Mom to Be (Juli 2018)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mvrtjex93, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Hallo Dames,

    Ik zou het leuk vinden om ook met wat dames te kletsen die ongeveer net zover zijn als ik.
    en dus uitgerekend zijn in juli.

    Ik zou eerst een beetje over mij vertellen en dan een beetje over de zwangerschap tot nu toe.

    Ik ben een jongedame van 25 jaar en werk in de ouderen zorg met dementerenden.
    Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mn partner, Hij is 33 jaar oud. Ik ben in 2012 onverwachts zwanger geraakt van mn ex en daarbij is de zwangerschap een bbz.(linker eileider verwijderd) Na die bbz heb ik meerdere onderzoeken gedaan en kwam er ook uit dat ik niet tot weinig vruchtbaar was ) En dat een kans op een nieuwe zwangerschap eigenlijk niet aanwezig was...

    Maaar tot op een punt.............


    En raak ik dus onverwachts zwanger, mn partner en ik zijn er dolblij mee na aanleiding dat we eigenlijk dus geen kinderen konden krijgen wat ons voorheen gezegd is. Maar daardoor ben juist IK ook wel erg onzeker geweest, en zeker die eerste weken. ( mn vriend probeerde me vaak altijd wel gerust te stellen hoor ) Mn placenta ligt voor en heb dus ook laat pas mn kleine man kunnen voelen. Nu ik hem EINDELIJK voel (zn 2 weken nu ) Geeft dat zooo meer duidelijkheid en leven in je buik. en wat een heerlijk gevoel is het! Ik heb nog wel eens dat die dagen dus wat rustiger is... en oepss.. ook dan ben ik onzeker ... ( wie heeft er eventueel nog trucjes om de kleine man nog even te voelen, ) Linkerzij en in en uit ademen helpt bij mij niet echt :(

    Hierbij lijkt me gewoon ook leuk om met meerdere mommys to be te kletsen dus wees gerust welkom! en wie weet helpen we elkaar door alle vragen( en onzekerheden) heen,:D:D
     
  2. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    mvrtjex93 vindt dit leuk.
  3. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Hier ook in juli uitgerekend ;) begin juli :)

    Ook hier ligt de placenta aan de voorkant en voelde ik de baby pas echt goed vanaf 27 week ! toen herkende ik het, achteraf dacht ik hey dat heb ik wel eens eerder gevoeld maar nooit bij stil gestaan dat dat de baby was.

    Af en toe ``por`` ik wel eens in mn buik, dan druk ik erop en laat weer los en dan een paar keer niet te hard natuurlijk! maar dan krijg ik wel eens reactie met een trap haha.

    ik weet hoe het voelt qua onzekerheid. maar de ene keer voel je hem beter dan de andere keer. en als je het niet vertrouwd gewoon de verloskundige bellen.
     
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hier 9 juli uitgerekend

    Voel de baby al rond de 16 weken en ze word steeds sterker ;)

    Ik "por" d'r af en toe of als ik iets meer druk met m'n hand dan reageert ze er ook op.
    Sinaasappelsap en thee word ze ook erg wakker van.
     
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Gefeliciteerd!
    Hier de 19e uitgerekend :)
     
  6. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Leuk dit topic! Er zijn al zoveel topics maar allemaal al zo’n grote groep!
    Hier ook begin juli uitgerekend, van onze 3e.
    Ik voel onze kleine al vanaf een week of 14, hij danst letterlijk door mijn buik! Als ik of mijn man de hand op de buik legt dan reageert hij al, erg mooi.
    Het is ook onzeker als je je kindje laat voelt en dan opeens weer rustig! Als je erg ongerust bent, gewoon je vk bellen. Maar de ene baby is rustiger dan de ander.
    Bij mij is de kleine aan het indalen, daardoor ook wat rustiger geworden.

    Hoe voelt iedereen zich?
     
  7. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Hallo allemaal!
    Gezellig hoor. Ik ben 17 juli uitgerekend van ons eerste wondertje.
    Momenteel enorme nesteldrang en enorme bekkenpijn en dat gaat niet zo heel goed samen ...
     
  8. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Leuk dat jullie zich allemaal melden!!

