Jenthe ook leuk voor een volwassen vrouw?

Discussie in 'Babynamen' gestart door montrast, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Drie weken terug eindelijk de knoop doorgehakt, mochten we een meisje krijgen gaat ze Jenthe Sophie heten (ben nu 31 weken zwanger). Maar nu twijfel ik een beetje (tot nu toe vind geen enkele naam vind ik leuker, dus misschien zijn het de hormonen :) ). Vooral omdat ik niet zeker weet of het dus ook een leuke naam is voor een volwassen vrouw. Wat vinden jullie?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  2. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.792
    113
    Ja hoor! Kan heel goed.
    Ik ken ook een hele leuke Jenthe.
     
  3. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Vind ik heel goed kunnen hoor :)
     
  4. Amy82

    Amy82 Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    waarom niet? Tegenwoordig worden er ook genoeg Quinty's, Evy's, Novi's, Zoë's en Fay's geboren... denk dat de namen dan gewoon met de tijd meegaan he, en het dan ook hele normale namen worden voor volwassen vrouwen ;)
     
  5. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja hoor, heel leuk!
     
  6. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties! Fijn dat jullie tot nu toe allemaal zeggen dat het ook kan voor een volwassen vrouw!
    Ik (of mijn hormonen) zijn weer wat gerustgesteld :)
    Blijft een lastige keus, zonder je kindje te kennen. En het is een keus voor het leven, dat maakt het nog lastiger!

    Ik ben het met jou eens Amy82, dat er straks een hele 'generatie' met andere namen is. Daar had ik ook al aan gedacht.
     
  7. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hele leuk naam!!!!
     
  8. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik vind Jenthe prima kunnen voor een volwassen vrouw.
     
  9. ikke85

    ikke85 Fanatiek lid

    2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Ja hoor waarom niet? Onze dochter heet ook zo :)
     
  10. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Leuk. Ook voor een volwassen vrouw.
     
  11. Anoniem1211

    Anoniem1211 Bekend lid

    14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Kan heel goed! Leuke naam.

    Herken de twijfel heel goed. Wij hebben de naam al heel lang en in eens ga ik ook twijfelen... Nu ineens "moet" je gaan beslissen en dan lijkt het ineens toch heel lastig.
     
  12. Minniemouse1974

    Minniemouse1974 Fanatiek lid

    14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Jenthe leuk voor kind en voor volwassene!
     
  13. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    @ ikke85 wat leuk :) En, geen spijt dus :) !
    Ik vind het ook een hele leuke naam, maar vind het zo lastig!
     
  14. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    @ anoniem1211 Inderdaad! Ik ben nu 31 weken zwanger en 3 weken geleden hebben we definitief de naam gekozen. Maar nu is het einde weer wat dichterbij en slaan de twijfels toch weer toe (zullen we het maar aan de hormonen wijten :) ). Het blijft moeilijk! Hoe lang moet je nog?
     
  15. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Iedereen is het tot nu toe nog steeds met elkaar eens (wat fijn)!
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Prima hoor... ik moet alleen bekennen, dat ik nog steeds aan de naam Puk moet wennen voor een volwassen vrouw - ook al schijnen namen dan mee te groeien :p .

    Maar bij yenthe zie ik niet per definitie een jong kind, geschikt voor alle leeftijden ;)
     
  17. ikke85

    ikke85 Fanatiek lid

    2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    @ Montrast; Nee zeker geen spijt! Ook nooit zo over getwijfeld als jij eerlijk gezegt :D
     
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja hoor, kan prima! Leuke naam ook!
     
  19. IrisO

    IrisO Niet meer actief

    Weet je, een naam groeit mee hé.. Als je een Yenthe kent, van in de kleuterklas bijvoorbeeld, dan ga je je na 20 jaar (en later) geen vragen stellen bij de naam omdat je het zo al jarenlang gewoon bent. Er zullen binnen enkele jaren heel veel Yenthes en Yinthes volwassen worden hé, alles went :)

    Ik ken een Jente die nu 22 jaar is en ook al ken ik haar nog niet erg lang, ik heb me nooit de bedenking gemaakt dat de naam te kinds zou zijn.
     
  20. montrast

    montrast Actief lid

    19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    @ ikke85 Ik had die twijfels ook niet, tot nu :-S Maar ik wijt het maar aan de hormonen :) Wel lekker dat je er zelf nooit zo aan getwijfeld hebt, ik vind het zo moeilijk! Vooral een meisjesnaam was erg lastig (jongensnamen hadden we nog van de vorige keer). Maar denk wel dat we er nu echt uit zijn, mag ook wel nu!

    De rest allemaal weer bedankt voor jullie reacties, het heeft weer wat rust gebracht ;)
     

Deel Deze Pagina