Donderdag mijn tweede echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door pindarotsje1979, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pindarotsje1979

    1 mei 2007
    17
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Dordrecht
    Hallo,

    Donderdag krijg ik mijn tweede echo (dan ben ik 12,5 week). Met 6 weken en 3 dagen heb ik mijn eerste echo gehad. Alles was toen goed en het hartje klopte. Ik ben toch wel erg gespannen voor mijn echo a.s. donderdag. Vorige week bij de verloskundige geweest. Ze kon helaas het hartje niet horen, was waarschijnlijk nog te vroeg...

    Ik hoop zo dat alles goed is a.s. donderdag (na een eerdere miskraam)..

    Gebeurt het vaak dat het niet goed zit bij 12,5 week?

    xx
     
  2. marla

    marla Fanatiek lid

    24 okt 2006
    2.239
    1
    0
    Hoi Pindarotsje,

    Ik kan me jouw spanning en angst zo goed voorstellen! Ik heb een MA gehad in september en van genieten is er tijdens de eerste 12 weken van mijn nieuwe zwangerschap geen sprake.
    Mijn eerste echo was bij 6 weken en 6 dagen en de gynaecoloog vertelde me toen al dat het heel belangrijk was dat alles er zo goed uitzag en dat dat de kans op een miskraam al erg verkleind had.

    Ik heb gisteren mijn 4e echo gehad en mijn kleintje was gemeten op 12 weken en 2 dagen, terwijl ik zelf uitging van 11 weken en 4 dagen. Mijn gynaecoloog feliciteerde me door te zeggen dat ik nu echt uit de kritische miskraam periode was. Het kan nog altijd fout gaan, maar dat kan op elk moment in de zwangerschap. Ik loop geen extra risico meer.

    Probeer je vast te houden aan je vorige goede echo. De komende dagen zullen slopend zijn, maar er is zo'n grote kans dat het helemaal goed zit! Voel je je zwanger?

    Veel succes!

    Liefs,
    Marla
     
  3. pindarotsje1979

    1 mei 2007
    17
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Dordrecht
    He Marla :D

    Bedankt voor je advies! Ik heb wel het gevoel dat het dit keer wel goed zit. Ik heb erg veel last van zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid (al is dat nu wat minder), gevoelige borsten (met ook blauwe aders) en erg moe en sinds een paar dagen ook bandenpijn. Door deze kwaaltjes denk ik wel dat het goed zit. Maar 100 % zeker weet je het nooit. Dat zal donderdag blijken!

    Ik moet ook meer gaan genieten van mijn zwangerschap. Ik maak me meer zorgen dan dat ik geniet!

    Tanx en ik laat wel weten hoe het is gegaan donderdag...

    xx
     
  4. lievebeestje

    lievebeestje Actief lid

    22 mei 2007
    483
    0
    16
    spannund zeg, ik zit in dezelfde situatie...
    ik heb vorige week mijn 1e echo gehad.
    het zag er prima uit en het hartje klopte al, was toen 6 w 1 d.

    ben nu heeeel bag dt het strakjes met de 2e echo niet meer klopt....
    ik snap dus precies hoe je je voelt.
    ook ik voel me erg zwanger. ......dus heb eigenlijk op dit moment geen reden om echt bang te zijn.....maar toch blijft dat gevoel....
     
  5. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    He meiden,

    Hier idem hoor !

    Ik heb vandaag ook 2e echo. Ben nu 8 weken. Vorige week was alles goed, maar ook zit me nu druk te maken.....zou het wel goed gaan daarbinnen?

    Wat als dit, wat als dat ? Ik droom over hartjes die niet meer kloppen en embryootjes die niet goed groeien...pfff

    Zullen we voor elkaar duimen ?

    X
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het blijft spannend zoiets..
    Ik had hetzelfde, echo met 7 weken, hartje gehoord en gisteren weer een echo gehad. Ik was zoooo nerveus dat het niet goed zou zitten! Maar het was prachtig, geweldig en nog veel meer :D Alles in orde!
    Die zenuwen horen er bij, helemaal als je al eens een mk hebt gehad.
    De kans is zo klein dat het niet goed zit, ik zou me er nog niet te druk over maken (zeg ik haha)
     
  7. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Pfff.....Echo met 8 weken was oké. Hartje klopt nog steeds !

    Wel een stuk minder zeg, de kwaliteit van deze echo (verloskundige) en die van de particuliere praktijk !
    Volgens de verloskundige was het nog erg vroeg om alles goed te kunnen zien en meten, maar daar had de echoscopiste van vorige week helemaal geen moeite mee...typisch....

    Meting van vorige week klopte tot op de dag. Meting van vandaag week 1 dag af (7 weken en 6 dagen ipv 8 volle weken)

    Ik mag 21-8 terugkomen voor een (bijna) 10 weken echo.

    X
     
  8. pindarotsje1979

    1 mei 2007
    17
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Dordrecht
    Hallo allemaal!

    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Heb ik zeker veel aan gehad!
    Ik wilde jullie toch even laten weten dat alles goed was. Het hartje klopte goed, was volop in beweging en alles zat erop en eraan. 5 vingertjes alles. Het is zo geweldig om te weten dat alles goed is. Nu kan ikpas echt gaan genieten van mijn zwangerschap. Ik was alleen 5 dagen verder dat ik dacht...

    Bedankt allemaal en jullie een goede zwangerschap toegewenst!

    xx
     
  9. marla

    marla Fanatiek lid

    24 okt 2006
    2.239
    1
    0
    Wow, Pindarotsje, dat is geweldig nieuws! Ik was al erg benieuwd hoe het met je was en ben helemaal blij voor je! Ik weet gewoon hoe groot de spanning is vlak voor een echo, wanneer je al eerder een miskraam hebt gehad en ik vind het al heel knap van je dat je niet eerder om een echo hebt gevraagd. Het is wel heel indrukwekkend, he, om zo'n beweeglijk kindje te zien, dat zo enorm gegroeid is! Weet je dat ik bij de laatste meting ook zo'n 5 dagen voorliep, maar ik heb begrepen dat de meetapparatuur niet helemaal precies kan meten. Als de lijntjes op een iets andere positie worden gezet, dan heb je al een andere uitslag. En de meting scheelt ook van echoapparaat tot echoapparaat.

    Geniet ervan! (dat doe ik nou ook!)

    Jij ook een super zwangerschap toegewenst!

    Marla
     
  10. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Ja idd !

    Proficiat Pindarotsje en Marla, want jullie zijn bovendien door de 12 weken !

    Fruitdruifje
     

Deel Deze Pagina