Mobiele airco zonder slang

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Goedemorgen :D


    Aangezien ik de hitte spuug en spuugzat ben na een zoveelste hete nacht en niet in slaap kunnen vallen, wil ik graag een airco in huis. Maar ik wil er dus eentje zonder slang naar buiten en dan met een opvangbak.

    Iemand ervaring of een tip waar en welke ik het beste kan kopen?

    Mijn dank is groot :D
     
  2. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij bestaat dat niet, want die slang is juist om de warme lucht naar buiten af te voeren... Waar moet dat ding anders zijn warmte kwijt? De opvangbak zit in de airco, voor eventueel vocht, maar die hoef ik hier maar zelden leeg te maken.

    Tenminste: Als je echt een mobiele airco wil. Koop je een vaste, dan zit het afvoergedeelte buiten, maar ook dan moet er een gat gemaakt worden om binnen met buiten te verbinden.
     
  3. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Volgens mij bestaat dat idd niet in een mobiele variant. Dan moet je al een unit (laten) plaatsen.
     
  4. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Een unit plaatsen word een probleem , woon in een flat dus dat gaat hem niet worden.

    Maar ik dacht dat de warmte er bij een zonder slang dan aan de achterkant uit komt:)
     
  5. Charlie84

    Charlie84 Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan blaast hij de warmte toch net zo hard je kamer weer in??

    Wij hebben nu 3 mobiele airco's, allemaal met de slang door het raam naar buiten, we hebben een gat in de hor, goed afgewerkt en het raam staat op 20 cm open, werkt prima :)
     
  6. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Dan is het zonde van zo'n energie vretende airco... dan blijft je kamer namelijk warm...
     
  7. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Idd stom dat ik daar niet aan gedacht heb :p

    Dan word het er een met slang, iemand nog een aanrader? :D
     
  8. minon

    minon Niet meer actief

    Dan heeft de hele airco geen zin als je de warmte vervolgens zo de kamer weer inblaast. Alle mobiele airco's hebben een slang. Mag je in je flat de unit niet buiten aan de muur ophangen?
    Wij hebben ook mobiele airco maar de slang met een gat in de muur onder de dakpannen uit laten komen. Slaapkamers hebben een dakkapel met plat dak en boven de vloer zegmaar nog drie dakpannen. Daar komt onze slang op uit. Een speciale dakpan is het met een hoedje erop als het ware. Weet niet of je huurt of koopt maar dat principe zou je ook in je flat kunnen doen door de muur naar buiten en dan met een afzuigkapklepje ervoor.
    Qua merk zou ik voor zibro gaan. Iets duurder maar ontzettend goede kwaliteit en meestal een grote koelcapaciteit. Mijn ouders hebben dezelfde als ons en hebben ze al zes jaar zonder problemen.
     
  9. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    We hebben een koopwoning maar de vve wil het absoluut niet, buren hadden ook zoiets en die konden alles weer zeg laten halen. Dus dan hangen we maar een slang uit het raam
     
  10. minon

    minon Niet meer actief

    En dat je alleen een afzuigkapklepje buiten ziet? Dan maak je een rond gat in de muur waar je die slang in doet. Dichtmaken met pur dan heb je de beste koeling omdat het afgesloten is. Als je het door het raam doet staat je raam open waardoor er ook weer hete lucht binnen komt.
     
  11. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Dat is idd een idee , ga het straks even voorleggen aan mijn man. Dankjewel voor de tip:D
     
  12. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb mijn man een plank laten maken met een gat erin, ter grootte van het raam zodat de plank in het raamkozijn past. Het geheel zit vast met klemmetjes, die je ook wel voor kastdeurtjes gebruikt. Ik druk de plaat in het raamkozijn en dan is het hele gat dicht, dus kan er ook geen warmte terugslaan naar binnen. Omdat de wind vaak bij ons op de voorkant van het huis staat, was dit voor ons de beste oplossing, buiten een vaste airco, dan.

    In de plank zit een plastic aansluitstuk voor de slang van een droger. Dat aansluitstuk zit los/vast en ik draai de slang van de airco daarin. Off beter, ik draai het aansluitstuk rond, terwijl ik de slang van de airco tussen mijn benen vasthoud, ziet er niet uit, maar wel effectief! :D
     
  13. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Dankjewel voor alle tips ! We gaan straks rond de tafel om te kijken hoe we het beste kunnen doen!
     
  14. Charlie84

    Charlie84 Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo hebben wij het ook op de overloop, daar staat een airco met de slang op deze manier door het dakraam :)
     
  15. Talvi

    Talvi Niet meer actief

    Is zo'n ding van dyson niet iets voor je? Je hebt de hot and cool maar ook 1 voor alleen koele lucht. Die reclame is wel eens op tv. Weet je wat ik bedoel?
     
  16. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland

    Die zonder bladen bedoel je? Die hebben we al maar die zorgt niet echt voor koelte:)
     
  17. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Heb je al eens geprobeerd om in een ledenvergadering voor te leggen om het reglement aan te passen zodat het bijvoorbeeld wel zou mogen mits aangelegd door een bedrijf?
    Ik beheer zelf een aantal vve's het zijn de bewoners die de regels mogen maken/aanpassen.
     
  18. pipootje

    pipootje Niet meer actief

    Dyson, hot & cold?
     
  19. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt ze wel, maar die moet je dan vullen met ijsblokjes, en koelt lang niet zo goed als eentje met slang.
     
  20. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.450
    10.651
    113
    Je moet in elk geval goed de inhoud van de kamer die gekoeld moet worden berekenen. En dan goed kijken of de airco die je wil kopen genoeg capaciteit heeft.
    Wij hebben gewoon een mobiele airco met slang door de raam. Er zitten hulpstukken bij, zodat er zo min mogelijk warme lucht van buiten naar binnen komt. Verder hebben wij een rolluik, dus daar klemmen we dan de slang tussen.
    De airco koelt goed hoor. In een paar uur tijd echt een graad of 5 minder.
     

Deel Deze Pagina