Zwanger worden, terwijl het niet goed gaat tussen jou en je

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mylene, 19 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mylene

    Mylene Lid

    23 jul 2005
    13
    0
    0
    Secretaresse
    Almere
    partner.. het pastte er niet allemaal op :D

    Het gaat wéér niet goed, misschien is het de teleurstelling of die hormonen van de ongesteldheid maar als ik het goed bekijk is het al een hele tijd zo.
    Het zit zo.. ik denk dat ik gemaakt ben voor mijn partner en hij voor mij. We vullen elkaar aan en zo zijn er héél veel andere dingen waardoor ik van hem hou en denk dat we bij elkaar passen maar!! er zijn een heleboel dingen die mij dwars zitten en waar ik geen concessies in wil doen. Ik wil er verder niet veel over kwijt dan wat ik nu doe.

    Ik wéét dat als wij uit elkaar zouden gaan, mijn dochter geen broertje of zusje krijgt, bijna zeker door mijn verleden. Laten we het daar op houden. Je weet het nooit zeker maar ik weet het wel zeker.

    Op dit moment is het weer even kut. Zoals ik al zei, misschien ben ik echt ongesteld en gewoon uit mijn hum ook doordat het deze maand niet is gelukt maar ergens weet ik dat er structureel iets zit wat niet klopt.

    Het is alleen, hij doet erg zijn best... daarom houdt ik moed maar heb ik nu wel mijn twijfels. Ik ben nu wéér niet zwanger, is dat een teken... moet ik eerst mijn problemen oplossen tussen hem en mij? Ik denk dat het dan snel afgelopen is.
    Is het dan fair om toch een kind te willen? We willen het allebei. We weten allebei dat het niet echt lekker gaat. Als ik tegen hem zeg "kan dit wel?" dan wil hij heel graag en soms andersom. Mijn kans is nu, de kans voor Beau om een broertje of zusje te hebben. Ik kanhet financieel dragen, met of zonder hem, ze (mijn dochter) wil het ook heel graag al vind ik dat geen reden, ze heeft de leeftijd.. alleen het loopt niet altijd even lekker... zacht gezegd..

    nog iets.. ik ben zelf niet van "hoe het hoort" want hoe het hoort is, je vind iemand daar trouw je mee en dan koophuis en dan een kindje. In mijn leven gaat alles anders. Een kind heeft liefde nodig en de basis, een dak en eten en schone nette kleding.
    Niet dat ik een heel weeshuis wil maar alleen is maar alleen... (mijn dochter dan hè)

    Ik denk dat ik al weet wat velen van jullie zouden zeggen.. niet doen..waarom? Omdat het niet zo hoort... dat denk ik ook op het moment. Maar ja...
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik wens je ook veel sterkte met de situatie. Ik denk dat niemand het voor jullie kan beslissen dan jullie zelf.

    Succes ermee.

    Groetjes,
    Monika
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik wil je (jullie) ook veel sterkte wensen voor de komende tijd.
    Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft.
    Misschien is het het proberen waard om jullie problemen op te lossen.
    En dat dan alles heel anders gaat verlopen, kwa relatie en een zwangerschap.

    Met andere woorden dat zou ik persoonlijk proberen.

    Ik hoop dat je eruit komt
    en zal aan je denken.

    Liefs Jolanda
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Veel sterkte voor jullie!!!!
    En je moet doen wat jij denkt dat goed is voor jullie...

    -xxx-
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel sterkte toegewenst en hopelijk komen jullie er vlug uit
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Veel sterkte met deze situatie.
    Doe wat jij denkt dat goed is voor jullie
     
  7. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat jullie er ECHT uitkomen samen!!!
    kus,
     
  8. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik denk ook dat jullie eerst moeten proberen de problemen op te lossen (als dit mogelijk is) want denkt dat deze stress die het ongetwijfelt met zich mee brengt ervoor zorgt dat een zwangerschap uitblijft.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie er uit zullen komen en dat je snel zwanger mag raken.
     
  9. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik denk ook dat alleen jullie deze beslissing kunnen maken.. Je kent je relatie het best om daar over te oordelen...
    Misschien is het wel een extra aandachtspuntje omdat je er uberhaupt over twijfelt..
    Veel succes met het maken van je beslissing..
     