    Zo een avonddienst gehad waarbij ik naar huis gestuurd ben na aanleiding dat ik gewoon bijna niet kan lopen. Morgen ook naar de huisarts. Denk dat bij mij iets van bekkeninstabiliteit is. Voor deze week me eigen maar ziek gemeld. Mn buik voelt nu ook harder en pfff... gewoon echt nu even rustig aan doen. Ben dus net 27 weken maar heb dus wel echt een buik sommige denken die me opstraat zien dat ik al echt op klappen sta. En jaa ik moet allemaal maar mee tillen. (Veel vruchtwater) maar voor nu even een weekje rustig aan en het weekend even samen weg en ontspannen. De kleine voelde ik zondag avond echt van de buitenkant. Daarna niet evht meer gehad alleen wel plopjes in mn buik. Mja het is ook maar net waar die trapt. (Omdat me placenta dus voor ligt) hoop dat ik dadelijk ook nog in mn bedje even contact heb met de kleine man na zn gaotische avond..

    Maar dit is mn buikje IMG_20180429_224436.jpg
     
    lorreke vindt dit leuk.
  9. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Wow!! mooie buik zeg!! wat voor werk doe je als ik vragen mag ?

    Erg vervelend hoor als het niet meer wil !

    Hier ook veel last van de bekken en sinds ik aangepast werk doe en halve dagen werk hou ik het vol en kan ik eindelijk genieten, ( wou dat ik dat eerder had gedaan maar is altijd achteraf)
    Ga wel 1x per week / 1x per 2 week naar de fysio die masseert alles dan even.
     
  10. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Ik werk in de ouderen zorg met dementerenden maar ook passieve mensen ( dus met tilliften enz na bed) ja ik ga morgen even an de huisarts en daarna maar even kijken hoe ik met het werk ga doen en bespreken. Kijken of samen een oplossing is en ik nog 7 weken kan werken.
     
  11. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hier ook in Juli uitgerekend. Ik ben momenteel op vakantie, maar klets later graag mee :)
     
    lorreke en mvrtjex93 vinden dit leuk.
  12. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Mooi werk! Ik was ook wijkverpleegkundige 4 jr geleden...
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hele heftige hbekkeninstabiliteit gehad. Vanaf 10/12 weken kon ik nauwelijks meer iets :(. En toch nog een tijdje aan gemodderd en doorgewerkt. Ik ben toen in de ziektewet gekomen en helaas naar 2 jr ziektewet afgekeurd voor dit werk.
    Conclusie: luister echt naar je lijf! Ik was eigenwijs en dacht dat het wel mee viel maar waarschijnlijk heb ik meer schade aangericht achteraf.
    Na ruim 2 jr pas de juiste therapeut gevonden, opnieuw leren lopen en bewegen. Dankzij de therapie ben redelijk sterk geworden maar het blijft een zwakke plek.

    Vooral met het zware werk wat je doet is oppassen geblazen. Voel je niet schuldig als het niet meer lukt. Je baby en lijf gaan voor
     
  13. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Leuk waar ben je op vakantie?
     
  14. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Gaan we buikjes showen dames??
     
  15. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hier 30 weken...
     
  16. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Hebben jullie nog eventuele tips om de kleine te voelen. Porren en diep inademen helpt niet echt....
     
  17. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik ben net 1 dagje eerder uitgerekend dan jou !
    Mooie buik hoor ik heb voor mijn lichaamsbouw ook ren enorme buik ( draag naar voren toe ) dus dan lijkt het al snel nog dikker
     
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    We hebben dit topic verplaatst naar 'zwangerschap clubs'.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     
    lorreke vindt dit leuk.
  19. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik schud hem letterlijk wakker er por op zn kont hahaha ( kan voelen hoe die ligt) hij vind dat niet leuk en dan gaat ie of wilt bewegen of trappen
     
  20. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Jaa ik draag hem ook echt na voren haha. Jaa buikjes showen is altijd leuk! Nu zeker in dit termijn als het allemaal begint te groeien. Dus als je wil mag dat natuurlijk!! Mn bericht is al verplaatst naar zwangerschaps clubs. Dus hoop dat het een leuk clubje wordt tot dat alle kindjes geboren zijn! :D
     
    lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina