memmiee: 26 jaar - 2e kindje
    Gestart: 02-2016
    Traject: momenteel even geen medicatie


    Status:

    Lisa280887: 25-9 uitslag genetisch bloedonderzoek, in afwachting oproep TESE, indien geslaagd meteen ICSI

    WanneBeMommy: 27-8 starten met provera en 3-9 prikinstructie.

    Memmiee: eind augustus overstap ziekenhuis naar kliniek

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Heb het lijstje aangevuld. Zal morgen op jullie reageren ladies!

    Voor nu: welterusten :)
     
  14. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Slaap lekker!
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wat heftig! En is er een reden waardoor clomid niet meer werkt? Ik ben niet zo thuis is die medicatie.
    Hopelijk werkt de nieuwe medicatie wel!

    Mijn vriend is er redelijk rustig onder. Hij heeft al jaren het gevoel dat het fout zit, voor hem is dit helaas een bevestiging van dit gevoel. We kunnen er samen goed over praten gelukkig.

    Wat mij ook erg onrustig maakt is het feit dat zijn moeder gewoon gerookt heeft tijdens de zwangerschap. Het kan ook een van de oorzaken zijn, maar dat zal bij de tese pas duidelijk worden. De gedachte dat haar stomme gedrag onze problemen mede veroorzaakt maakt mij soms zo onrustig! Ze weet dit nog niet, ze is zwaar depressief en we vertellen het pas als het echt zo blijkt te zijn.

    Slaap lekker meiden!
     
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 wat een verhaal. Echt heftig hoor. En ook als het straks door o.a. het gerook zou kunnen komen. Erg hè dat mensen gewoon doorpaffen. Wel heel fijn dat jullie er samen goed over praten!

    @WanneBeMommy wat jammer dat Clomid nu niks doet. Hopelijk lukt het straks met prikken wel!

    Ik heb zelf Clomid gebruikt om mijn cyclus te reguleren, daarna overgegaan op injecties... maar niet zwanger geraakt. Ook heb ik helaas endometriose. Ik hoop dat we binnen niet al te lange tijd over kunnen gaan op IUI, want heb er geen vertrouwen meer in eerlijk gezegd.

    Laten we hopen op snel mooie testjes voor ons meiden :)
     
  17. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    MMM lijst 2018

    Leden:

    Lisa280887: 29 jaar - 1e kindje
    Gestart: 8-8-2017
    Traject: TESE/ICSI

    WanneBeMommy: 27 jaar - 3e kindje
    Gestart: 01-10-2017
    Traject: ovulatieinductie met gonal F


    Memmiee: 26 jaar - 2e kindje
    Gestart: 02-2016
    Traject: momenteel geen medicatie


    Status:

    Lisa280887: 25-9 uitslag genetisch bloedonderzoek, in afwachting oproep TESE, indien geslaagd meteen ICSI

    WanneBeMommy: 27-8 starten met provera en 3-9 prikinstructie

    Memmiee: even zonder medicatie, eind augustus second opinon en hopelijk snel herstarten van behandelingen/ovulatie inductie

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Heftig meis! Ik snap dat je er weinig vertrouwen in hebt, lastig is dat! Ik hoop met je mee!

    En tsja... natuurlijk hoop ik op snel een positieve test! Maar ik denk dat het voor ons echt wel een hele tijd zal gaan duren. Als het er uberhaubt inzit voor ons....
     
  19. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Ik vrees het ook.. En als je dan soms ziet welke mensen wel snel zwanger raken, dat steekt zo! Mensen zonder stabiele relatie, die elkaar net pas 2 maanden kennen ofzo.. of ongepland.. Zo moeilijk. Zo oneerlijk!

    Lief van je dat je mee hoopt met me :) Ik ook met jou! Hopelijk voegen zich hier in dit clubje nog wat meer meiden bij
     
  20. Lizzie1401

    Lizzie1401 Actief lid

    8 nov 2017
    203
    68
    28
    Vrouw
    Hallo hallo!

    Na ruim 2 jaar gestopt te zijn met de pil was het nog steeds niet raak...
    Na al een paar keer hier in de forum gezeten te hebben heb ik het een beetje los gelaten.

    Toch zat het me niet echt lekker, het wou maar niet lukken en ik was zo onregelmatig als de pest...

    Zo gezegd zo gedaan:
    Op naar de gyn...
    Ik werd onderzocht, op een klein beetje te trage schildklier alles in orde.. nu was vriendlief aan de beurt...
    Je kan het al wel raden... het zat niet goed.

    Afgelopen dinsdag te horen gekregen dat ze geen levende zaadcellen gevonden hadden.. tot 2 x toe!! Een beste klap en ik weet nog steeds niet hoe ik me moet voelen...

    Mm vriend moest bloedprikken om de hormonen te testen en eind sept. 3e zaadonderzoek maar dit keer in Nijmegen...
    Halverwege oktober weer naar de gyn om alles te bespreken en dan gaat ze een brief schrijven als verwijzing voor nijmegen...

    Ik ben benieuwd, heb er zelf een hard hoofd in om eerlijk te zijn, maar dat kan misschien komen omdat het nieuws best nog vers is....

    Vriendlief is er wat nuchterder onder.. maakt er zelfs grapjes over! Nou is die dan ook iemand die dingen snel los kan laten en het rustig op zich af laat komen.. in tegenstelling tot ik‍♀️

    Heel verhaal... ik dacht, ga toch een beetje steun zoeken hier ook!
     

Deel Deze Pagina