Moedervlekjes en sproetjes e.d.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dushi, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    .
    Misschien een rare vraag, maar ons dochtertje heeft helemaal GEEN vlekjes op haar lichaam. Ik daarentegen heb sproetjes en moedervlekken.

    Komen deze vlekjes later nog?
    Of is ze vlekloos :) 8)

    Groetjes,
    Danielle
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb bij youame ook nog steeds geen sproetjes of vlekjes gevonden
    wel appart want ze heeft rood haar
     
  3. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Moedervlekken komen in de loop der tijd. Julia heeft nu 1 moedervlek die heeft ze gekregen toen ze 7 maanden oud was.
     
  4. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn had zn eerste moedervlek gekregen bij ongeveer 7 maand ( op zn buikje) en is tot nu toe nog de enige
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik heb toevallig van de week Quinn zn eerste moedervlek ontdekt en hij is bijna 2!
    Ben wel benieuwd hoe het wordt want zn vader heeft veel sproeten!
     
  6. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toen Joris 10 maanden was heb ik 1 piepklein moedervlekje ontdekt, verder nog niks... Volgens mij komt dat idd later pas als ze ook meer in de zon komen, vooral de sproeten dan!
     
  7. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik heb gigantisch veel sproeten, tot nu toe had geen van mijn meiden dat, maar bij de oudste, nu 6,5 jaar, zie ik er de laatste 2 jaar steeds wat meer bijkomen! Ik dacht nog, gelukkig hebben ze dat niet van mij geerfd! Maar helaas. Bij Kim is het nog net leuk trouwens, wat op haar wangen en neus en op haar schouders!
     
  8. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    goh wat een leuke vraag, had er nog nooit bij nagedacht maar inderdaad, dat kan dus nog komen. wel een gek idee dat je kindje er na jaren oipeens heel anders uit kan zien als ie bijv heel veel sproeten krijgt
     
  9. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    :D

    Leuk om al die antwoorden te lezen.
    Ik ben zo benieuwd van wie ze de 'huid' heeft. Pa is vlekloos en ik ben blond met sproetjes en hier en daar een moedervlekje op mijn lichaam.

    Pa is ook een beetje indisch en kleurt dus makkelijk, terwijl ik graag factor 50 meesmeer met Vera 8)

    Zo te lezen gaan we het in de loop van de jaren wel zien!

    Groetjes,
    Danielle
     
  10. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    sophie had direct bij de geboorte een moedervlek bovenaan de binnekant van dr rechterarm. verder nergens, maar ik zit onder, dus dat heeft ze van mij. en dr papa heeft ook redelijk wat vlekken
     
  11. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Fien heeft er ook pas sinds kort een en zij is 2. Ik ben ook benieuwd of ze sproetjes krijgt, want ik zit helemáál onder!
     
  12. Niet meer actief

    danisha heeft ook nog niks.. wij hebben beide gewoon moedervlekken, niet extreem ofzo.. maar dacht dat iedereen dat wel had
     
  13. Niet meer actief

    Enzo heeft er 1 op zijn beentje vanaf zijn geboorte al volgens mij, heel klein. (ik dacht dat het het prikgaatje was van zijn 1e prikjes, viel me toen namelijk pas op, hahaha)
     
  14. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,
    Ik las een tijdje geleden een artikel in het AD over moedervlekken. Ze zeggen dat het erfelijk is en dat ze eerst dachten dat je het van je moeder kreeg (vandaar de naam moedervlek). Maar ze zeggen dat je het ook van je vader kan krijgen (De hoeveelheid wordt overigens niet alleen door erfelijkheid bepaald, maar ook door de hoeveelheid zon die iemand in zijn jeugd heeft gehad. -> quote AD ).
    Ik had vroeger geen moedervlekken (nu achter gekomen door foto's van vroeger) maar nu zit ik er goed onder. Alannah heeft ook nog geen moedervlekken.. ik ben benieuwd.
     
  15. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Hey, da's een idee.... even mijn babyfoto's bekijken !

    Wie weet had ik als baby ook een gave huid 8)
    Goeie tip!

    Groetjes,
    Danielle
     

Deel Deze Pagina