Staking basisscholen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Weet iemand op welke datums leraren misschien gaan staken in november? Volgens mij is het nog niet zeker dat ze gaan staken maar als ze het wel doen vroeg ik mij dus af wanneer. Ik ga nl een weekje vakantie boeken en zou dat het liefst die week doen (we gaanbuiten vakantie ivm niet leerplichtig).
     
  2. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Naar mijn weten is de datum nog niet bekend. Ik sta zelf voor de klas, dus ga er van uit dat ik het wel geweten had als er een datum was. Wel slim om meteen weekendje weg rondom te boeken.
     
  3. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Meen je dat? Alweer? Jeetje, mogen ze nu wel op een dag doen wanneer anderen niet de dupe er van zijn. Super irritant om dat op schooldagen te doen. Ouders moeten ook gewoon naar hun werk enzo.
     
  4. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    En het plan is nu twee dagen...
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Aan een kant heb je gelijk: rete irritant!
    Aan de andere kant is staken een grondrecht en heeft het helaas alleen nut als het zoveel mogelijk effect heeft, dus op schooldagen.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja want het heeft ook echt zin om in het weekend te staken:rolleyes:. Ik denk dat de leerkrachten ook een aantal zaken superirritant vinden waardoor ze dus gaan staken:confused:
     
    masami, floppie888, Issie en 31 anderen vinden dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Tja staken is een werkonderbreking en de meeste leraren werken op schooldagen :cool:
    Heeft jullie school geen opvang geregeld? Hier is dat netjes voor elkaar in ieder geval.
     
    TiToTam, reckless en Marre1985 vinden dit leuk.
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit vind ik dus echt belachelijk. Snap dat ze ergens voor willen vechten, maar hierdoor zakt het begrip we vlot weg. 2 dagen achter elkaar? En waar kan de rekening voor de opvang naartoe ;)
     
  9. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Meen je dat? Wow.... Ik wacht de nieuwe nieuwsbrief af.. Daar zal het dan vast wel in staan
     
    Janna vindt dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Netjes geregeld tegen betaling. 2 dagen... met lekker bijzonder tarief omdat hij normaal gesproken geen dagopvang heeft, maar alleen bso. Is dus mooi 160,-
    Heeeeeeel netjes geregeld dus.....
     
  11. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ja en daar heb ik ook begrip voor. Echter hebben ze heel kort geleden al 1 hele dag gestaakt. Nu willen ze dus op kort termijn weer staken en ik lees net dat dat zelfs misschien 2 dagen word. Dat kost mij of mijn vrije dagen of meer geld omdat ik dan voor een hele dag opvang moet betalen ipv 3 uurtjes naschoolse opvang. Dat je het ergens niet mee eens bent op je werk is prima, dat je er een keer voor staakt (ook al hebben anderen daar dan ook 'last' van) is ook prima. Maar waarom zo kort op elkaar? Kan dat niet volgend jaar denk ik dan...
     
  12. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Haha grappig dat mensen over de opvang tijdens het staken beginnen te klagen. De functie van school is volgens mij educatie, of is de functie van school het opvangen van kinderen?
    Ik weet de dagen niet, ik laat me verrassen.
     
    RoxannaG, honeyy, TiToTam en 16 anderen vinden dit leuk.
  13. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Voor de staking laatst kon ik nog wel begrip opbrengen. Het kostte ons een extra dag opvang, maar goed. Maar in november alweer staken en dan twee dagen, vind ik wel erg veel. En wat als dit niet genoeg oplevert, gaan ze dan in december 3 dagen staken?
     