  10. Didi

    Didi Lid

    30 mei 2005
    99
    0
    0
    Heel veel succes in deze onzekere periode. Niemand kan je helpen om een beslissing te nemen die moet je echt zelf maken, jij weet namelijk het beste hoe je jezelf in deze situatie voelt. Wel denk ik dat dit gevoel niet goed voor je is, zeker niet nu je eigenlijk ook graag zwanger wilt worden, onbewust speelt dit toch misschien tegen je. Sterkte en wij zijn er voor je. XXX Didi
     
  11. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    sterkte....
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Het is voor een ander heel makkelijk (of juist weer niet) te zeggen wat het beste is. Wij staan er nuchter tegenover, maar jij zit met allerlei gevoelens. Ik kan wel een advies geven, maar dat zou niet eerlijk zijn. Jullie moeten er samen uitkomen en de beslissingen die jullie nemen goed overwegen. Ik zou er heel goed over nadenken over de keuze die je/ jullie nemen, ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd met wat de keuze zal zijn. Liefs jenny
     
  13. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    iedereen heeft wel eens zijn slechte periodes in een relatie. Ik denk dat om alles op tafel te gooien voor jouw en hem het beste is.dan weet hij wat er met jouw aan de hand is mannen zijn wat dat aangaat soms erg blind hoor. maar je kan er dan over praten, wie weet komen jullie er dan uit.

    Ik hoop dat alles goed komt,

    sterkte

    Groeten patricia
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ben erg benieuwd Mylène hoe het nou met je (jullie) gaat.
    Heb je voor jezelf al besloten wat te doen?

    We denken aan je meid!!

    Liefs Jolanda
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja moeilijk, ik kan alleen uit eigen ervaring praten.. Dat wil zeggen ik heb voor mijn man 5jaar samen gewoond met mijn ex, ook wij wilden toen graag een kindje, maar het is toen niet gelukt..voor mijn gevoel dus met een goede reden, want uiteindelijk ben ik (na lang beraad met mijzelf) bij hem weggegaan, iets wat ik veel eerder had moeten doen, maar doordat wij bezig waren met een kindje te krijgen, werden de verschillen tussen ons zo duidelijk, dat ik er echt niet meer omheen kon..
    Gelukkig maar, want nu ben ik inmiddels getrouwd en direct na het stoppen met de pil, zwanger van de juiste man voor mij!! ik wil niet zeggen dat dit voor een ieder zo is, maar ik denk zelf als het niet goed zit tussen 2 mensen, en je dit weet, het niet zo makkelijk gaat, misschien krijg je een beetje bedenktijd???

    Nogmaals, dit is puur mijn ervaring, ik wens je heel veel succes!
    groetjes Sarina
     
  16. Mylene

    Mylene Lid

    23 jul 2005
    13
    0
    0
    Secretaresse
    Almere
    Voor mij is het nu uiteindelijk een teken.. Beau is "spontaan" gekomen, door gebruik van anti-biotica en nu wil het niet lukken?? Het gaat al een tijd heel slecht en ik heb voor mezelf een besluit genomen dat ik ook niet meer ga proberen zwanger te worden. In feite ligt op dit moment mijn relatie op het punt van breken.
    Eerlijk gezegd vind ik dit niet eens zo een probleem en ben ik blij dat ik toch niet zwanger ben.. al had het heel welkom geweest denk ik dat het alleen maar moeilijker had gemaakt. Misschien had ik het dan toch nog langer geprobeerd maar wie hou ik daarmee voor de gek.. en het kindje is daar uiteindelijk ook niet gebaat bij...
    Lief dat jullie hebben gereageerd op mijn berichtje maar ik denk dat ik voorlopig hier niet meer zal zijn.
    Want al is het goed dat het niet zo ver is gekomen, ik vind het wel heeel jammer...
    liefs, Mylene
     
  17. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Suc6 met al je moeilijke besluiten, maar bedenk wel als jij gelukkig met is je prachtige dochter dat ook (want die voelt het)

    liefs nameless

    p.s. jammer dat wij je niet meer zullen horen/ zien
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    heel veel sterkte mylene,

    ik vind je een toppertje dat je dit zo goed voor jezelf op een rijtje hebt gezet en dat je eerlijk bent geweest naar jezelf. Het was vast geen makkelijke beslissing!

    knuffel
    Natasja
     
  19. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Moeilijk besluit, maar misschien wel het verstandigste.

    Succes verder.

    Monika
     
  20. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hallo Mylène
    Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd en ik hoop toch dat we je binnenkort hier weer kunnen zien (lezen)

    Liefs Jolanda
     

Deel Deze Pagina