Mola zwangerschap (partiele mola)

Discussie in 'Miskraam' gestart door vlindertje1204, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje1204

    vlindertje1204 Actief lid

    21 dec 2012
    116
    0
    16
    Goedemorgen,

    Ik ben opzoek naar ervaringen van andere mensen die ook een partiele mola zwangerschap hebben meegemaakt of misschien nog in het traject zitten. Hoe is het bij jullie gegaan? Hoelang heeft het geduurd tot de HCG waarde weer normaal was?

    Mijn verhaal in het kort;
    Vanaf 13 weken had ik non-stop bloedverlies, paar keer naar spoed geweest om te kijken of alles oke was met de kleine. Elke keer was alles in orde met de kleine. De bloedingen werden verklaard omdat ze zagen dat mijn placenta onder zou liggen (achteraf was dit niet zo).
    Met 17 weken zagen ze ineens afwijkingen aan de kleine, en dusdanig ernstig dat ze niet levensvatbaar zou zijn. Een enorme klap. Wij dachten al redelijk wat meegemaakt te hebben. Hiervoor 3 miskramen en een vroeggeboorte op 29+2 weken (met haar is alles goed). Dit kon er ook nog wel bij. Met 18 weken kwamen we op gesprek voor hoe nu verder. Maar mijn bloeddruk was torenhoog en ik had al extreme zwangerschapsvergiftiging dus ik moest bevallen. De bevalling ging snel, en met de bevalling zagen ze pas dat mijn placenta erg afwijkend was. Later kwam eruit dat ik dus een partiele mola heb. Ze waren verbaasd dat ona dochtertje het 18 weken had volgehouden. Van haar hebben we mooi afscheid kunnen nemen. Afgelopen 12 mei is ze dus geboren.
    De weken erna zakte het HCG goed.
    Na 3 weken begon ik weer hevig te bloeden en duizelingen te krijgen. Met spoed een curretage om het restweefsel te verwijderen.
    Nu nog steeds wekelijks het HCG prikken, maar het dalen gaat niet meer zo goed. We hebben nu een plateau vorming. Ze schatten de kans vrij aanwezig in dat er dus toch een behandeling moet komen doormiddel van chemo.

    Mensen hier ervaring mee?
     

Deel Deze Pagina