    Mamak, Riverdale87, lies276 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Tuurlijk hebben ze wel opvang. Kost 7,35 per uur en je betaald dan van half 8 ochtend tot half 7 avond. Ongeacht of je kind later gebracht word of vroeger word opgehaald. Je betaalt gewoon het hele dag tarief van die uren. Best hoge kosten. 1 keer is prima maar waarom zo snel weer erachteraan? En nu zelfs misschien 2 dagen.... Daar baal ik echt van. Hou ook een beetje rekening met de ouders... Ze hebben toch al kort geleden 1 dag gestaakt... Toen heb ik er niks over gezegd ook al kostte die dag mij ook veel meer.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  15. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wat is er grappig aan? De functie van onze school is educatie, terwijl ze onze kinderen opvangen. Ze kunnen namelijk nog niet geheel zelfstandig voor zichzelf zorgen en hebben namelijk meer dan nodig dan enkel educatie ;).
     
    monique7, jongmam en lies276 vinden dit leuk.
  16. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #16 Debaky, 20 okt 2017
    Laatst bewerkt: 20 okt 2017
    De staking van laatst vond ik prima, zal je mij ook verder niet over horen maar de aankomende staking in November vind ik echt niet kunnen.

    Ik snap op zich waarom ze staken, daarom stond ik er de afgelopen keer gewoon achter maar je zorgt er nu bij de nieuwe staking ook weer voor dat vele ouders de dupe er van worden. Die draaien nu voor extra kosten op wat eigenlijk helemaal niet nodig is. En wat dacht je van de kinderen? Die lopen straks 3 dagen school les mis, vind ik ook niet netjes. Ik heb dit jaar 2 dagen vrij gevraagd voor komend schooljaar omdat we zijn uitgenodigd door mijn ouders om een weekendje weg te gaan ( vader word 60 jaar ), er word dan zo ontzettend moeilijk gedaan, officieel hebben we recht op 1 dag maar je denkt toch niet dat ze die tweede dag ook geven? '' Nee dat mag officieel niet en dan lopen ze 2 dagen school mis '' :rolleyes: Maar even 2 dagen gaan staken mag wel en daar moet je het dan als ouder zijnde ook nog volledig me eens zijn?

    En waar houd het op? Stel dat ze dan nu weer niets voor elkaar krijgen? Gaan we dan weer staken? Dat kan echt niet.

    Nogmaals, die eerste dag staken vond ik prima en had ik alle begrip voor maar dat ze straks weer twee dagen staken daar sta ik niet achter.
     
    monique7, Mamak, wafelijzer en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat is daar grappig aan? Ouders moeten nu toch voor opvang gaan zorgen omdat de kinderen normaliter op school zitten? Niemand heeft het er toch over dat school een opvang is? Ouders worden op extra kosten gejaagd wat helemaal niet nodig is.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  18. hollandsenieuwe

    hollandsenieuwe Niet meer actief

    Sorry hoor maar vind dit echt dikke onzin!
    Ze verdienen meer dan een beginnende hbo verpleegkundige incl. ort..
    En er is al geld toegezegd he 3 procent, laat ze daarvan 2 procent loonsverhoging doen en 1 procent voor lastenverlichting, ben je er toch ook?
    Het loon is echt niet slecht, dat ze wat extra handen willen in de klas kan ik mij best voorstellen, maar ik denk ergens dat het hele probleem ook een stuk maatschappelijk bepaald is.
    Als bijv. alle ouders eens gaan stoppen met het idee dat hun kind heel erg bijzonder is en daarom niet naast roosje hoeft te zitten of de juf altijd ter verantwoording roepen waarom ze toch hun schatje tot de orde hebben geroepen, want die doet nooit wat volgens mij gaat dat al heeeel wat schelen.
    Oke frustratiemodus uit :p
     
    Rosa5, Imona, monique7 en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    + vanaf 5 jaar zijn kinderen leerplichtig en moeten ze naar school. Omgekeerd mag je dan als ouder toch ervan uitgaan dat je kind op school terecht kan.
     
    monique7, Riverdale87, maartje84 en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Wij moeten zelf voor opvang zorgen. Schoolt regelt niks...
     

Deel Deze Pagina