Moeilijke ontlasting

Discussie in 'Verzorging' gestart door csods, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    dag dames,

    Mijn zoontje is bijna 4maanden. Hij heeft eigenlijk bijna nooit elke dag gepoept soms deed hij het twee of drie dragen achter elkaar maar dat kwam maar twee keer voor. Voor de rest heeft hij altijd 1keer in de 2a 3 dagen gepoept omdat ik niks anders van hem gewend was vond ik het prima omdat se substantie en kleur etc was zoals het moest. Nu is het zo dat de laatste keren zijn ontlasting is veranderd dit terwijl er niks is veranderd met zijn voeding hij krijgt flesvoeding. Hij heeft een kauwgom achtige ontlasting sorry beetje onsmakelijk. Het is heel erg vast en lijkt een beetje op kauwgom meestal kan je dit zo oppakken met een billendoekje. Eerst komt deze substantie en dan wat wateriger niet zo zeer diarree. Als hij dan weer eens poept is het ook echt een flinke luier. Hij heeft een keer gehad dat hij wat harde ontlasting had beetje keutels achtig. Iemand enig idee wat ik kan doen of hier ervaring mee heeft? Hij moet ook echt hard persen om te poepen en de laatste twee keer heb ik hem geholpen met een thermometer hij is ook erg winderig.
     
  2. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    196
    57
    28
    Onze meid heeft er ook last van. Ze is nu 6 maanden en heeft er altijd last van gehad. Ze poept soms maar 1x in de 4 dagen. Ook vaak eerst wat "vastere" ontlasting en dan weer wat dunnere ontlasting erachteraan. Ook perst ze heel erg.
    Ik ben ermee naar de huisarts gegaan toen. Ze zei dat zolang het geen harde keutels waren het niet erg was. En ze moest er geen pijn van hebben uiteraard.
    Ik doe nu 20cc extra water in de fles (op advies huisarts). Ook krijgt ze wat sinaasappelsap door haar fruithapje. En probeer haar genoeg thee (of water) tussendoor te geven. Ze gaf aan dat als het echt hard werd en ze echt moeite moest doen dat ik dan wat olijfolie mocht geven. Heb dit nog nooit gegeven trouwens.
    Was laatst op het CB en die zeiden ook dat ze lactulose mogen hebben als ze er echt last van hebben.
    En opletten met de vastere voeding. Wij geven geen banaan. CB zei bv wel zilvervliesrijst enz. Ze krijgt nu ook pap. We geven dan geen rijstebloem maar fijne granen. Wat tot nu toe goed gaat !
     

Deel Deze Pagina