Moeders in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Boommm, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Weet dat er hier een hoop mensen zitten die in het buitenland wonen. Misschien leuk om met elkaar te kletsen? Lijkt mij leuk in ieder geval haha.
     
  2. Patricia28

    Patricia28 Actief lid

    14 dec 2010
    421
    133
    43
    Ik woon ook in het buitenland!
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    LEuk! Welk land woon je? Hoe lang al?
     
  4. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik woon ook in het buitenland.

    Na 14 jaar in de UK nu sinds 2011 in Frankrijk.
     
  5. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Leuk! :)
    Ik woon sinds 2013 in Frankrijk.
     
  6. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hi! Gezellig :D
    Ik woon ook in het buitenland :) in vele landen gewoond (6 in totaal) en wonen nu sinds dec 14 in F.rance :) in 2012 ook een tijdje in F.rankrijk gewoond maar ander regio dan nu :)
     
  7. Rubydooby

    Rubydooby Actief lid

    4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Ik woon sinds 2012 in Zweden met mijn Zweedse man. Hij heeft eerst 3 jaar in Nederland gewoont om te kijken waar onze relatie naartoe zou gaan, maar we hebben uiteindelijk toch besloten om naar Zweden te verhuizen.
     
    Gigii vindt dit leuk.
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon een jaartje in Turkije
     
  9. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Ik woon niet in het buitenland, maar het kriebelt bij mij wel om naar het buitenland te verhuizen. Man werkt voor een internationaal farmaceutisch bedrijf. Kan overgeplaatst worden naar het buitenland. Hij is afwachtend, terwijl ik zeg 'hup, gewoon doen!'

    Mag ik meekletsen? Of eigenlijk een beetje meelezen, haha
     
  10. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Motherprincess ja gewoon doen! Haha maar ik ben daar zo makkelijk in 😂
    In het ergste geval zijn jullie straks een ervaring rijker 😁
     
  11. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wat leuk al zoveel mensen! Zijn jullie allemaal voor werk verhuisd? Willen jullie uiteindelijk weer terug naar NL?

    Merk dat ik daar nu over twijfel. Vind het hier super leuk en zou het ook sneu vinden om de kinderen weer uit hun omgeving te halen. Maar is toch maar afwachten of het kan met m'n vriend z'n werk. Komende paar jaren blijven we sowieso.
     
  12. Lexi

    Lexi Actief lid

    24 dec 2014
    253
    7
    18
    Ook Frankrijk hier! Zou niet zozeer terug willen naar Nederland, hoewel ik merk met de kleine dat familie dichterbij wel heel fijn zou zijn. Maar zou wel graag weg willen uit Frankrijk. Ook afhankelijk van werk man...
     
  13. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier verhuisd voor liefde & man z'n werk. :)
    Zou wel dichterbij onze families willen wonen. Maar we zien het wel, staan overal voor open :) man is weer op zoek naar ander werk en zoekt een beetje overal hihi.
    Nu vind ik het nog prima om te verhuizen maar zodra m'n zoontje maar school gaat wil ik dat we daar blijven waar we op dat moment zullen zijn :)

    Is France niet jouw ding lexi? :D hoe lang woon je er al?
     
  14. Lexi

    Lexi Actief lid

    24 dec 2014
    253
    7
    18
    Nee, niks ten nadele van Frankrijk hoor, maar voel me hier na bijna 3 jaar nog steeds niet 'thuis'. Kan moeilijk mijn draai vinden hier en is erger geworden na de geboorte van mijn dochter. Hebben in Ierland gewoond en mis het daar erg. Maar goed, we maken er het beste van;)

    Zitten in precies dezelfde situatie als jullie Louloute, dus hopelijk kunnen we binnenkort verhuizen, maar dan zullen we waarschijnlijk ook blijven waar we zijn.
     
  15. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik herken wel wat je zegt hoor. Wonen er sinds dec 14 maar voel me er ook nog niet thuis. Ook al is mijn man Frans en spreek ik de taal goed. Hebben wel vrienden hier maar die wonen ook allemaal zo ver weg.
    Eerst hebben we in een ander regio gewoond (10), ik vond het prettiger daar dan waar we nu zitten (74).
     
  16. Lexi

    Lexi Actief lid

    24 dec 2014
    253
    7
    18
    We woonden eerst boven Parijs en nu veel meer plattelands (27). Bevalt wel wat beter. Frans van mijn man is uitstekend, van mij kan ermee door, dus daar loop ik ook wel tegenaan. Doe mijn best om te verbeteren hoor, maar Fransen zijn daarin niet uitermate behulpzaam;)

    Eerste afspraak met de gynaecoloog, ivm mijn bbz, toen woonden we hier nog maar net. De goede man zou Engels praten. Dus hij zei tegen mij: Drop your pantalons and culottes... :p Dat was wel het extent van zijn Engels.
     
  17. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Terug naar Nederland zou ik denk niet meer willen, is ook niet heel praktisch want mijn vriend is Engels en ons zoontje spreekt ook geen Nederlands (op een paar woorden na dan). Af en toe op familiebezoek vind ik wel prima.

    Op zich bevalt het prima hier in Frankrijk en zo lang we op dezelfde voet verder kunnen qua inkomsten etc. denk ik niet dat we gaan verkassen.

    Ooit terug naar Engeland zou misschien nog wel een optie zijn, maar ik wil niet meer zo dicht bij Londen wonen als voorheen.
    Plus dat ik een hekel had aan het feit dat je alleen maar van dat eiland afkwam met de Eurotunnel of Ferry en dus altijd moest hopen dat je geen vertraging had etc.
     
  18. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik meld mij! 🙋🏻

    Bijna zeven jaar Azië alweer, tijd vliegt voorbij!

    @Boomm, Londen is zó leuk. Kan mij voorstellen dat jullie daar niet weg willen zo gauw. 🎡
     
  19. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Lexi,
    Parijs zou ik niet willen wonen nee haha. Echt niks voor ons. Vind het een moooe stad maar dan als toerist :p
    Die gyn, hahaha. Het is al heel wat dat die Engels sprak!!

    Whysteria,
    Is jullie zoontje dan tweetalig, fr-en? Hoe doen jullie het qua talen? Welle taal is z'n 'favoriet?' Ben ik benieuwd naar :)

    Nikki, waar woon je precies in Azië? :)
     
  20. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    @Louloute: we begonnen heel enthousiast NL/EN met het idee dat hij Frans op school wel op zou pakken. Daar we onderling alleen Engels spreken sprak ik tegen mijn zoontje waar mogelijk Nederlands...
    Tot het moment dat hij maar niet begon te praten. Niet in het Engels of Nederland thuis, noch Frans op de creche. Toen heb ik het Nederlands laten varen. Uiteindelijk begon met horten en stoten het Engels een beetje te vorderen, en nu op school ook wel een beetje het Frans (maar nog altijd niet optimaal). En hij is al zes. Ik help hem waar ik kan met Frans, maar hij is mega eigenwijs en wil gewoon ook niet (nu vraagt hij me gewoon Engels te spreken wanneer ik in het Frans begin :D)

    Ik moet zeggen dat juist de (taal)ontwikkeling van mijn zoon mijn grootste zorgenpunt is hier. Nu weet ik niet of het elders beter zou zijn gegaan, en we krijgen ook veel hulp hier, maar soms baart het me wel veel zorgen en vraag ik me af of we wel het goede doen.
     

Deel Deze Pagina