Monnikspeper voor kortere cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Saaaraaa, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saaaraaa

    Saaaraaa Niet meer actief

    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met monnikspeper om een regelmatigere, kortere cyclus te krijgen? En hoe was dat?

    Ik overweeg om het te gaan gebruiken in de hoop een snellere eisprong te krijgen. Teunisbloemolie al geprobeerd maar heeft geen effect.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik heb er geen ervaring mee. Mag ik vragen hoe lang je cyclus is? En hoe onregelmatig?
    Over teunisbloemolie lees ik veel slechte dingen. Die kunnen je cyclus juist behoorlijk in de war schoppen. Is het altijd zo geweest dat hij zo onregelmatig is?
     
  3. Saaaraaa

    Saaaraaa Niet meer actief

    Schommelt zo tussen de 20 en 50 dagen, helaas de laatste jaren al dus niet sinds de teunisbloemolie. Heeft naar mijn idee geen invloed op de duur van de cyclus, wel wat meer afscheiding. Gebruik het ook niet iedere ronde.
    Zal me er maar bij neer moeten leggen dat mijn lichaam geen regelmaat kent, maar dat is soms zo lastig. Zou zo fijn zijn als er iets is wat zorgt voor wat regelmaat ;)
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ja dat snap ik, hier ook niet heel regelmatig maar na mijn 1e bevalling wel altijd een regelmatige cyclus gehad. Daarvoor was het ook drama. Uiteindelijk in een cyclus van + 50 zwanger geraakt maar begrijp de frustratie heel goed. Je weet gewoon nooit wanneer je precies vruchtbaar bent
     
  5. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik neem nu sinds twee maanden bijna dagelijks monnikspeper. Ben ook andere supplementen gaan nemen, dus zeg niet dat het alleen door de monnikspeper is, maar mijn cyclus is echt korter! Na een cyclus van 85 dagen ben ik naar de gynaecoloog gegaan, daar kon ik terecht en de cyclus die ik toen had was 45 dagen. Ik zou clomid krijgen maar ze wilden eerst een natuurlijke cyclus monitoren met echo's. Tegen alle verwachtingen in had ik gisteren op dag 15 een eiblaasje van 15mm! Vandaag ook heel veel rekbaar slijm, morgenochtend weer een echo. Dus ik zou het zeker proberen te nemen! Als je de oorzaak van je onregelmatige cyclus weet kun je misschien ook andere supplementen nemen. Ik neem bijvoorbeeld ook DCI.
     
    Saaaraaa vindt dit leuk.
  6. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb teunisbloem olie geprobeerd. Ben er nog niet achter wat het heeft gedaan, want de maand dat ik ermee was begonnen, werd ik zwanger :roflmao:
     
    Saaaraaa vindt dit leuk.
  7. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ja ik heb monnikspeper geprobeerd. 2 maanden en het maakte niet veel verschil. Ik heb wel ergens gelezen dat het pas na 3 maanden zou werken? Maar ik vond het best duur en mijn cyclussen zijn nog onder de 45 dagen. Bij langere cyclussen moet ik ook naar de gyn. Ik had het idee dat de cyclussen korter waren als ik echt minder gestresst was maar eigenlijk is er geen touw aan vast te knopen.. wel heel vervelend als iedereen al aan een nieuwe ronde begint en jij maar blijft wachten op je eisprong :(
     
    Saaaraaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina