Openbaar zwembad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tihany, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tihany

    tihany Fanatiek lid

    25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    Vanaf welke leeftijd mag je met je baby'tje in een openbaar zwembad?
    Wij gaan namelijk eind augustus naar centerparcs. Mijn dochtertje is dan juist 3 maanden. Mag ik met haar het water in of niet?
     
  2. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    meestal na de eerste prikjes en die heeft ze dan al gehad
    Wij zijn met Teun toen hij 4 mnd was naar Landal geweest en heeft zich in zijn nijntje drijfband prima vermaakt..... kijk wel naar lekkere warme baden, bij ons was dat het deel binnenbad waardoor je ook naar buiten kon.....
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    janette, is dat zo'n band waar hij echt inzat? Hoe deed je dat?
    Wij gaan in september een weekendje weg en dan is die kleine meid 6 maanden en kijk er nu al naar uit om met haar te gaan zwemmen :)
     
  4. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja dat is zo'n band
    anders kijk je ff op zijn site en dan bij d efoto's van het vennebos daar staan ook zwemfoto's in
    het is zo'n band met zo'n kruis in het midden, dus de voetjes ( beentjes) gaan aan weerszijde en dan hangt het ....Teun vond het in het begin vreems hielt zich met 2 handjes vast maar later zat hij heerlijk op zijn handjes te knabbelen......
    je kan ze o.a. kopen bij prenatal....vond die grote oranje vierkante bij Bart smit zo groot....klopte ook want daar was de zitting ook veel groter van dus zitten ze niet zo lekker....

    veel plezier alvast
     
  5. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Heerlijk ik zou lekker gaan zwemmen met je kleintje, inderdaad na de eerste prikjes mag het, dan zou je ook kunnen starten met babyzwemmen.
     
  6. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Thanx! Heb het gezien. Is inderdaad wel een goed idee om die aan te schaffen! Wij gaan naar Lommerbergen van Landal.
    Weet jij dit mischien ook: In die huisjes is een kinderbedje aanwezig. Is dit een campingbedje, of een bedje met zo'n plank ervoor?
    Ik neem dan gewoon ons eigen campingbedje mee.

    liefs
     
  7. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    helaas doen ze hier pas babyzwemmen na 6 mnd of zelfs na 1 jaar...en om zelf te gaan....kost de intree toch wel wat veel....4 eurie's voor mama of papa en 2 voor baby....dus met z'n 3en ben je 10 eurie kwijt voor 1 uur zwemmen langer houden ze het toch nog niet vol.....

    het bedje is een campingbedje met een dik matras....ze geven lakenset voor een dekbed maar ik had de dekbedhoes om het matras gedaan en het losse laken voor om het matras als laken gebruikt er is ook een kinderstoel en een box maar dat is zo'n opvouwbare met gaas aan de zijkant..... wij hadden een kinderslaapzak mee die opengeritst en daar kon hij dus lekker op spelen.....
     
  8. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    PS Leuke site!
     
  9. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Jammer zeg en inderdaad erg veel voor zo'n kleintje...hier bij mij hielden ze het niet eens een uur vol, kwartiertje lesje was vaak al genoeg, dan hadden ze het koud.. :(
     
  10. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    thanks voor de site...probeer hem up to date te houden maar dat lukt niet altijd......

    ja in de prijzen ga je je pas verdiepen als je wilt gaan zwemmen heb me dus nu ook maar opgegeven voor babayzwemmen is goedkoper en maar er staan helaas wachtrijen...moet hij toch maar zwemmen in bad...hhiih
     
  11. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ik heb met 2 maand al gezwommen met hem ik heb wel eerst het CB gebeld die zeiden dat je alleen moest uitkijken dat je kleintje niet te veel afkoelt dus ongeveer zo'n 20 min zwemmen en dan weer goed opwarmen bijv. even onder de warme douche gaan staan maar het kan goed hoor mijn manneke vond het geweldig veel plezier
     
  12. Hé! Wij gaan ook naar Lommerbergen! Wij hebben een kinderbedje erbij besteld. Wij nemen wel haar eigen matrasje mee. Je kunt vantevoren nog effe bellen om te zeggen dat je er wel een kinderbedje bij wilt hebben.
    Wanneer gaan jullie?
     
  13. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Als je met een kleintje gaat zwemmen moet je wel een beetje op de watertemperatuur letten. 27 Graden is standaard voor een wedstrijdbad (ook met beweegbare bodem) en is erg koud voor kleintjes, vandaar dat sommige zwembaden een leeftijdsgrens hanteren van 6 mnd. of zelfs 1 jaar.
    Een geschiktere water temperatuur om met je kleintje in te zwemmen is 31 a 32 graden. Met deze temperatuur houdt je kleintje het ongeveer een half uur tot 40 min. vol.
    Veel zwemplezier!
     

Deel Deze Pagina