Mooie goedkope trouwlocaties gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Pompeltje, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgend jaar willen wij ontzettend graag gaan trouwen. Dus zijn ons aan het verdiepen in trouwlocaties enz.

    We wonen zelf in zuid holland en zouden daar dus ook het liefst ergens willen trouwen. Komen uit de buurt van Rotterdam maar max 1.5 uur rijden is overigens ook geen probleem.

    Het liefst willen we trouwen, eten en feestje op 1 locatie. Zodat we niet heen en weer te hoeven rijden. En als het even kan ook de trouwfotos op de locatie. Dus trouwen waar het mooi is en alles kan. En om onze wens af te maken :) Niet te duur.

    Kortom wie heeft er een leuke en goede tip voor ons?
     
  2. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    hier in de omstreken hem je helem mooi trouwlocaties en ook voor weinig
    bij t water of met heel veel mooi natuur
    bv heerewaarden heb je een hele mooi locatie voor weinig geld en ook erg mooi je kan zo een dijkje op lopen en daar heb je voor je foto's een super mooi locatie
    maar ja dat is n uurtje rijden hihi:)
    zo heb je hier nog meerdere mooi locaties en mooi uitzichten alles wat je zoekt is hier...
    maar misschien net weet niet wat jullie zoeken
    altijd moeilijk om iets gepast te vinden en ook naar je eigen wens
     
  3. ria30

    ria30 Actief lid

    24 apr 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Kasteel Rhoon weet alleen geen prijzen.
     
  4. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik weet niet met wat voor prijzen je in je hoofd hebt maar wij waren erg tevreden over de Altena hoeve in delft!
     
  5. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt al voor de tips, ga ze allemaal opslaan en bekijken.

    Budget willen proberen te trouwen totaal voor max 6000 euro (als dat gaat lukken). daarbij telt de bruidsjurk niet mee. Die krijg ik van me moeder ;)
    Ook is het feest niet met echt veel mensen, houden het klein en gezellig en echt met de mensen waarmee we een goede band hebben zal maar zeggen.
     
  6. MeAngel

    MeAngel Lid

    13 okt 2011
    24
    0
    0
    Gelderland
    Wij zijn afgelopen augustus getrouwd op het Landgoed Huize Bergen in Vught. Kun je alles doen (ceremonie, receptie, eten, slapen etc.) en een goede service! Ook niet al te duur in vergelijking met andere locaties.

    Succes en veel plezier met de voorbereidingen!
     
  7. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Dan sowieso niet op een vrijdag of zaterdag trouwen want veel locaties hanteren een minimale omzet op die 2 dagen. Dan zit je meestal al op min. 8000 euro (tenminste dit was in 2007 bij aardig wat locaties waar wij hebben geinformeerd). Ik ben zelf in Kasteel van Rhoon getrouwd op een woensdag en was er geen min. omzet. Wapen van Rhoon vond ik ook erg leuk maar we wilden toch iets chiquer/klassieker.
     
  8. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.669
    354
    83
    Zuid-Holland
    Blijdorp is erg leuk om te trouwen!

    je kan er trouwen, eten, feesten, en natuurlijk mooie foto's maken bij mooi en slecht weer

    Kosten weet ik alleen niet maar eens in de zoveel tijd hebben ze een huwelijkskijkdag, dan is er een rondleiding en uitleg over de mogelijkheden enz enz
     
  9. Within

    Within Niet meer actief

  10. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Voor 6000 euro zonder jurk moet je een heel eind kunnen komen hoor. Zeker als je naar eigen zeggen niet teveel mensen hebt. Wij zijn in 2008 getrouwd en die bruiloft heeft totaal 7000 euro gekost, wij hadden 50 daggasten en 130 avondgasten. En dat was echt niet in een zaaltje achteraf ;). Nou moet ik wel zeggen dat ik een echte koopjesjager ben, mijn trouwjapon koste compleet (jurk, hoepel, sluier en schoenen) 150 euro, want de winkel ging eruit, jurk alleen koste normaal 2990 euro ;). Trouwringen hadden we een mooie actie, in de damesring een 4 crt diamant, dan herenring gratis, en eigenlijk heb ik bij alles wat we wilden heel erg goed naar de prijzen gekeken en naar de kwaliteit etc en goed gezocht. En ik kan ontzettend goed onderhandelen :D Ik denk als ik dat niet had gedaan ik bijna het dubbele kwijt was geweest :$. Dus mijn tip is: let goed op, bel liever nog eens een concurrent en zoek goed, het kan je duizenden euro's schelen.
     
  11. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Locatie: buiten is gewoon gratis in een park ofzo. Je ziet er toch weinig van terug op de foto's.
     
  12. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zijn zelf in stadhuis (Rotterdam) getrouwd maar hebben ons feest in Lommerrijk (Hillegersberg) gehouden. Zo'n mooie locatie en je kan daar overigens ook trouwen. Wel duur, maar ja wij hadden behoorlijk veel gasten en met z'n allen hebben we gedineerd. Ik weet niet hoeveel gasten jullie hebben en wat jullie precies willen. Receptie of feestavond etc.

    Foto's maken kunnen jullie bij de Euromast doen, hartstikke leuk..
     
  13. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    De bespaartip die ik trouwens kreeg van het restaurant: geen toetjesbuffet. Wij hadden een heel uitgebreid buffet en de eigenaar zei dat mensen zich daar zo vol aan eten dat ze hooguit 3 happen van hun toetje nemen, de rest laten ze staan. Scheelde me uiteindelijk een paar honderd euro op de rekening en niemand heeft het gemist, iedereeen zat propvol ;) Ik vond het ook wel eerlijk van hem.
     
  14. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Zo je hebt nog een flink budget ;). Wij zijn zelf getrouwd bij huis bergh in 's herenbergh, maar denk dat dat voor jullie te ver weg zal zijn, was qua kosten ook goed te doen, we zijn daar getrouwd hebben dara taart gegeten, buffet gehad en zijn er blijven slapen. Maar dat is net hoe je de bruiloft wilt houden wij hadden de hele dag 30 man en dara bleef het bij. Maar zulke locaties heven echt iet super duur te zijn. Gewoon goed rond kijken, hier ook een erg mooie jurk was totaal 250 euro kwijt inclusief sieraden en alles, pak van manlief was duurder :D
     
  15. moi89

    moi89 Bekend lid

    14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke locatie is: De hertenhorst in Delftse Hout. Ik had een tijd geleden daar een bruiloft. Het bruidspaar had geen cent te makken en had zelf heel de aankleding gedaan (het is geen echte trouwlocatie namelijk). Nadeel is dat je zelf catering moet regelen, maar gelukkig heb je tegenwoordig goede cateraars.
     

Deel Deze Pagina